Lancia Pu+Ra HPE Concept

100% električni automobil, sa vizijom brenda u smislu dometa preko 700 km, malo više od 10 minuta vremena punjenja i potrošnje energije manjom od 10 kWh na 100 km.
Lancia Pu+Ra HPE je prvi automobil inspirisan svetom nameštaja, zahvaljujući saradnji sa Cassinom, liderom u vrhunskoj industriji nameštaja, za tipično italijansko iskustvo „domaćeg osećaja“.

Lancia Pu+Ra HPE je prvi automobil opremljen S.A.L.A. virtuelnim interfejsom koji ćemo naći i u novom Ypsilonu. Zahvaljujući S.A.L.A., Lancia će biti prvi Stellantis brend koji će usvojiti tehnologije Chameleon i TAPE (Tailored Predictive Experience), koje centralizuju audio, kontrolu klime i funkcije osvetljenja, omogućavajući prilagođavanje okruženja u automobilu pritiskom na dugme ili zvukom glasa.

„Danas Lancia predstavlja Pu+Ra HPE, viziju brenda za narednih 10 godina koja vodi brend u eru električne mobilnosti i sumira naš način zamišljanja i doživljaja automobila. Počev od novog Ypsilona, naši automobili budućnost će biti inspirisani Pu+Ra HPE“, izjavio je Luka Napolitano, izvršni direktor brenda Lancia.

Lancia Pu+Ra HPE je prirodna evolucija Lancije Pu+Ra Zero, koja prikazuje mnoge karakteristike trodimenzionalne skulpture predstavljene u novembru 2022. Novi konceptni automobil Lancia u potpunosti otelotvoruje principe novog dizajnerskog jezika brenda, čistog i radikalnog dizajnerskog jezika gde se zapremine automobila stvaraju od preseka elementarnih i ikonskih formi kao što su krug i trougao, u kombinaciji sa nekoliko eklektičnih detalja. Novi konceptni automobil Lancia zato postaje izraz italijanskog bezvremenskog dizajna, sa održivim i inovativnim pristupom koji prevazilazi tipičan automobilski jezik.

Konceptni automobil je nazvan Lancia Pu+Ra HPE: „Pu+Ra“ se odnosi na novi, čist i radikalan jezik dizajna brenda, dok je HPE skraćenica za High Performance Electric, za automobil koji je ekološki održiv, uzbudljiv i evoluiran, sve istovremeno. Akronim HPE je prvi put korišćen 1970-ih za Lanciju Beta, a označavao je „High Performance Estate“, simbol sportskog karaktera i praktičnosti.
Progressive Green je naziv boje za Pu+Ra HPE Concept, "progresivna" u pogledu na budućnost brenda i njegovih kupaca, dok je "zelena" zbog svoje vrednosti u smislu održivosti. Plavkasto zelena boja - sa toplom pozlaćenom nijansom, proizvedena korišćenjem tečnog metala sa pigmentima najnovije generacije - odaje počast istorijskoj i bezvremenskoj Lanciji Flaminiji Azzurro Vincennes.
Stalni dijalog između prošlosti i budućnosti izražen je u tečnim bočnim linijama koje se spuštaju ka zadnjem delu automobila, podsećajući na Aureliju i Flaminiju sa aerodinamičnim dizajnom, baziranim na njegovoj aerodinamici, održivosti i fluidnosti zapremine.

Značke sa strane uključuju novi Lancia logo, izraz novog vizuelnog identiteta brenda. On ponovo razmatra sve istorijske karakteristike značke (npr. volan, štit, koplje i natpis), reinterpretirajući ih sa modernim zaokretom, kako bi izrazio inovaciju, njenu premium, italijansku prirodu i eklekticizam.
Dijalog između prošlosti i budućnosti se takođe može naći pozadi, gde možemo videti ikonska okrugla svetla, inspirisana najradikalnijim duhom brenda, dok se jasna referenca dalje upućuje na legendarni Stratos, sa ikoničnim novim Lancia natpisom postavljeni između svetala.
Prednji deo reinterpretira istorijsku Lancia masku, sada odvedenu napred u budućnost sa tri zraka svetlosti koji je čine kultnom, nezaboravnom i vidljivom izdaleka. Iznad je novi Lancia natpis, proizveden korišćenjem originalnog fonta koji svoju inspiraciju crpi iz sveta mode.
Inovativni kružni krov pruža širok, panoramski pogled, sa jasnom referencom na arhitektonske elemente, tako karakteristične za novi Lancia dizajnerski jezik. Zadnje staklo takođe podseća na Lanciju iz 70-ih, Beta HPE, sa zaokruženim horizontalnim linijama koje vraćaju renomiranu strukturu roletni za sunce, sa modernim obrtom. Veliki prozori naglašavaju prirodno svetlo, podsećajući na koncept "domaćeg osećaja".
Partnerstvo se nastavlja između Lancije i Cassine, dva brenda izuzetnosti Made in Italy u svojim oblastima, koji sada gledaju u budućnost sa pažnjom na održivost i dobrobit u vozilu.

Koristeći svoje znanje, kao rezultat skoro 100 godina istorije, inovacija i istraživanja, Cassina sada prenosi svoje iskustvo u automobilski sektor, fokusirajući se na vrednosti koje dele sa Lancijom, kao što su italijanski duh, inovacija, tradicija i poštovanje za životnu sredinu. Italijanski dizajn je primenjen na dizajn automobila, što rezultira kulturnom kontaminacijom koja se bazira na određenim komadima nameštaja koji daju ton doma, prenoseći ih na konceptni automobil Lancia i stvarajući pravi domaći prostor.
Zajedničko putovanje između Lancije i Cassine inspirisano je „The Cassina Perspective“, odnosno vizijom kompanije kombinovanja najinovativnijih proizvoda sa ikonama modernosti za stvaranje prijatnog i eklektičnog okruženja, prema jedinstvenom kodeksu izuzetnosti u dizajnu. Polazna tačka je bio određeni nameštaj koji je davao ton doma, a koji je potom prenet na Pu+Ra HPE Concept: centralno mesto tapaciranih predmeta u dnevnoj sobi; sto za kafu, "multifunkcionalni" centralni element; na kraju, toplina tepiha odmah podseća na domaću atmosferu, pri čemu se veliki značaj pridaje boji i konzistenciji materijala.

Unutrašnjost Pu+Ra HPE Concepta izražava punu koherentnost sa novim, čistim i radikalnim jezikom dizajna brenda, zahvaljujući upotrebi ikoničkih i jednostavnih oblika koji izbegavaju tipičan jezik automobila.
Unutar koncept automobila, eklektičan prostor je inspirisan dizajnom enterijera, atmosferom savremenih domova, fluidnom arhitekturom sa velikom pažnjom na detalje u celokupnoj kompoziciji čistih oblika. Inspiracija za dizajn italijanskog nameštaja je evidentna u okruglom tepihu i na prednjim sedištima, koji su inspirisani Maralunga foteljama koje je dizajnirao Vico Magistretti za Cassinu. Dva sedišta imaju jedinstvene proporcije i jedinstvenu smelu hromatsku figuru.
Čiste geometrijske forme su dalje izražene u novim okruglim stolovima, na centralnoj konzoli, pa čak i na instrument tabli. Velika stakla pomažu da se putnički prostor preplavi prirodnim svetlom. Rezultat je stvaranje gostoljubivog okruženja, životnog prostora, koji prenosi tipičan osećaj toplog italijanskog doma. Na kraju, roletne podsećaju na kultnu Lanciju Beta HPE i svet arhitekture, projektujući prirodnu svetlost i senku u putničku kabinu, dok u centralnom delu postaju svetleći element tehnologije koja je u interakciji sa S.A.L.A. i njegove funkcije.

Održivost kompanije Lancia je održivost sa stilom, Sustylenability, reč koja se sastoji od 'održivost' i 'stil'. Lancia Pu+Ra HPE je u stvari prvi potpuni izraz ovog „Lancia održivog razvoja“, 100% električnog manifesta koji definiše viziju brenda za narednih 10 godina, gde svaki pojedinačni element odražava ideju elegantnog i istovremeno održivog „doma“, osećaj“ u enterijeru u savršenom Lancia stilu.
Zahvaljujući partnerstvu sa izvanrednim brendovima Made in Italy, u prefinjenoj unutrašnjosti automobila su korišćeni održivi materijali, u skladu sa vrednostima navedenim u Lancijinom desetogodišnjem strateškom planu, pri čemu je 70% dodirnih površina napravljeno od eko-održivih materijala.
Četiri vrednosti su vodile brend na ovom putu održivosti: reinterpretacija tradicije, italijanski duh, eklekticizam i „osećaj doma“. Revizija tradicije znači pronalaženje održivih materijala sa namerom redizajniranja tradicije Lancije, korišćenjem inovativnih, recikliranih i reciklažnih materijala, proizvedenih u skladu sa održivim procesima. Ovaj koncept je izražen u reinterpretaciji Lancia presvlake od vunene tkanine koja se koristi za sedišta u saradnji sa Cassinom, a koja karakteriše novi i eklektičan oker somot sa GreenGuard sertifikatom, baziran na niskim emisijama hemikalija i uticaju GWP na životnu sredinu.
Italijanski duh koji čini deo Lancia korena podrazumeva korišćenje materijala koji simbolizuju italijansku izvrsnost i izražavaju jedinstveno nasleđe u smislu lepote, autentičnosti i izrade. Ploče na vratima su prekrivene MARM \ MORE, materijalom čije ime preuzeto od latinske reči za „mermer“, dok „MORE“ označava kako mermer dodaje vrednost materijalu, jer obrada stvara novu i drugačiju percepciju samog mermera. Inovativni materijal koji se sastoji od do 50% otpada od mermerne prašine, reciklirane tkanine, proizveden u prirodnim bojama, mekan na dodir i vodootporan, a proizvode ga Limonta i startap FILI PARI.
Eklekticizam znači sposobnost crtanja iz niza oblasti koje nisu striktno povezane sa automobilizmom, u savršenom italijanskom stilu.
„Osećaj kod kuće“ znači stvaranje prijatnog okruženja koje uzima inspiraciju iz italijanskih domova kako bi se kupci „osećali kao kod kuće“ svaki put kada uđu u automobil. Zadnji deo automobila obavija sedišta u eklektičnoj, toploj i savremenoj drvenoj intarziji, napravljenom od "prerađenog sirovog materijala" u partnerstvu sa Tabuom i njihovom kolekcijom intarziranog drveta "Biodiversity". Inovativni proizvod koji koristi otpad iz prerade niza visokokvalitetnih drvenih furnira, obnavljajući ih i vešto reformišući u rukama stručnih stolara, kako bi postao originalan i eklektičan novi materijal.
Neosporna zvezda ove "domaće" atmosfere je tepih od prirodne vune, ručno rađeni predmet bez otpada. Njegov kružni oblik prati stil kontrolne table; proces 3D skulpture podseća na elemente haube, obavijajući unutrašnjost kao u dnevnoj sobi kod kuće. Čitav zadnji i donji deo unutrašnjosti automobila odlikuju se toplim, udobnim somotskim nubukom (od strane Poltrona Frau), proizvedenim u Italiji u sertifikovanom lancu snabdevanja koji ne sadrži hrom.
U skladu sa Stellantisovom strategijom elektrifikacije, Lancia će lansirati novi Ypsilon 2024. godine, i u hibridnoj i u električnoj verziji, od 2026. će biti lansirani samo 100% električni automobili, a od 2028. godine, istovremeno sa dolaskom nove Delte, brend će isključivo vršiti prodaju električnih modela.
Lancia Pu+Ra HPE, praktičan, okretan model sa aerodinamičnom, efikasnom karoserijom, čini 100% električni manifest. On definiše viziju brenda za narednih 10 godina, u smislu dometa, vremena punjenja i efikasnosti, za vodeće performanse na tržištu.
Lancia je uvek proizvodila modele koji su ponovo pisali istoriju tri glavne automobilske klase: gradskih automobila, vodećih modela i kompaktnih limuzina. To će biti slučaj i u budućnosti, kada će njihovi novi automobili ponuditi najbolje od sva tri segmenta i imati koristi od pobedničkih specijaliteta Stellantis platforme. Kompaktni, okretni i zabavni za vožnju, novi modeli Lancia će se obraćati evropskoj bazi kupaca, „progresivnim klasičnim uticajnim ljudima“, koji traže bezvremensku eleganciju, italijanski duh i inovaciju, zajedno sa udobnim i prijatnim iskustvom u vozilu.
Napravljen od tehnoloških modula (npr. motor, baterija, vešanje, kočnice, itd.) preuzetih iz novog Ypsilona, konceptni automobil Lancia Pu+Ra HPE je manifest za narednih 10 godina brenda, pružajući viziju automobila budućnost u smislu: domet od preko 700 km, vreme punjenja nešto više od 10 minuta, potrošnja energije ispod 10 kWh na 100 km, kao i niz aerodinamičkih karakteristika: nizak krov, tanki digitalni retrovizori, aerodinamički točkovi, tri prednje zaštitne ploče i aerodinamika.
Goodyear je proizveo gume za Lancija Pu+Ra HPE, sa jedinstvenim dizajnom, što dodaje vrhunski izgled vozilu. Dizajn bočne strane guma takođe pruža najviši nivo aerodinamičkih performansi, povećavajući energetsku efikasnost.
Lancia Pu+Ra HPE pruža jednostavnu i intuitivnu tehnologiju koja svojim klijentima olakšava život u vozilu, pozdravljajući ih i čineći da se „osećaju kao kod kuće“.
S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation) čini stub Lancia tehnologije bez napora. S.A.L.A. je minimalan i pametan virtuelni interfejs, koji spaja audio, kontrolu klime i funkcije osvetljenja. Vozač i putnici zato mogu da prilagode unutrašnjost automobila jednostavnim pritiskom na dugme ili čak zvukom svojih glasova.
S.A.L.A. će omogućiti kupcima da biraju između tri ugrađena režima:
* Imerzivno, da pojača iskustvo vožnje zahvaljujući Stellantis Chameleon tehnologiji koja će prvi put biti predstavljena u automobilu i koja je u stanju da „prilagodi“ atmosferu putničkog prostora, prema spoljašnjem okruženju, prilagođavajući zvuk, vazduh i svetlost u skladu sa tim
* Dobrobit, zahvaljujući podršci Stellantis Artificial Intelligence, TAPE (Tailored Predictive Experience) predviđa različita raspoloženja vozača i putnika, poboljšavajući njihovo blagostanje zahvaljujući boljoj atmosferi u vozilu.
* Zabava, da biste iskoristili vreme čekanja, nudeći mogućnost da strimujete film, igrate video igricu ili pretražujete društvene mreže.
Novi Ypsion će biti prvi Lancia model koji će biti opremljen S.A.L.A. interfejsom. Da bi se stvorilo sve potpunije i impresivnije iskustvo, napredak S.A.L.A. pratiće evoluciju Stellantis tehnoloških platformi korak po korak, tako da svaki brend može da prilagodi karakteristike svojih različitih modela.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs