Nissan 20-23 Concept

Nissan Concept 20-23 je dizajnirao tim koji uključuje i neke mlađe članove NDE-a (Nissan Design Europe), sa jednostavnim zadatkom da dizajniraju automobil – bez ograničenja – kojim bi želeli da se voze ulicama grada u kojem rade.
Naziv Concept 20-23 odražava 20 godina NDE-ove pozicije u srcu Londona, kao i tradicionalni broj kompanije 2 (ni) 3 (san) i tekuću godinu. Takođe nastavlja dugu Nissanovu tradiciju unošenja privlačne razigranosti u svet hečbekova i gradskih automobila. Uz nasleđe Nissanovih takozvanih Pike automobila, kao što su Be-1, Pao, Figaro i S-Cargo, koncept 20-23 donosi 21. vek u ovu tradiciju malih automobila.

Govoreći o konceptu 20-23 na njegovom predstavljanju u Londonu, Alfonso Albaisa, Nissanov stariji potpredsednik za globalni dizajn, rekao je: „Mladi tim ovde u NDE-u je dobio jednostavan zadatak: dizajnirajte zabavan električni gradski automobil koji biste želeli da vozite svaki dan u Londonu. Koncept 20-23 koji su dizajnirali je kompaktni hečbek koji je pod jakim uticajem sveta onlajn trka. Sviđa mi se priča koja govori o tome kako se svetovi modernog gradskog života, onlajn igara i mobilnosti bez emisija presecaju“.

Moderan zaokret u igrivosti ovog malog automobila odražava kako svet onlajn trka, tako i Nissanovo učešće u Formuli E. Osnovna karoserija koncepta 20-23 sa 3 vrata u hečbeku ima ekstremne aerodinamične dodatke napred i pozadi, sa dubokim suknjicama koji usmeravaju protok vazduha daleko od prednjeg dela automobila, kroz otvore za hlađenje kočnica i kroz otvore za ventilaciju odmah iza prednjih točkova.

Nos automobila se sastoji od ravni od koje se uglovi pomeraju do vrha haube, dajući prednjem delu neočekivano čistu površinu. Ovde su pozicionirana prednja svetla, sa svojim prepoznatljivim izgledom koji se sastoji od tankog gornjeg i donjeg polukruga i poboljšanog oštrim snopom zahvaljujući LED tehnologiji. Pokazivač pravca je deo iste polukružne LED jedinice. Oni daju prednjoj strani Concepta 20-23 prijateljski izgled, među složenim oblicima koji upravljaju protokom vazduha.
Sa strane, mišićavost automobila dolazi od proširenih lukova točkova koji pokrivaju velike točkove sa gumama niskog profila. Gornja strana prednjih i zadnjih lukova točkova imaju otvore za ventilaciju za smanjenje pritiska koji može stvoriti otpor vazduha u prostoru za točkove.

Zakrivljenost lukova točkova se naglo završava na nivou donjih vrata gde ugaoni preseci uokviruju izlaz vazduha iza prednjeg točka. I isti ugaoni prorezi na lukovima zadnjih točkova omogućavaju protoku vazduha da ohladi zadnje kočnice. Proširene suknjice grle telo na donjem delu automobila. Pozadi, veliki jednodelni spojler harmonično izlazi iz krovne šine, koje se zakrivljuju od skoro vertikale blizu C-stuba preko ugaonog horizontalnog elementa koji generiše potisnu silu. Zadnji spojler ne ugrožava vidljivost pozadi, izbegavajući uobičajeni problem sa kojim se suočavaju sportski automobili sa zadnjim spojlerima.
Kao i prednja, svako od zadnjih svetala se sastoji od tanke gornje i donje polukružne LED jedinice koja je u kontrastu sa kvadratnim oblicima donjeg dela koji je definisan funkcionalnim oblicima za upravljanje protokom vazduha i maksimiziranje stvaranja potisne sile.
Puna širina automobila je naglašena horizontalnom trakom ispod onoga što izgleda kao meki osmeh koji definiše obrise zadnjeg hečbeka. Tanak usis vazduha je integrisan u krov automobila, pružajući ventilaciju putnicima dok uživaju u performansama Concepta 20-23.
Spoljašnja siva boja ima teksturiranu završnu obradu, koja ostavlja utisak da je isklesana od jednog komada metala. Broj kompanije - 23 - nalazi se na zadnjem delu automobila.
Tim dizajnera enterijera je kreirao kokpit koji odražava izuzetno sportsku prirodu. Pre svega, ulaz se vrši preko dvoja makazastih vrata koja se savijaju prema gore od osnove A-stuba. Dva duboka sedišta nude čvrstu podršku, ali ne na štetu udobnosti. Ovičena su gotovo belom završnom obradom, sa velikim osloncem za glavu koji podseća na trkačke automobile. Kada se nađe na mestu, vozača dočekuje dugačak produženi stub upravljača koji kulminira u pravougaonom sportskom volanu ukrašenom višestrukim kontrolama i podešavanjima. Lopatice za podešavanje performansi električnog pogona i dodatni prekidači su na dohvat ruke iza volana. Stub upravljača je podržan nosačem od ugljeničnih vlakana.

Unutrašnjost je futuristička interpretacija gole funkcionalnosti trkačkog automobila, sa samo nekoliko ekrana koji prikazuju vitalne informacije.
Kao zaključak, Alfonso Albaisa je rekao: „To je prikladna proslava 20 godina NDE gde su smele ideje poprimile oblik i zaživele!“
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs