Škoda L&K 130

Kombinacija crvene, zlatne i crne odaje počast originalnom logotipu Laurin & Klement koji se upotrebljavao na prvim automobilima kompanije 1905. godine.

130. godišnjica kompanije Škoda Auto utkana je u svaki detalj novog studentskog automobila. Škoda L&K 130 upućuje na bogato nasleđe češkog proizvođača automobila, koje je započelo s osnivačima Václavom Laurinom i Václavom Klementom 1895. godine.
Nasleđe Laurin & Klement proteže se dalje od naziva vozila. Odabrana iz brojnih dizajna koje su predali studenti, šema boja odražava originalni logotip kompanije iz 1905. godine. Njegova elegantna kombinacija zlatne, tamno crvene i crne dopunjuje moderne konture vozila koje su dizajnirali studenti uspešno kao što su to učinili i sa klasičnom rešetkom Voiturette A – prvog automobila koji je nosio ime Laurin & Klement.

U unutrašnjosti se ova istorijska tema nastavlja, sa sedištima, instrument tablom, panelima vrata i upravljačem presvučenim održivim materijalima inspirisanim Škodinim nasleđem.
Još jedna novina za automobil koji su napravili učenici je uključivanje plug-in hibridnog pogonskog sklopa. U projektu je učestvovalo 28 učenika, koji su – radeći zajedno sa stručnjacima iz Škoda Auta, njihovim nastavnicima i stručnim trenerima – pretvorili Superb Kombi u jedinstveni pikap: ostvarenje sna za strastvene bicikliste i idealnog partnera za trkačke događaje.
L&K 130 nosi dva bicikla na prilagođenom nosaču postavljenom na tovarnom prostoru i opremljen je svom opremom potrebnom za biciklistička takmičenja. Ovo je zahtevalo niz modifikacija i neka neobična tehnička rešenja.

Da bi napravili prostor za bicikle i omogućili brzo rukovanje, učenici su odsekli krov iza C-stuba. B i C stubovi su preoblikovani kako bi se uklopili u novu strukturu karoserije, a pregrada sa zadnjim prozorom je postavljena iza jednog zadnjeg suvozačkog sedišta. Ovo je stvorilo teretni prostor koji je zamenio originalni prtljažnik.
Zadnji deo se električno produžava, što omogućava lakši pristup biciklima i jednostavno rukovanje sa dva nosača, koji su bazirani na originalnoj Škoda dodatnoj opremi. Nosači su postavljeni na pokretne šine, koje podižu i naginju bicikle pod uglom od 35 stepeni kada je teretni prostor zatvoren. Ovo štedi prostor i daje L&K 130 prepoznatljiv, stilski izgled. Treći bicikl se takođe može montirati na krovni nosač.
Za neke prilagođene delove koje zahteva nova struktura vozila, studenti su koristili 3D štampanje. Jedan takav deo je konzola sa mrežom za odlaganje iznad glave, idealna za držanje energetskih pločica ili pribora za prvu pomoć. Dodatne karakteristike spremne za trke uključuju displej na kontrolnoj tabli ispred suvozačevog sedišta, što omogućava praćenje podataka u realnom vremenu radi podrške trkačima.
Jedinom zadnjem sedištu se pristupa preko neobično dizajniranih vrata. Studenti su redizajnirali originalna desna zadnja vrata Superb Combija, tako da se sada otvaraju ka spolja na šarkama i klize unazad. Ovaj dizajn pomaže u obezbeđivanju bezbednosti biciklista - mehaničari koji izlaze iz vozila neće otvarati vrata u putanju bicikala koji dolaze u susret. Da bi se osigurala čvrstina, vrata su opremljena sa dva mehanizma za zaključavanje i čak imaju neobičan detalj: dve spoljne ručke.

Vozilo je takođe opremljeno karakteristikama koje će tim ceniti, kao što su stalna internet konekcija, radio predajnik i frižider za pića.
Rezultat preko 2.000 sati rada biće predstavljen na više događaja, uključujući i 112. izdanje Tur de Fransa, koje se održava od 5. do 27. jula ove godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Škoda