Acura RSX Prototype

Za razliku od Acure ZDX, koja svoju bazu pozajmljuje od General Motorsa, novi RSX će se bazirati na Hondinoj novorazvijenoj EV arhitekturi, što je značajan korak napred za planove proizvođača automobila za elektrifikaciju.

EV platforma koju je razvila Honda je već prikazana na ovogodišnjem CES sajmu u Las Vegasu, jer se na kojoj baziraju prototipovi Honda 0 Serije. Hondin cilj sa svojom novom platformom biće stvaranje lakših vozila, kao i smanjenje ukupne visine koju većina EV zahteva da bi se baterije postavile u pod
Nova Acura RSX će takođe biti prvi EV proizveden u Hondinom novom „EV Hub“-u u Ohaju (SAD).
Na pitanje zašto je kompanija odlučila da oživi naziv RSX za električni SUV, a ne za sportski automobil, portparol je rekao: „Verujemo da je RSX pravo ime za naš novi potpuno električni SUV. Ovo nije „oživljavanje“ prethodnog RSX kupea.“
Acura nije potvrdila tačan datum puštanja u prodaju novog RSX-a (očekuje se "tokom sledeće godine"), ali RSX Prototype u upadljivoj Propulsion Yellow Pearl boji sada prikazuje na događaju Monterey Car Week.

Serijska verzija biće značajan sledeći korak u strategiji elektrifikacije ovog brenda, jer je prvi model konstruisan interno na novoj Hondinoj platformi za električna vozila i prvi električni automobil proizveden u fleksibilnom proizvodnom pogonu Honda EV Hub u Ohaju. RSX će se proizvoditi na istoj proizvodnoj liniji fabrike automobila u Merisvilu kao i Acura Integra, pokazujući fleksibilan pristup kompanije koji omogućava Hondi da proizvodi vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS), hibridno-električna i električna vozila na baterije (EV) na istim proizvodnim linijama.

RSX će takođe moći da napaja razne uređaje, uključujući kućne aparate, i da obezbedi rezervno napajanje za dom.

Sa pogonom na sva četiri točka i dva elektromotora, sportski podešenim vešanjem, niskim težištem i Brembo kočnicama, RSX obećava da će pružiti zabavno i angažujuće iskustvo vožnje.
Acura RSX Prototype u potpunosti koristi ekstremnu slobodu dizajna stava i proporcija koju nudi platforma za električna vozila sledće generacije kompanije, pomerajući granice Acurinog dizajna još više sa ekspresivnom siluetom nalik kupeu, snažnim proporcijama i visokotehnološkim detaljima.

Prednji deo je smeo i prepoznatljiv - razvija jedinstveni dizajnerski jezik brenda „Diamond Pentagon“ sa dramatičnijim svetlosnim potpisom.

Dramatična linija krova stvara osećaj brzine sa duboko oblikovanim bočnim površinama, ravnim ručkama na vratima i integrisanim zadnjim spojlerom u stilu „pačjeg repa“. RSX naglašava svoj široki, atletski stav sa proširenim lukovima točkova i velikim felnama od 21 inča, ističući velike prednje Brembo kočnice sa jarko crvenim čeljustima.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs