Prodato 1310 Punta

Preuzeto sa : Pressonline.rs
Za prvih mesec dana od početka sklapanja „fijat punta" u kragujevačkoj „Zastavi" prodato je 1.310 ovih automobila, a najave su da će u junu kupcima biti isporučeno još 2.000 vozila, saznaje Press u Ministarstvu ekonomije.
U ovom ministarstvu ističu da čitava akcija traje tek mesec dana, a da je prvih 15 dana potrošeno na „uigravanje".
Biće još bolje
- Očekujemo da će proces zamene starih automobila za novi „punto" tek doživeti svoj pravi bum. Prema podacima koje smo dobili od „Zastavinih" dilera, na nivou cele Srbije trenutno je prodato ravno 1.310 automobila. Ako se zna da je akcija staro za novo startovala pre mesec dana i da je bilo neophodno da se cela stvar zahukta bar nekih petnaestak dana, ovi podaci su vrlo ohrabrujući. Verujemo da će naredni izveštaj o prodaji vozila iz Kragujevca biti još bolji, i to već narednog meseca - poručuju iz Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja.
U distributerskoj kući „Fijatovih" modela „Delta auto-moto" kažu za Press da imaju 1.000 rezervacija za „punta".
- Kada obavestimo kupca da je vozilo kod nas, on dobija profakturu i predugovor s kojima odlazi na reciklažu i u banku po kredit. U proseku sve to traje najduže nedelju dana. Zasad smo isporučili 50 vozila, a ta dinamika se iz dana u dan poboljšava - kažu u ovom preduzeću.
Istovremeno, „Zastava" je uvela i drugu smenu, pa će, umesto sadašnjih 80 vozila, uskoro s traka dnevno da silazi 100 automobila!
Predsednik Samostalnog sindikata „Zastave" Zoran Mihajlović kaže da je tokom aprila proizvedeno više od 600 automobila, a da će do kraja maja s montažnih traka sići oko 1.600 „puntića".
Izmireni dugovi
- Iako je najavljivano da će ovog meseca izaći 2.000 „punta", mislim da je realnije da se to desi u junu. Polako počinje da funkcioniše i druga smena u „Zastavi", pa će na proizvodnji raditi oko 1.200 radnika. Značajno se povećava broj proizvedenih automobila u poslednjih nekoliko dana jer su za „Karoseriju" nabavljena dva najsavremenija punkt aparata. I za „Lakirnicu" će stići nova robotizovana kabina iz Italije, što će dodatno ubrzati proces proizvodnje - navodi Mihajlović.
Podsećamo, „Zastavinoj" fabrici automobila nedavno je nekoliko puta bila isključena voda zbog duga gradskom vodovodu, a s tim u vezi Mihajlović kaže da „valjda više neće biti opstrukcije".
- Zasad izmirujemo svoje obaveze prema vodovodu, ali nam i dalje stižu opomene da će, ukoliko ne nastavimo s tim, slavina u fabrici biti zavrnuta. Imamo i neizmirene obaveze za gas, a deo je plaćen. Međutim, uvek nam stoji to nad glavom - mogućnost da nam isključe i vodu i gas - upozorava Mihajlović.
Od 5.999 do 9.699 evra
Program staro za novo startovao je 15. aprila i pruža građanima mogućnost da recikliraju svoje stare automobile i dobiju popust od 1.000 evra za kupovinu novog kragujevačkog „punta". Da bi se ostvario taj popust, automobil treba da je star više od 10 godina, registrovan pre 1. januara 2008. godine, u voznom stanju i bez evro-3 motora. Cene „punta", u zavisnosti od modela, kreću se od 5.999 evra do 9.699.
Novi „punto", za koji je odobren popust od 1.000 evra, može se otplatiti na kredit, uz fiksnu kamatnu stopu od 4,5 odsto i na period od sedam godina, što bez učešća znači mesečnu ratu od 84 evra.
Italijani se „otvorili"
Italijanski „Fijat" uplatio je nedavno 1,5 miliona evra za modernizaciji kragujevačke fabrike, a investicija je namenjena upravo unapređenju proizvodnje „punta". Tada je navedeno i da „Fijat" neće odustati od svoje investicije u Kragujevcu bez obzira na ishod pregovora o preuzimanju američkog „Krajslera" i nemačkog „Opela".
Pre investicije od 1,5 miliona evra, Italijani su uložili oko 3,5 miliona evra, koji su mahom potrošeni na socijalni program u „Zastavi".
Kakvih 3.5miliona evrova,to je čista laž a ni ovih 1.5 milona nije leglo.A inače da znate da su i radkapne postale dodatna oprema tj. bazni model ih neće imati.....toliko o žabarima.
Ako ja dobro shvatam informacije koje su dostupne, fiat još uvek nije kupio zastavu, pa je i logično da ne želi da uloži veliki novac u nešto što je još zvanično tuđe... to bi svako uradio.
Oni su iznajmili zastavu da im proizvede 15000 punta ove godine, iz čiste griže savesti jer su prethodno brzopleto naterali zastavu da demontira svoje stare linije za proizvodnju yuga, ali proizvodnja punta u zastavi u većim količinama njima može samo da smeta, jer nagriza tražnju za pandom i grande puntom, nije njima strateški cilj da izvoze prastari model iz Srbije, pa u zapadnoj evropi grande punto može da se kupi za manje od 10000 eura, a potpuno opremljeni punto classic je u Italiji 7500.
Smešno je što se mi ložimo da je to neki komercijalni posao, njima je to samo ”socijalni program” za naše radnike jer su svesni da su krivi što su nam obećali nešto što je ispalo nerealno.
Ovako samo kupuju sebi godinu, dve, dok ne odluče da li će proizvoditi novi topolino i sledeću generaciju palia, za to im treba fabrika sa jeftinom radnom snagom i tu eventualno ima šanse za zastavu... Ali ako matematika pokaže da to nema ekonomskog smisla zahvaliće se oni zastavi krajem 2010. jer je ipak mazohizam slušati naše probleme sa vodom, strujom, gasom, prugom i ostalim sranjima...
auto blog napisite nesto o domacoj autoindustriji o zastavi posto dugo trazim na raznim sajtovima o zastavi.zanima me istorija zastave fice i yuga kao i floride.
@dejan: vec je pisano o istoriji floride - http://auto.blog.co.yu/blog/auto/domace-trziste/2007/02/19/20-godina-yugo-floride
a za vise informacija o istoriji zastave mozete pogleati,
http://www.pikec-tuning.com/diskusije/viewtopic.php?f=31&t=1104
ne mogu da verujem koliko je nasa zemlja bogata pametnjakovicima.mozda oforme i strahku poput radikakne ili napredne.pa da osetimo i mi kako je bilo u kamenom dobu . pozdrav za sve koji se odluce za kupovinu punta na kredit ja sam to uradio i ne kajem se . do sada sam otplatio tri kredita otplaticu i ovaj . a to sto su u zastavi demontirali liniju za proizvodnju juga i nije neka steta .zao mi je samo tih radnika koji su radili tamo i proizvodili nesto sto niko nije hteo da kupi . valjda ce im sada sa proizvodnjom punta malo biti bolje. a voleo bih da svima bude bolje u srbiji