Nova Toyota Prius predstavljena u Srbiji

Toyota je novu, treću generaciju hibridnog modela Prius premijerno prikazala još u januaru na Salonu automobila u Detroitu, evropska promocija je održana početkom marta na Salonu u Ženevi, a nedavno je domaći uvoznik Toyote novi Prius konačno predstavio i publici u Srbiji.
Novi Prius u osnovi zadržava formu veoma sličnu dosadašnjem modelu (sa drugačijim prednjim delom u stilu novijih Toyotinih automobila), a treba pomenuti da je i aerodinamika vozila poboljšana, pa koeficijent otpora vazduhu (Cd) iznosi 0,25 umesto ranijih 0,26.
Što se dimenzija tiče, Prius je dugačak 4460 mm, širok 1745 mm, visok 1491 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm.

Značajno je unapređen i Hybrid Synergy Drive hibridni pogon (elektromotor i novi 1,8 litarski benzinac), zaslužan za još manju potrošnju (sada 3,9 litara na 100 km po fabričkim podacima) i redukovanu emisiju CO2 (sa 104 na 89 grama po kilometru), ali i bolje performanse.
Novi Prius je takođe postigao maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost na najnovijem EuroNCAP testiranju u 2009. godini. Sa ukupnim bodovanjem od 83%, Prius je treći model Toyote u ovoj godini kome je dodeljeno 5 zvezdica, posle novog Aensisa i iQ-a.
Svaki model Priusa sada dolazi sa školjkom karoserije koja apsorbuje energiju sudara, sedam vazdušnih jastuka i aktivnim naslonima za glavu.

Elektronski kontrolisan sistem kočenja (EBS) sadrži pomoć pri kočenju (BA), kontrolu proklizavanja (TRC) i sistem kontrole stabilnosti vozila+ (VSC+). Takođe, u nekim zemljama, novi Prius je dostupan sa novim sistemom za povećanje bezbednosti pre sudara (PCS), sa adaptivnim tempomatom.
Toyota je inače nedavno saopštila da je u avgustu dostigla (i prestigla) brojku od dva miliona prodatih hibridnih vozila širom sveta.
Tačan broj prodatih Toyotinih hibrida je do kraja avgusta u stvari bio 2.017.000, a lavovski deo naravno otpada na Prius, budući da je ovaj model (u tri generacije) prodat u više od 1,49 miliona komada.
Kod nas je do sada prodato 25 Priusa, a plan za ovu godine je 15 komada. Cena novog Priusa u Srbiji inače iznosi 24.900 evra.
Spolja izgleda lepo, ali unutra podseća na prvog "avenzisa". Upravljač deluje čudno. Nije trebalo da postave ručicu menjača.
Ovo je jedini model Toyote koji ima lidersku poziciju u svom segmentu. A i dizajn je lepo evoluirao u odnosu na prethodni model. Lepo!
Nije mi samo jasno kako 20,000 americkih dolara u Srbiji postaje 25,000 evra?
Toliko, naime, odavno Prius kosta tamo.......
Oj Srbijo, i Bogu si teska....
Cene svih vozila u Americi su nize, ne samo u odnosu na Srbiju, nego i u odnosu na ostatak Evrope.
Dalje, SAD je drzava koja je poznata po tome sto se brine o svojim gradjanima, a Srbija je na dnu te lestvice!