home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota je novu, treću generaciju hibridnog modela Prius premijerno prikazala još u januaru na Salonu automobila u Detroitu, evropska promocija je održana početkom marta na Salonu u Ženevi, a nedavno je domaći uvoznik Toyote novi Prius konačno predstavio i publici u Srbiji.

Novi Prius u osnovi zadržava formu veoma sličnu dosadašnjem modelu (sa drugačijim prednjim delom u stilu novijih Toyotinih automobila), a treba pomenuti da je i aerodinamika vozila poboljšana, pa koeficijent otpora vazduhu (Cd) iznosi 0,25 umesto ranijih 0,26.

Što se dimenzija tiče, Prius je dugačak 4460 mm, širok 1745 mm, visok 1491 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm.

Značajno je unapređen i Hybrid Synergy Drive hibridni pogon (elektromotor i novi 1,8 litarski benzinac), zaslužan za još manju potrošnju (sada 3,9 litara na 100 km po fabričkim podacima) i redukovanu emisiju CO2 (sa 104 na 89 grama po kilometru), ali i bolje performanse.

Novi Prius je takođe postigao maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost na najnovijem EuroNCAP testiranju u 2009. godini. Sa ukupnim bodovanjem od 83%, Prius je treći model Toyote u ovoj godini kome je dodeljeno 5 zvezdica, posle novog  Aensisa i iQ-a.

Svaki model Priusa sada dolazi sa školjkom karoserije koja apsorbuje energiju sudara, sedam vazdušnih jastuka i aktivnim naslonima za glavu.

Elektronski kontrolisan sistem kočenja (EBS) sadrži pomoć pri kočenju (BA), kontrolu proklizavanja (TRC) i sistem kontrole stabilnosti vozila+ (VSC+). Takođe, u nekim zemljama, novi Prius je dostupan sa novim sistemom za povećanje bezbednosti pre sudara (PCS), sa adaptivnim tempomatom.

Toyota je inače nedavno saopštila da je u avgustu dostigla (i prestigla) brojku od dva miliona prodatih hibridnih vozila širom sveta.

Tačan broj prodatih Toyotinih hibrida je do kraja avgusta u stvari bio 2.017.000, a lavovski deo naravno otpada na Prius, budući da je ovaj model (u tri generacije) prodat u više od 1,49 miliona komada.

Kod nas je do sada prodato 25 Priusa, a plan za ovu godine je 15 komada. Cena novog Priusa u Srbiji inače iznosi 24.900 evra.



čitanja : 1888



Komentari

Spolja izgleda lepo, ali unutra podseća na prvog "avenzisa". Upravljač deluje čudno. Nije trebalo da postave ručicu menjača.

Autor Stefko 16 Sep 2009, 02:58

Ovo je jedini model Toyote koji ima lidersku poziciju u svom segmentu. A i dizajn je lepo evoluirao u odnosu na prethodni model. Lepo!

Autor Mikelangelo 16 Sep 2009, 08:22

Nije mi samo jasno kako 20,000 americkih dolara u Srbiji postaje 25,000 evra?

Toliko, naime, odavno Prius kosta tamo.......

Oj Srbijo, i Bogu si teska....

Autor Kvisko 16 Sep 2009, 14:29

Cene svih vozila u Americi su nize, ne samo u odnosu na Srbiju, nego i u odnosu na ostatak Evrope.

Dalje, SAD je drzava koja je poznata po tome sto se brine o svojim gradjanima, a Srbija je na dnu te lestvice!

Autor razumni 16 Sep 2009, 15:17

Automobili koji se proizvode i prodaju u SAD i EU sem imena (kada imaju zajedničko ime) nemaju skoro ništa zajedničko pa time ni cenu.

Ali nekim ljudima to ne vredi objašnjavati...

Autor Boris 16 Sep 2009, 20:26

+1 za razumnog!

ne sasvim pri dnu, ali vrlo blizu...

Autor jovan 16 Sep 2009, 21:28

Jel to u Americi kola omaju samo dva tocka?

Pa mene zanima cena-kako bre da placam duplo vise za nesto sto ima cetiri tocka kao u Americi?

Ova TOYOTA je sasvim pristojna sa nerazumnom cenom za Evropu.

Autor ChedomirADELAIDE 16 Sep 2009, 22:25