Za prvih 9 meseci vraćeno 700 automobila na lizing

Preuzeto sa : Blic.rs
Prema nezvaničnim procenama, za prvih devet meseci ove godine klijenti lizing kompanija vratili su oko 700 automobila jer nisu bili u mogućnosti da redovno plaćaju mesečne rate.
To na prvi pogled nije mnogo – nešto više od 2,5 odsto ukupno prodatih putničkih vozila na lizing, ali je problem što se tokovi rapidno pogoršavaju. Jer prošle godine za devet meseci je vraćeno oko 250 automobila, a pre krize godišnje je u proseku vraćano tek 150-200 vozila.
Tržište lizinga značajno je ugroženo usled nelikvidnosti privrede, a ukupan
broj ugovora (ne samo za automobile), od početka godine, vrednosno je manji za
70 odsto u odnosu na isti period lane. Imajući u vidu da su lizing ugovori
prilično kratkoročni, prosečno oko 55 meseci, i da novih poslova nema, ovakva
dinamika razvoja za dve-tri godine dovela bi lizing pred gašenje, kažu za
"Novac" u Asocijaciji lizing kompanija u Srbiji.
Prelivanje krize u realni sektor, a indirektno i u novčanike građana, dovelo je
do rapidnog rasta broja vraćenih i oduzetih automobila. Ulje na vatru dodale su
i kamate koje su danas od devet do jedanaest procenata, a koje su realno veće
nego ranije, jer rate prate vrednost evra, a plate u dinarima ostaju iste.
Vraćenih vozila u pojedinim kompanijama za devet meseci bilo je značajno
više nego u celoj prošloj godini. Najproblematičnija su pravna lica koja čine i
najveći deo lizing tržišta, a od kojih potiče oko 80 odsto vraćenih i oduzetih
automobila.
"Situacija je alarmantna. Zvaničnih podataka nema, ali se procenjuje da je
ove godine 2,5-3 puta više vraćeno automobila nego prošle godine. U 'S-lizingu'
ih na prodaji imamo 50-60, među kojima ima i vozila vraćenih prošle godine.
Kakav trend će biti naredne godine zavisi od platežne sposobnosti klijenata,
ali se procenjuje da broj vraćenih vozila ne bi drastično trebalo da
raste", kaže za "Novac" Bojan Baša, direktor
"S-lizinga" i predsednik Asocijacije lizing kompanija u Srbiji.
Naš sagovornik dodaje da pravila nema. Vraćaju se automobili i male vrednosti,
ali i luksuzni.
Sve veće probleme imaju i u "Hipo lizingu", inače najvećoj lizing
kući u Srbiji.
"Ove godine nam je vraćeno oko 200 automobila, što je duplo više u odnosu
na isti period u 2008. Broj dobrovoljno vraćenih vozila je veći od 80
odsto", kaže Svetlana Martić, član uprave "Hipo lizinga".
U ovoj kući značajno je smanjen i broj novih ugovora. Od početka godine,
zaključno sa septembrom, sklopljeno je oko 900 novih ugovora, dok je u istom
periodu prošle godine taj broj iznosio oko 6.000.
"Prilično smo oprezni i nije nam interes da u ovakvim, izmenjenim
okolnostima po svaku cenu plasiramo sredstva. Sa druge strane, svakako da je
znatno manje zahteva za finansiranje", kaže Martićeva.
U "Rajfajzen lizingu" oduzeto je i vraćeno ukupno oko 40 vozila.
Direktorka te kuće Ana Ružić kaže za "Novac" da je oduzimanje
poslednji korak na koji se odlučuju, jer predstavlja najnepovoljniju opciju i
za klijenta i za lizing kuću.
Prema procenama u "S-lizingu", jedan automobil na placu lizing kuću
mesečno košta oko stotinak evra. Dodatni problem je što danas prodaja vozila
stoji i što su male mogućnost da lizing kuća i proda vraćeno vozilo.
Zakon propisuje da davalac lizinga ima pravo da oduzme predmet ako korisnik ne
plati dve rate. U praksi je moguće naći kompromisno rešenje: produžiti rok
finansiranja, obezbediti dodatnog žiranta ili naći zamenu, na primer,
supružnika ili bliskog rođaka koji bi preuzeli ugovor.
U praksi opominjanje traje oko tri meseca. Posle toga klijent može da očekuje
obaveštenje da je u obavezi da vrati vozilo, kao i instrukcije o mestu i
vremenu. Ako se u međuvremenu uplati dug, proces oduzimanja se obustavlja.
"Sitroen C1" od godinu dana 7.500 evra
Cena vozila vraćenih lizing kompaniji se određuje na osnovu procene
vrednosti vozila i ostatka duga po prethodnom lizingu. Svake godine cena je
niža jer se uzima u obzir godišnja stopa amortizacije. Takođe, uslove diktira i
tržište, tako da godišnja stopa amortizacije može, ali i ne mora, da prati
aktuelnu cenu polovnog automobila.
Tako, na primer, u "S-lizingu" može da se kupi automobil marke
"sitroen C1", star godinu dana, po ceni od 7.500 evra. U ponudi ove
kuće stoji i vozilo marke "škoda oktavija A5", staro dve godine, koje
se može kupiti po ceni od 14.500 evra .
Autor : Suzana Bojadić
pfff te lizing ponude su smejurija! Pa eno nova Octavia se reklamira za 14.5K i to u TDI varijaniti!!
NIKADA nece rasprodati te vracene automobile zato sto su alavi nece da skidaju cene!
Da li su bezobrazni ili neobavesteni kad mogu da prodaju po ovim cenama?
Kuku lele, pa koja će budala kupiti polurashodovane mašine po ceni novih mašina?
lizing kompanije ne formiraju cenu prema trzistu vec prema visini dugovanja. Tako d a se moze naci auto i za male pare ako je prethodni vlasnik dosta isplatio. Ja sam tako uzeo za 11.500 octaviu 2.0tdi staru godinu ipo dana. Samo treba biti uporan i pretraziti detaljno
rade gde se mogu traziti ha vozila gde se ustvari nalaze ti placevi oduzetih vozila,ima li na internetu negde tih lpkacija i cena?
Evo pomoći ;-):
http://www.weltauto.rs/
http://www.hypo-leasing.rs/
http://www.raiffeisen-leasing.co.rs/srpski/OFFER/special_offers.asp
http://www.s-leasing.hr/used/?lang=rs
http://www.leasingmarktplatz.com/frontend/suche_liste.php?Sprache=YU
tu su jos i:
http://www.vbleasing.rs/vbleasing_rs/vbleasing/index.shtml velika ponuda, idete u desnom sidebaru na pretragu polovnih vozila, GO, pa login as guest.
dalje nedostaje http://www.unicreditleasing.rs/articles/grouplist.aspx?groupid=29$&picID=-1&articleid=207 oni nemaju cene na sajtu, vec odes vidis auto i das ponudu, automobili su u super stanju.
Ja sam moj auto uzeo od s-lizinga.
Jedini problem sa kupovinom auta od lizing komapnije je to da ne mozete probati auto, moze da dodje majstor i pregleda ga na placu, ali voznja nije dozvoljena. Ne zato sto imaju skrivene mane, vec u to vreme se placa samo osiguranje za mirovanje auta, i bilo kakva nezgoda u voznji nije pokrivena osiguranjem.