Nova Opel Meriva na BG CAR SHOW-u

Nakon svetske premijere na ženevskom salonu automobila, i beogradska publika ima priliku da vidi novog šampiona fleksibilnosti – Opel Merivu.
Na konferenciji za novinare Dragan Nenandović,
regionalni direktor Opela za jugoistočnu Evropu istakao je sve prednosti koje
ovaj automobil nudi: “Kada je razvijana Nova Opel Meriva, pred Opelov tim bio
je postavljen težak zadatak – kako jedan best seller učiniti još boljim? Nova
Meriva nudi sve prednosti predhodnog modela i niz novih karakteristika od koji
izdvajamo: The FlexRail, prostor centralne konzole pogodan za skladištenje,
FlexSpace sistem sedišta, FlexFix nosač bicikala i pre svega Merivina revolucionarna
vrata "FlexDoors" koja ulazak i izlazak iz automobila čine još
lakšim.”
Vrata sa zadnjim otvaranjem, prva u segmentu otvaraju novu
dimenziju u pristupu zadnjim sedištima. Dizajn optimizuje veličinu otvora vrata
korištenjem prostora koji zauzima luk zadnjeg točka kod vrata sa prednjim
otvaranjem. Postavljanjem šarki vrata u zadnjem delu na zadnjem stubu, prostor
za ulazak i izlazak je širi. Ujedno je i viši jer je pristup ulazu blizu
srednjeg stuba gde je više mesta između krova i poda.
FlexDoors vrata su takođe unapredila i ergonomiju.
Roditelji mogu da stoje na mestu koje je obično bilo zauzeto otvorenim vratima,
čime se olakšava pristup bebama i maloj deci i njihovo vezivanje pojasevima.
Odrasli mogu prosto da iskorače napred kada sedaju ili izlaze sa zadnjeg
sedišta, bez potrebe za izvijanjem preko luka. Merivina FlexDoors vrata
otvaraju se gotovo do 90 stepeni, što je mnogo šire nego kod običnih vrata,
čime se olakšava odlaganje tereta.
Pristup zadnjoj kabini je takođe lakši nego kod automobila
sa uzanim prostorom. Važno je istaći, kada su otvorena i prednja i zadnja vrata
istovremeno, FlexDoors vrata stvaraju bezbednu zonu: I roditelji i deca mogu
izaći iz auta bez vrata koja bi ih razdvajala, držeći decu na oku. Pored toga.
FlexDoors vrata su bezbedna. Opelovi inženjeri razvili su sistem fail-safe koji
osigurava da vrata budu zaključana i zabravljena kad god je vozilo u pokretu
pri brzinama većim od 4 km/h. Kako bi se obezbedio optimalan učinak i
pouzdanost, soofisticiran bezbednosni sistem upozorava vozače sve vreme ako
vrata nisu potpuno zatvorena.
Koncept FlexRail središnje konzole predstavlja još
jednu inovaciju. On obezbeđuje pogodan i prilagodljiv prostor za odlaganje za
širok spektar predmeta u svakodnevnoj upotrebi – od kesa i časopisa do ipoda,
cd-a i kutija sa maramicama. Između prednjih sedišta je dobijen dodatni prostor
podizanjem menjača i ugradnjom električne kočnice za parkiranje, koja je
standardan deo opreme na svim verzijama.
Poboljšane mogućnosti odlaganja se pružaju širom kabine,
koja je izvedena tako da smesti predmete za koje je Opelovo istraživanje
utvrdilo da se najčešće prevoze u automobilu, kao što su 1,5 litarska boca koja
se odlaže u džepove na predjnim vratima.
U zadnjem delu, Merivin FlexSpace koncept sedenja, vodeći u
klasi, nudi prilagodljivu konfiguraciju kabine bez potrebe za pomeranjem bilo
kog sedišta. Poboljšan je zarad intuitivnijeg rada sa lakim pokretanjem u
jednom koraku, prilikom pomeranja zadnjih sedišta ili pri obaranju naslona
sedišta. Ovo omogućuje Merivi lak prelaz iz dvoseda u petosed. Alternativno,
sva zadnja sedišta se mogu potpuno spustiti zarad optimalne fleksibilnosti za
prevoz tereta.
FlexFix nosač bicikla predstavlja novost kod Merive. Ova
Opelova inovacija klizi iz zadnjeg branika i u njega poput fioke, olakšavajući
prevoz bicikala obzirom da nisu potrebni nikakvi posebni alati niti nastavci,
kao ni dodatni prostor u garaži. Nosač prima dva bicikla i, kada se ne koristi,
nevidljivo se uklapa u zadnji branik Merive.
Potpuno nova sedišta su potporna i prostrana, tako da nude
nivo udobnosti kakav odgovara većim vozilima. Opseg podešavanja prednjih
sedišta je takođe vodeći u klasi. Ergonomična sportska sedišta, sa naginjanjem,
električno lumbalno podešavanje, nasloni za glavu podesivi u četiri pravca i
sedište na izvlačenje za putnike napred su uvedeni kao opcija za varijante
Enjoy i Cosmo. Ta sedišta su odobrena od strane Aktion Gesunder Rücken e.V.
(Akcija za zdrava leđa) – nezavisnog panela stručnjaka za ergonomiju u
Nemačkoj.
Nova Meriva optimizuje prednosti vrhunske vožnje monokeb
vozila nudeći čak poboljšanu vidljivost napred i nazad. Spuštena prednja ploča,
poravnati prednji stubovi i veći prednji trougaoni prozori svi odreda doprinose
punoj kontroli nad vožnjom. Za putnike na zadnjim seištima, jedinstven valovit
dizajn u pojasnoj liniji povećava dubinu zadnjih stakala, poboljšavajući pogled
sa zadnjih sedišta, naročito deci.

U unutrašnjosti i spoljašnjosti, Meriva odražava Opelov novi dizajnerski jezik – vajarsko umeće susreće nemačku preciznost – unapređuje kvalitet koji je već viđen na Insigniji i novoj Astri. Spuštena krovna linija, Opelov bočni potpis u vidu oštrice, kao i krilovito oblikovana dnevna svetla daju novoj Merivi njen svež i izražajan identitet. U unutrašnjem delu, pripijena krilovita instrument ploča stvara topao i pozivajući ambijent kabine. Nakošena unapred, središnja konzola daje svoj doprinos ovome i dodaje sportske crte. Unutrašnjost se isporučuje u šest različiih nivoa boja i opreme, u opsegu od tradicionalne, savremene elegancije do avanturističkijeg urbanog šika, što predstavlja najširi opseg koji je Opel ikad ponudio u jednom modelu. Visok standard uklapanja izabranih tekstura i materijala, kao i izgled i ukrasi komandnih elemenata tipični su za skuplja vozila.
Motiv krilovite instrument ploče i tapacirung su u Jet crnoj boji kod varijante Essentia. Enjoy nivo se isporučuje u Jet crnoj, Curry crvenoj ili kakao/svetlo kakao boji krila i tapacirunga sedišta. Cosmo, model koji predstavlja vrhunac ponude, donosi bogat, reljefni tapacirung u Morrocana crnoj boji i šavovima u kontrastnoj boji. Nude se kombinacije dve boje: antracit/crna ili kakao/ svetlo siva.
Sve u svemu, nova Meriva poseduje izražajniji dizajn i veću fleksibilnost, čime učvršćuje svoje vođstvo u segmentu malih monokeb vozila na evropskom tržištu.
Izvor : Netauto.rs