Broj vozila vraćenih lizing kućama drastično porastao

Preuzeto sa : Pressonline.rs
Više od 800 klijenata koji nisu mogli da otplaćuju rate vratilo automobile lizing kućama od početka godine, dok je za tri prethodne bilo 1.600 takvih slučajeva
Broj vozila vraćenih lizing kućama zbog nemogućnosti njihovih vlasnika da otplaćuju rate drastično je porastao i ove godine je dvostruko veći nego prethodnih. Od 1. januara 2010. lizing kućama u Srbiji vraćeno je više od 800 vozila, dok je za prethodne tri godine takvih slučajeva ukupno bilo 1.600, nezvanično je potvrđeno Pressu u lizing kućama.
U zvaničnim izjavama, zastupnici lizing kuća nisu želeli da iznose zbirne brojke, navodeći da takve podatke nemaju, ali su potvrdili da klijenti vraćaju vozila pre svega pritisnuti skokom evra i opštom krizom. Najčešće se to dešava posle godinu ili dve od preuzimanja automobila. Većina onih koji kasne sa plaćanjem rata u početku pokušava ipak da izgura ugovor do kraja, ali kada shvate da definitivno nisu u stanju da isfinansiraju kupovinu vozila, vraćaju ključeve kola. Od početka godine, inače, u Srbiji je sklopljeno 5.300 lizing ugovora za kola.
- Od početka godine prodali smo oko 250 vozila na lizing, dok nam je do sada vraćeno njih 150-160, kupljenih i ranije i ove godine - rekao je za Press Vladimir Aljinović iz „VB lizinga".
Zahtev posle treće rate
On je objasnio da se korisnicima lizinga preporučuje da vrate sami vozilo posle treće neuplaćene rate.
I u „Porše lizingu" navode da im je u toku prvih šest meseci ove godine vraćeno oko 200 vozila.
- U prvoj polovini godine imali smo 1.600 lizing ugovora. Do sada nam je vraćeno oko 200 vozila - navela je marketing menadžer te kuće Ružica Ristić-Pristovšek.
„Inteza lizing" je od početka godine finansirao 250 lizing ugovora. Do sada su 24 kupca odustala i vratila vozila.
Kako za Press priča Beograđanka Nevena Todorović, automobil je kupila na lizing 2008. godine i mislila je da će za nekoliko godina otplatiti automobil.
- Uzela sam „punto" na lizing od sedam godina, sa ratom od 130 evra mesečno. Bilo mi je idealno što nije morao da se plati depozit. Međutim, tada mi je plata bila 40.000 dinara. Tada 500 evra, a danas mogu da kupim 380 evra za te pare - jada se Nevena, i sračunava da joj je plata u evrima manja tačno za visinu mesečne lizing rate!
Ona je posle nekoliko meseci kupila polovni „jugo".
- Pošto su mi roditelji ostavili jednosoban stan, ne plaćam kiriju, ali zato veći deo plate izdvajam za račune i hranu. I pre dve godine sam se jedva „krpila", sada bi sa ratom za kola to već bilo naučna fantastika - priča Nevena.
Ništa bez odluke suda
Ima i onih koji ne vrate automobil, već samo proslede otplatu nekom drugom.
- Pre dva meseca video sam da više ne mogu da otplaćujem kola, pa sam u dogovoru sa lizing kućom ugovor prebacio na prijatelja. On je nastavio da otplaćuje rate, a meni je vraćen depozit od oko 1.000 evra - ispričao je za Press Đorđe Stojanović.
Prema rečima Ružice Ristić-Pristovšek, vozila koja se vrate u lizing kuće najčešće se ponovo prodaju na lizing, a u nekim slučajevima završe i kod auto-dilera koji ih prodaju za gotovinu.
U „Hipo lizingu" kažu da prodaja vozila na lizing stagnira.
- S obzirom na to da se 90 odsto lizing ugovora odnosi na firme, a zna se da nelikvidnost muči privredu, jasno je zašto se smanjuje broj lizinga - kaže član uprave „Hipo lizinga" Svetlana Martić.
Lizing kompanije ne mogu samoinicijativno da oduzmu automobil korisniku, iako ne plaća mesečne rate. To je moguće samo po sudskoj odluci, za koju sud ima rok od tri dana od podnošenja zahteva.
NBS: LIZING DO 40 ODSTO PLATE
Limit zaduženja građana za lizing trebalo bi da se poveća na 40 odsto plate, odnosno na 60 odsto ako korisnik ima stambeni kredit, objavila je juče Narodna banka Srbije.
Prema podacima NBS, u Srbiji posluje 17 lizing kompanija. Na kraju marta ove godine tržište finansijskog lizinga vredelo je 82,6 milijardi dinara, što je za 1,1 odsto manje nego na kraju 2009. godine.
Autor : Ivana Žigić
U kući imamo 3 državne plate, mesečni prihodi su nam oko 150.000 , pa nismo smeli da zagrizemo kredit. Evo lično znam 3 ososbe koje su uzele kredit za auto (lizing), niko od njih nije bio skroman, jedan je uzeo punto dizel sa abs-om, sad kuka po ceo dan, a samo on radi u kući, kad znaš da su nepovoljni krediti šta se luksuziraš?
Moja škloska je htela nov auto i ni manje ni više suzuki sx4, tek se navršava druga godina otplate kredita, roditelji prosvetni radnici, sad grcaju kao ludi, jedva sastavljaju kraj s krajem, jel hoćeš sx4, eto ti! A ovaj ćaletov kolega dao z 128 staro za novo i uzeo punto sa crnim branicima, a ima extra platu. Pametan čovek, ima siguran posao, ali mu nije zinulo dupe za sx4. Ljudi se stvarno dele na razumne i na ludake. DEFINITIVNO!
I onda se neki čude zašto je toliko oduzetih vozila. Kako i ne bi bilo kad ljudi nemaju mozga i zaleću se, a da se makar zalete za ono za šta mogu da izguraju kredit. I ja bi da imam Audi A6, ali ne može se brate, ćutim i vozi polovan Peugeot 307 sw
@ Dejan L - pa ti vozis najbolji auto od svih pomenutih, dobro si prosao! :)
Auto je 2004.god, kupljen polovan za 7.500€.
Prodali fabiju za 4.000 i dodali 3.500€. Nismo se zaletali u kredite i nismo imali preterane želje!
Prvo nas je jahao Kurta deceniju, pa sjahao Kurta da bi narednu deceniju jahao Murta, e sad doslo vreme da jasu i Kurta i Murta i jos kakvi mediokriteti i to sad svi zajedno...tek je ovo pocetak narode srpski, samo polako...
У праву је дејан када каже да су Србима желје велике, ево 1. мој комшија живи у бараци, надоградио је 1 , па 2. собу, па наместио нови кров и опет му је кућа као нека шупа, на кући штеди, а узео на кредит Астру класик, 2 рате није платио, дошао и тражи од моје мајке 60 еуро
Nije nego su Srbi navikli lepo da zive, a kad uzmu kredit, nece nicega da se odreknu, ni torte, ni kolaca, ni sarme, ni 8.marta, ni 1.maja, rostilja se meso, ispija se pivo, a za ratu posle nema, pa posle kriva banka...
Eto kažem ja lepo, nemaju kuću kako treba ni osnovne životne uslove, a kupuju kola na kredit i to kakva. Svako ekonomsko stanje i promene nose sa sobom odgovornost ponašanja, uvek se treba prilagoditi. Ja se pružam koliki mi je jorgan, ako nemam jorgan kako treba, skupuću noge da ne vire.
Bio sam u Podgorici. Sve super automobili, ni jednog krša nisam primetio, a nije da nisam obratio pažnju.
U društvu jednog lokalnog direktora zagledao sam se u jednog veličanstvenog BMW-a na šta će on: "Ništa ga ne gledaj, to ti je samo imaginarni auto". Kako misliš imaginarni, pitam ja?
Pa, lijepo, jadan. Ođe ti svaka šuša sve što ima daje za taj lizing. Samo se kurče sa autima, a da mu uniđeš ukuću, nema ti tamo podinara vrijednosti. Sve je u učešću i lizingu. A imaginaran je zato što mu sjutra stiže nova rata. Što će onda kukavac?
Simpatičan neki tip, al izgleda da govori istinu.
No nije to samo crnogorska stvar, to je univerzalni princip siromašnih ljudi.
Nešto i ja razmišljam da prodam ovaj auto i da na lizing kupim veći. I ja malo da se kurčim, nego šta?
Dejan L
Jednostavno je rec tome da se ljudima koliko juce cinilo da ce moci bez teskoca otplacivati rate za kredit i lizing, danas to vise nije tako, zbog skoka evra rate indeksiranih kredita su porasle, plate stagniraju, broj nezaposlenih raste, i mnogi vise ne mogu da otplacuju. Zapravo samo izbija na videlo prava slika zaduzenosti Srba. Cak i gazda Misko ima teskoca, pa nije ga Milka ostavila slucajno bas sada.
Nasi ljudi veruju u razne teorije zavere kad pitaju ko je kriv za pad dinara (tajkuni, Amerikanci, Teslino tajno oruzje...), cak i letimican pogled na platni bilans pokazuje da je kurs dinara bio nerealan i da ce i dalje morati da pada. Medjutim nije narod kriv nego politicka klasa i razni tipovi poput Jelasica i Dinkica koji su omogucili da se narod zaduzuje pod ovakvim uslovima a sad peru ruke. Pravo zlo ce tek da nastupi, kad ljudi pocnu da vracaju ili prodaju stanove kupljene na kredit, a vec je pocelo...