Evropski otpad na četiri točka završi kod nas

Prosečan vozač iz Srbije u 2013. godinu ulazi u polovnom automobilu, nemačke proizvodnje, starom petnaestak godina, sa stotinama hiljada pređenih kilometara.
Prodaja novih automobila u odlazećoj godini je poražavajuća, rekao je u intervjuu Tanjugu predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Miloš Petrović. Zaključno sa novembrom, prodato je 22.000 novih vozila, što je skoro 30 odsto manje nego u 2011.
U poređenju sa pretkriznom 2008, kada je skoro 60.000 hiljada građana kupilo novo vozilo, prodaja je sada skoro tri puta manja.
"Rezultati prodaje su na nivou iz 2002. godine što praktično znači da smo se vratili deset godina unazad", izjavio je Petrović i pojasnio da domaće tržište automobila ima veći potencijal i vredi između 2,5 i tri milijarde evra.
Petrović je istakao da je od januara do oktobra u 2012, u Srbiju ukupno uvezeno više od 100.000 automobila, ali samo 13.000 novih. Oko 89.000 polovnih je stiglo iz Zapadne Evrope.
Najgore je što je većina tih polovnih atumobila već stigla sa više od 300.000 pređenih kilometara, i mahom sa EURO 3 sertifikatom, što znaci da njihovi motori tri do četiri puta više zagađuju životnu sredinu nego novi automobili.
Poražavajuće je za nas je, kaže Petrović, što su ti automobili već davno zabranjeni u Evropskoj uniji, "pa tako, na žalost, sav taj otpad kojeg se Evropa odriče, dolazi u Srbiju".
Uvoznike vozila u Srbiji to posebno pogađa, jer je normativ za uvoz novih vozila EURO 5, a od sledeće godine EURO 6.
"To znači da se u pogledu novih automobila, jedino mogu uvesti vozila sa ekološki cištim motorIma, dok ta pravila ne važe za uvoz polovnih automobila", dodao je Tanjugov sagovornik.
Petrović je rekao da je činjenica, obzirom na opštu krizu, da prosečan stanovnik Srbije ne može da priušti novi automobil, ali zato mu treba omogućiti, poručio je, da za tri do pet hiljada evra kupi polovan automobil sa EUR 4 sertifkikatom, koji će zvanično biti proveren kod Agencija za bezbednost saobraćaja.
"Time bi se više zaštitila životna sredina i poboljšala bezbednost na drumovima, a naši ljudi bi opet mogli jeftinije da kupe automobile", dodao je on.
Ministarstvo za zaštitu životne sredine je prošle godine uvelo zakon kojim se stimuluše kupovina vozila sa ekološki čistim motorima, ali uvoznici koji su do sada prodali stotine takvih automobila nisu dobili nijedan dinar.
Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova ima dosta predloga kako da se stimuliše prodaja i poboljša vozni park građana, poput kupovine staro za novo, i nadaju se da će do početka Sajma automobila u martu 2013., postići dogovor sa nadležnim institucijama.
U Srbiji se najviše prodaju automobili do 10.000 evra, preko 60 odsto, i kupci uglavnom uzimaju kredit za kupovinu, rekao je Petrović.
Automobili čija je cena veća od 10.000 evra se mahom kupuju gotovinom, dok se vozila sa cenom preko 20.000 evra najčešće finansiraju lizingom.
Prodaja vozila iz premijum segmenta je konstantna već dugi niz godina, ali je ipak daleko manja od potencijala tržišta - na godišnjem nivou se proda oko 1.500 luksuznih automobila, dok je mogućnost tržišta minimum 6.000 vozila, zaključio je Tanjugov sagovornik.
Izvor: Tanjug.rs / Mondo.rs
Kako kad nijedan polovnjak kod nas "nije" presao vise od 200 000. Uglavnom su tu negde izmedju 130-170 ( shatro ). A tolko predju za prve 2-3 godine napolju.
Ne, ne prodju. Apsolutna je glupost informacija da se toliko vracaju satovi itd.
Jasno je u kom je stanju automobil cim ga vidis. Losi spojevi na karoseriji, nove gume, ispoliran od a do z, istrosena sedista i enterijer, nedostajuci vazdusni jastuk... ti naravno da i ne treba da se kupuju iako je menjan sat.
Tesko da ce smart,107 i slicna kolica da predju 200 igde.
dzabe vi pricate o ekologiji i bezbednosti, to je realnost finansijskih mogucnosti naseg coveka.
nije tacna teorija da kupac iz zapadnih drzava iskljucivo kupuje nov automobil, ali je tacno da ga kupuje lakse jer im je u dilerskim kucama omogucena zamena "staro za novo". Diler mu toboze plati koju hiljadu vise za polovnjaka "ne bi li ga navukao" i zato mu skuplje proda nov auto i cena se novim autima polako ali nerealno zida.
@Fordovac
Veruj mi prodju i mnogo vise nego sto mislis pa cak i ta kolica koja si naveo. Najlakse je zamaskirati sve to sto si naveo u drugom pasusu.
Ako meni ne verujes idi na oglase namesti da ti izbacuje vozila od recimo 2009 godine i videces da ces poprilicno tesko naci auto koji je obrnuo manje od 100 hiljada(dizel). Tako da je npr. prica da auto 2001 godiste presao 123k km odmah pada u vodu.
Naravoucenije: izbegavati autoplaceve koliko god je moguce, ako vec mora onda samo kod proverenih.
apsolutno se slazem sa gore navedenim ali treba pitati i nase bajne politicare sta se uradilo po pitanju standarda obicnog gradjanina e kad se samo setim obecanja dosovaca o boljem zivotu novim stanovima , nova auta prodjose 12 g. a mi u jos vecim problemima nego u veme milosevica a novi auto sacekace neka bolja vremena a do tad ko i dosad "kako se ko snadje"....
Dva drugara i ja bili pre neki dan onako iz fazona do jednog auto placa i drugar gotivi Bravo i video jedan crveni ovako je lepo izgledao, bez nekog detaljnjijeg zagledanja. Usao je unutra gleda kaze lepo, njega je odusevila opremica, a ja prvo na sta sam primetio je bio vazdusni jastuk za vozaca lose uglavljen i ima preveliki zazor i shvatili smo da je bio udaran odnosno isti aktiviran. Majstor/vlasnik/prodavac je cuo nasu konstataciju da je bio u udesu i na pitanje da li je stvarno auto ucestvovao kaze pa znate jeste ali samo se malo izvrnuo na bok (da kojim slucajem nismo primetili cutao bi)... pogledamo mi auto sa strane a ono branici lose spojeni neravnomenrno, felne i ratkapne iskrivljene i ostecene... strasno, valjda su ga zato i gurnuli u zadnji deo placa da ne mozes mnogo da zagledas. Steta sto nema neko da kontrolise mesetare i prevarante na takvim mestima, nego pustaju narod da uci na svojim greskama i sa novcem koji su jedva skupili...
Prelaze mali automobili itekako velike kilometraze svuda u svetu. Ljudi, pa iznenadili bi ste se koliko skuteri od 125cc prelaze mesečno, recimo u Engleskoj, a da ne pričam o automobilima!
Prije dva tri dana stari moj uzeo Renault Megana II 1.5 dci 106ks al od covjeka bas provjerenog inace moga kuma koji se bavi time. Izletio mu slučajno taj automobil još prije dve godine on ga sebi kupio i vozio svo to vrijeme i onda nama prodao jer kaze garantuje za njega a i prosli sto nam je prodao bilo je samo sipaj i vozi ni najmanjeg kvara. Vozio juče malo tog Megana ide bas fino, a još ljepše kad pogledam na bord i ono potrošnja 3.8l/100km kad se pridrzavas ogranicenja ako malo brze voziš onda je između 4-4.5 po gradu 5-6l to je bas realna potrošnja bez da umanjujem nešto. Treba izbjegavati automobile na placevima i sl. jer tu ne može dobro proći kako god da okreneš jer su tu pretezno krševi koji izgledaju odlično ili su odlično zamaskirani. Ja sam ulazio u par automobila koji su bili moglo bi se reći kao ispod čekića izgledali su bukvalno novi kako eksterierom tako i enterijerom a u stvari bili su to teški krševi. Samo ako poznaješ nekog čovjeka koji prodaje i da približno znaš kako ga je vozio nema veze i ako je na satu 200-250k km jer ta kilometraža i nema neke baš prevelike veze ako je automobil dobro održavan a i nećete naći ništa ispod toga sigurno.
Orlo, mislim da svaki Bravo ima AirBag vozaca sa prevelikim zazorima, to i poneka sitnica ali sve u svemu solidan auto...
Inace prosle godine sam uzeo auto star 2.5 godina sa 157.000 km pa racunajte... :)Auto je kao nov naravno...
A ovi ispod 2005 godine nisu ispod 250.000 dizeli, benzince je naravno lakse naci sa manjom kilometrazom...
VW - Audi auto mislim da nije usao u Srbiju stariji od pet godina a ispod 350.000 km, sa tom kilometrazom izgleda odlicno... :)
Video sam skoro BMW 320d sa 750.000 km u solidnom stanju... :)
Gradska mala kola su manje presla ali vise iscukana, vise puta udjeno izadjeno iz njih pa mogu da budu izakanija od kola vise klase sa 3x vecom kilometrazom...
Itd itd...
"Video sam skoro BMW 320d sa 750.000 km u solidnom stanju... :)"
nemoj mile ovo da procita nece moci da spava...mada je kod njih u ameriku sad tek jutro:)
Postavite oglas na sajtu, jedan isti auto sa razlicitim slikama i na jednom napisite 160 000 km a na drugom 250k i videcete da vas na drugi broj niko nece zvati. Prosecnog kupca ne mozes da ubedis da je na 95% automobila vracana km a i te magicne cifre 150 i 160 deluju na psihu. Onda se ljudi zapitaju, zasto ja da budem budala i da stavim pravu km kada cu ga mnogo lakse prodati za 20e ulaganja.
Ja samo kazem, da moze da se nabavi sve u koliko se za to i plati. Nije lud niko da na placu stavlja top cenu za nesto sto zna da ce da pravi probleme posle 100 metara, i da ce novi gazda automobila da se vrati peske, ali sa puskom do istog tog placa.
Naravno da je javna tajna da kada kupis golf iz 2000 na kome se vidi da je pripadao floti, i pise da je presao 100 000 a da ti je cena prihvatljiva, da je zarpavo presao makar duplo vise. Jasno kao dan.
@tommy....
Bio sam vise puta u novom Bravu ali onako nesto nisam video nikada... ocajno su ga uglavili, i realno si mogao prstima sa malo vise truda da ga izvuces iz lezista... :)
Slazem se ja sa vecinom komentara na racun standarda ALI zar kod nas ne vlada ono bolje neki VW u raspadajucem stanju (samo sto veci i jaci) jer je to kao neki "nemacki kvalitet" nego nova Kia naprimer. To je nazalost nas mentalitet bar vecine. Nikad se mi necemo dozvati pameti!
susta je istina da su automobili proizvedeni u nemackoj , cak i druge marke za to trziste ,najkvaltetniji .kad se dodaju strogi tehnicki , odlicno gorivo i putevi onda dileme nema . prema kilometrazi , pa i godistu vise ne kupuju ni najnaivniji. novi automobili ce zadugo ostati u domenu zelja za vecinu srba !
@jovica,
Zintrigirala me je ta cela prica. Da li neko zna kako se to prozivode "losiji" automobili istog tipa. Da li je to u nekoj drugoj fabrici do kontrole kvaliteta i kontrole radnika ili je jednostavno do kvaliteta samih delova ugradjenih u taj auto?
@Uros Cuore Sportivo
U pitanju su samo standardi delova koji se ugradjuju u auto za neka trzista... i to ne samo za automobile nego i za drugu robu zato imas robu raznih kvalitativnih nivoa A, B, C...
@Orlo,
A da li mozes saznati, recimo u Autokomercu, kojeg je kvaliteta GOLF VII za nase trziste ili je to neka informacija koju ni lokalni dileri ne znaju?
@Uros Cuore Sportivo
Znas kako, to je sve do internih standarda nekog proizvodjaca, on ih propisuje i primenjuje. Ako se u standardu da za na primer trziste van EU, gde su potrosacki lobiji i udruzenja veoma slaba (da ne kazem irelevantni), ali i zakoni i gde ne postoje regulatorna tela/organizacije/agencije koja ce pratiti kvalitet robe koja se nalazi/dolazi na trziste, primenjuju se takvi standardi gde ce roba/proizvod biti jeftinija i time i konkurentnija, naravno i usled slabije kupovne moci. Sto se tice tvog pitanja stvarno ne bih mogao da znam da li znaju ili nece da kazu... ali cinjenica da mi spadamo u grupu zemalja zajedno sa onima iz treceg sveta i onima u razvoju gde ne ide isti kvalitet robe kao npr. u EU, SAD, Kanadu, Australiju.