Fiat 500L za građane Srbije po ceni od 10.900 evra

Ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić i generalni direktor Fijat automobila Srbija (FAS) Antonio Ćezare Ferara potpisali su danas protokol koji će građanima Srbije omogućiti kupovinu automobila Fijat 500L po povoljnijoj ceni - od 10.900 evra.
Protokol između Vlade Srbije i kompanije FAS potpisan je na Sajmu automobila, na štandu Fijata.
Dinkić je posle potpisivanja protokola istakao da će iz budžeta biti odobreno 3.000 evra popusta po vozilu, a građani će imati mogućnost da automobil uzmu na kredit na rok od pet godina, sa godišnjom kamatom od tri odsto.
Ministar finansija je napomenuo da se pod tim uslovima može kupiti oko 5.000 automobila u ovoj i narednoj godini.
On je naveo da se Fijat obavezao da u fabrici u Kragujevcu do kraja godine zaposli još najmanje 600 radnika, kao i još 800 u narednoj godini.
Dinkić je naveo da će Fijat uložiti dodatnih 10 miliona evra u opremu da bi ti novozaposleni radnici krenuli da rade i dodao da će prijem novih radnika početi od aprila.

Prema njegovim rečima, pošto Fijat sada zapošljava oko 2.500 radnika, sa novozaposlenima će ih biti 4.000 ljudi, koji će raditi na glavnoj lokaciji fabrike u Kragujevcu.
On je rekao i da će najveći deo proizvodnje Fijata ići u izvoz i da se u ovoj godini očekuje oko 1,5 milijardi evra prihoda od izvoza po tom osnovu.
Ferara je istakao da je za građane u Srbiji namenski rađena nova verzija Fijata 500 L pod imenom „nacionale” koja dolazi u atraktivnom i pristupačnom modelu opreme.
On je rekao da kompanija Fijat ima dugoročne planove u Srbiji i da je snažno orijentisana ka prosperitetu na oba tržišta - i domaćem i stranom.
Ferara je naveo da je Fijat od dolaska u Srbiju investirao 1,2 milijarde evra, od čega 350 miliona u rekonstrukciju fabrike, a 850 miliona u vrhunsku opremu.
Kako je istakao, perjanica fabrike je model 500 L čija je proizvodnja počela u julu prošle godine i do sada je proizvedeno 43.000 automobila i izvezeno iz fabrike u Kragujevcu.
Cilj za ovu godinu je proizvodnja od 110.000 do 150.000 vozila, zavisno od mogućnosti izvoza u Rusiju.
Jednaki uslovi za sve koji ulože u razvoj auto industrije
Ministarstvo finansija i privrede Srbije saopštilo je danas da će država podržati svakog proizvođača automobila koji investira u Srbiju i zaposli građane na isti način i pod istim uslovima kao što je podržala dolazak Fijatove investicije.
„Pozivamo uvoznike automobila da, umesto što protestuju, lobiraju i pozovu proizvođače automobila koje zastupaju da investiraju u Srbiji i otvore nova radna mesta za naše građane, a država će im u tome pomoći”, navodi se u saopštenju.
Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova ocenila je da subvencije koje je danas država dala Fijat automobilima Srbija diskriminišu sve ostale prodavce automobila u Srbiji i zatražila jednake uslove za sve.
Ferara: U maju kreće izvoz Fijata u SAD
Generalni direktor Fijat automobila Srbija (FAS) Antonio Ćezare Ferara najavio je danas početak izvoza automobila Fijat 500L iz kragujevačke fabrike na američko tržiste.
„U maju kreće brodom prvi kontigent sa 3.000 vozila za Sjedinjene Američke Države”, rekao je Ferara na brifingu za novinare.
On je naveo da je već počela proizvodnja automobila prilagođenih standardima američkog tržišta, precizirajući da se za SAD prave dve verzije modela Fijat 500L - sa manuelnim i automatskim menjačem.
Ferara je podsetio da se Fijat već izvozi na tržiste Velike Britanije, a izrazio je očekivanje da će uskoro početi i izvozi u Rusiju.
Prvi čovek Fijata u Srbiji je ocenio da je odluka Vlade Srbije da omogući građanima kupovinu automobila Fijat 500L po povoljnijoj ceni doneta u korist srpskih potrošača.
On je rekao da je Fijat 500L dobar i atraktivan automobil za srpsko tržište, sa pristupačnim modelom opreme, i da je cilj kompanije da prodaju u Srbiji poveća sa dosadašnjih oko 600 vozila na 1000 komada do kraja godine.
Izvor: Politika.rs / Agencije
Foto: Autoblog.rs
Odluka Vlade o subvencionisanju Fijata naljutila Asocijaciju uvoznika
Na vanrednoj konferenciji Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova, održanoj na Beogradskom sajmu, Upravni odbor ove asocijacije uputio je oštar protest povodom odluke Vlade Srbije da jednostrano subvencioniše samo jedan brend, Fijatov, i to sa oko 3.000 evra po vozilu i sa kamatom upola nižom od postojeće i uobičajene u aktuelnim finansijskim aranžmanima na tržištu automobila.
Iako je „srpski Fijat“ takođe član ove asocijacije, i smatra se nacionalnim brendom, rečeno je da se tim nekorektnim i štetnim potezom diskriminišu drugi učesnici u tržišnoj konkurenciji i tako ona čini nelojalnom.
Članovi upravnog odbora ove asocijacije podsetili su da je Vlada Srbije prethodno odbila njihove sugestije i zahteve da se više ne uvoze polovni automobili kategorije euro 3, kao i one u vezi sa diskriminišućom ekološkom taksom po toni uvoznih vozila, što, zajedno sa najsvežijom odlukom o subvencionisanju Fijatovih vozila, unosi dodatnu dozu nereda u ionako nesređeno i destimulisano tržište automobila u Srbiji.
Na vanrednoj konferenciji rečeno je da će ova osocijacija tokom nekoliko sledećih dana, u skladu sa reakcijama Vlade Srbije na ovaj protest, doneti odluku o eventualnom povlačenju sa Sajma automobila, prekrivanju automobila ili drugim merama.
Izvor: Beogradski Sajam
DOPUNJENO:

Bravo Vlada Srbije!
Bravo Mladja Dinkić, junak i dobročnitelj naroda Srbije.Veći je i od druga Tita. Napokon da neko opet misli na naše gladne gradjane i racinalno korišćenje budžeta
Ja sam to predlozio prosle godine: napravite ocerupanu verziju (bez gomile vazdusnih jastuka, ESP i sl.) ali da ima klimu, elektropaket i ABS, 2 airbega, uz povoljan kredit i eto "500L SOCIJALE"! :)
Još ako osim "poklon vaučera" Majke Srbije od 3.009 eura deo preostale cene platite sa onih 1.000 eura od Mladjinih besplatnih akcija... Eh...
Ma, gde je nas Mladjo, ekonomski mag, čuvar svih naših vrednosti, najveci sin svih nasih naroda i narodnosti, da ga izljubimo ...
Zašto mi siromašni koji ne možemo da si priuštimo 500L da kroz poreze i budžet finansiramo bogatije koji eto mogu da skupe popriličnih 10900e ili oko 35 prosečnih plata (a treba i da se živi u međuvremenu)! Zar je to fer država, da uzima od siromašnih i daje bogatijima?
Citiram -
"Neto uvoz za FIAT je oko 220 miliona eura dok je izvoz FIAT automobila u 2012 iznosio 282 miliona eura".
http://www.makroekonomija.org/0-dragovan-milicevic/fiat-–-izvozni-adut-srbije/
Kakva proizvodnja?
Predati fabriku radi jeftinog sklapanja za strani profit je greška. A finansirati tu akciju državnim parama, to su već patološki kompleksi.
Jeftina radna snaga nije bilo dovoljno, sada se stranoj firmi daje i novac.
Zar ministar da finansira sopstvenu kampanju novcem građana?
Imaju cilj da sve druge proizvođače i Srbiji sa Fiatom unište i zatvore.
Tako će sa NIS-om, sve druge pumpađije uništiti. Pazi, kao BMB i D2 nisu ekološko gorivo i Rusi ga ne daju drugim u prodaju, a oni ga prodaju i tako su ubedljivo najjeftiniji.
Srbija - zemlja kartela, jadna nam majka.
Krajnje vreme je došlo. Ovo je skandal neviđenih razmera. Ovo zlo od čoveka je uništilo domaću atomobilsku industriju, dovuklo Fiat da sklapa ovu šklopociju, odobrilo razne pogodnosti (ne znam šta uopšte plaćaju), 10.000 € po radniku, mizerne platice i sumanuto radno vreme od 12h... ali ovo sada je sprdačina sa kompletnom nacijom!
Čuj očerupani 500L za 11.000 € da bude "nacionale". Bruka i sramota. Da bi bio "nacionale" mora da bude oko 3 puta jeftiniji i da se PROIZVODI od domaćih delova, a ne da ogole šklopociju i da joj obore cenu za 3000 € državnim parama.
Samo 50% od novca koji je uložen u FAS mogao je da podigne Zastavu do Dačijinog nivoa, a kompletna privreda bi stala na noge, ali to nije bio cilj, već totalno uništenje i ono malo preostale bede i lopovluk bez granica.
Stidim se što živim u ovo vreme u ovoj zemlji.
P.S. Baš me zanima šta će da uradi ovaj "sposobni" g. Petrović koji samo priča, a ne radi ono što priča. Povlačenjem i prekrivanjem automobila bi samo sebi odsekli onu stvar.
Uskoro počinju i pregovori države i Fiata o železari Smederevo, koja bi mogla da proizvodi lim za Fiat. Treba uložiti oko 100 mil. €. Ako i to uspe Fiat bi definitivno pokrenuo Srbiju.
@ predrag
A sta ti vozis kad ti je 500L sklopocija? Golfa 2 ili Pasata?
Pored Fiata i Zastava Oružje ove godine će imati najveći izvoz. Znači ljudi počnite da radite nešto, od zlobe nema vajde, pritisnite vlast da i u vašem gradu pokrenu nešto. Eto Mlađa svakom ko upošljava više radnika obećava pare.
Politika je kada medija uporno ponavlja da se 500L proizvodi u Kragujevcu, a zapravo se sklapa (razlika je velika).
Politika je kada se uporno ponavlja da "Fijat" pokreće domaću privredu, a zapravo su potezima te firme uništeni na stotine dobavljača.
Politika je kada država našim parama finansira stranu kompaniju koja koristi jeftinu srpsku radnu snagu za strani profit.
Politika je kada se "Fijat" citira kao primer koji treba da se ponavlja, a ugovor sa "Fijatom" ne sme da se objavi.
Ko želi da živi zatvorenih očiju, to je naravno njegovo pravo.
Ali cenzurisati političke komentare o temi koja je po svojoj prirodi P-O-L-I-T-I-Č-K-A, to ničije pravo nije.
Najbolje da napravimo Fiatu i džabe odmaralište. Kakav je to čovek taj Dinkić?
Čim je Fiat ovde počeo da ordinira, znalo se da je reč o prevari.
A ako hoće da pomognu narod sa 30 mil. evra, neka daju sirotinji za hleb i lekove bolesnim, a ne da mole za pomoć po medijima. Koje je vreme došlo, koji gilipteri.
Predraže,
šta ti napriča majke ti? Mercedes je od Madjarske dobio 12.000€ po radnom mestu a mi nudili 10.000. Sad je Mercedes u Madjarskoj a ne u Srbiji. Plate radnika u FAS-u su 300-400€, a radno vreme 10 sati dnevno. Praznici i vikend slobodan. Čemu ove LAŽI? Nacionale nece biti "OCERUPANI" 500L, nego model sa opremom koja se u Srbiji najvise trazi. Inace popust je u iznosu PDV-a, tako da drzava ne gubi nista, jer ljudi svakako ne bi kupovali 500L jer je skup, a drzavi ostaje 30% profita od ovako prodatih auta, jer je Srbija vlasnik 30% fabrike FAS. 500L šklopocija??? To je auto sa najboljim motoroma na svetu (multiair i multijet) sa 5 NCAP zvezdica, i moze da mu pridje jedino kantrimen. Nemas ti blage veze o ovom autu. Brukas se u neznanju. ti mi licis na one koji kazu: "Samo da ima VW znak, bio bi najbolji na svetu", jel tako majstore? :D
Kada je 6. maj 2008. fabrika predata "Fijatu", cela politička garnitura došla je da ubedi radnike fabrike i građane Kragujevca da je to za opšte dobro grada. Tadić, Dinkić, Đelić, Stevanović i ostali. Ko ne veruje, neka pretraži slike.
Ponavljam - nisu došli inženjeri, došli su političari.
Naslušao sam se tog dana najjeftinijih parola, dovoljno da mi bude muka. Posebno jer se moglo predvideti šta sledi.
Ali je neizbežna činjenica da je od samog početka "Fijat" politička tema.
U kom ti veku il sistemu živiš? Idemo ka EU a stranci su uveliko u Srbiji. Kakva domaća prouzvodnja automobila kad je to propalo odavno. Od sklapanja se počinje, a zatim dolaze dobavljači. Neki su već došli očekujemo nove.
@Milan Kragujevac
E ova ti dobra "To je auto sa najboljim motoroma na svetu (multiair i multijet)" :))
A odma i da znaš model za Srbiju neće imati 5 zvezdica.
Zastava Fiat automobili su obična šrafciger industrija, koja se može za 6 meseci odseliti iz Srbije, sa sve što žabari uložiše, sve sa robotom "KOMTCU", koji je zamenio 500 kragujevčana, moj Milane iz Kragujevca, a vi opet nastaviste tamo gde stadoste - dolina gladnih.
CaMIRO
Mislim da sam ti vec odgovorio na jednom drugom mestu.
Da si ista slicno radio u zivotu, morao bi da znas da se najpre uveze, pa se sastavi, pa se izveze. Drugo. Kad uvezes repro, zbog troskova i papirologije neces to raditi svaki dan. Ozbiljne firme uvoze repro sa zalihama za bar sledecih 6 meseci. Tako radi sam Fiat, ali i svi komponentasi. Elementarno neznanje je na zalost jedino sto sam zakljucio citajuci tvoj komentar.
@Milan Kragujevac
30% profita od prodaje 500L ostaje u Srbiji?
Vlada Srbije je vlasnik jedan deo "Fijata automobili Srbije", ali -
1. razlikujmo FAS od "Fijata"!
2. pokaži gde piše da se profit deli po procentu vlasništva
Kao prvo, "Fijat" u Turin je radio dizajn automobila i angažovao dobavljače da šalju delove FAS-u.
"Fijat automobili Srbija" ne proizvodi automobile.
"Fijat automobili Srbija" uvozi delove i vrši sklapanje.
Koliki može da bude njegov profit po prodatom automobilu? Nije valjda da "Fijat" pokriva troškove a FAS-u ostaje kajmak, posebno kada uglavnom samo sastavljaju gotov proizvod?
Kao drugo, nije zagarantovano da od tog broja (koliki kod da je), vlada dobija toliki procenat koliko ima vlasništvo. Da podsetim, ugovor je (sramotno) cenzurisan od početka do kraja.
Milane, gubiš vreme, možda nisi pratio ovaj sajt ima tu par njih kojima se taj posao s Fiatom ne svidja, ma sta im pisao i dokazivao. Prvo su pisali da nece ni doći, zatim da će samo Punta praviti, pa da fabrika nikad neće biti završena, zatim da je 500L preskup, sve je prevara itd. Meni ne pada na pamet hraniti trolove, jer to jesu.
Ja ne kontam ove hejtere i pljuvače , koji mrze sve što ima neke veze sa Srbijom , a opet isti ti dižu u nebesa i razbacuju brojevima neke Škode , Audije , BMW ,Mercedese od kojih nikakve koristi nemaju ni oni ni država.
Ko fol , Fiat izrabljuje a ostale korporacije su maltene karitas , ljudi odrastite , sve je to surovi kapitalizam i isti je za Srbiju,Sloveniju,Mađarsku,Slovačku,Češku,Poljsku,Portugal...
Al i to je bolje , nego da nema ništa.
A za 500L mogu samo reći rijči hvale , idealan porodični automobil posebno sad po ovoj cijeni...
Dodata vrednost na Fiatov automobil iz FAS, je možda 20%. Što to niko nr kaže. Šrafciger industrija.
@B.M.
Ja nikada ništa od toga što si naveo nisam pisao, previše sam vremena u automobilskoj industriji proveo da bi se bavio parolama (poput "idemo ka EU" i slično).
Kažem, svako ima pravo da živi zatvorenih očiju. Ali ovde nešto ne štima i verujem da sam dao dovoljno konkretnih razloga da bih pokrenuo diskusiju.
Sinbad
Yuga Tempa 1.1, Floridu In HDI i Fabiju 1.2 TSI.
CaMIRO
Potpuno se slažemo. Nacija nam je hipnotisana od strane brojnih garnitura političara godinama unazad i sa takvom zombi nacijom dogurasmo do ovde gde smo sada. Ako neko možda nije primetio, hajde da mu pomognem - na dnu.
Milan Kragujevac
Drug koji je inćženjer radi u Fasu. Plata mu je 33.000 din. i radi 12h dnevno.
A šta želiš dokazati? Kriva je država, Fiat, FAS, ugovor...Nagađaš i misliš da te neko shvati ozbiljno.
Bumbar,
ako koza laze rog ne laze: http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year
Pogledaj 0,9 multiair i 1,3 multijet.
CaMIRO
Ako je neko vlasnik 30% necega, sleduje mu 30% zarade, ali ce i da porrije 30% gubitaka.
Fijat automobili Srbija PROIZVODI automobile. Znaci da SONY ne proizvodi televizore jer ekrane prave Panasonik LG i Samsung ali ne i Sony. Prijatelju. Ekonomija je malo komplikovanija nego sto maliperica to zamislja. Vlasnik brenda, vlasnik fabrike, i kooperant, ne moraju biti jedan. Po tebi ni BMW ne proizvodi aute nego ih samo sklapa. Tako je, ali je BMW vlasnik intelektualnih prava na svaki ugradjen deo iako mu te delove drugi proizvode. Isti slucaj je iu sa Fijatom, i sa bilo kojim drugim autom. Fijat je osmislio i konstruisao sve delove, zastitio ih od falsifikovanja, testira kvalitet pre ugradnje, ugradjuje i staje iza finalnog proizvoda. Jel sad malo jasnije? Inace 12 domacih firmi radi delove za Fiat motore koji se sastavljaju u Poljskoj. Ti motori sa nasim delovima se ugradjuju u Multijet tj. u CDTI (Opel), CRD (Jeep), D (Cadillac), DDiS (Suzuki),
Duratorq TDCi (Ford), Quadra-Jet (Tata), TiD/TTiD (Saab)...
@Milan Kragujevac
"Da si ista slicno radio u zivotu, morao bi da znas da se najpre uveze, pa se sastavi, pa se izveze".
Odlično! Ovo što si opisao zove se S-K-L-A-P-A-N-J-E od delova iz inostranstva.
Ne proizvodnja.
Obavesti medije kad stigneš.
"Ozbiljne firme uvoze repro sa zalihama za bar sledecih 6 meseci".
Ozbiljne firme takođe šalju svojim dilerima zalihu vozila unapred, odnosno pre nego što se pojavi kupac sa parama.
Kao što vidiš, nema potrebe za vređanje.
Nema to veze gde se pravi, i da se ceo pravi u Srbiji, pisali bi da je Talijanski. Moraju ga Srbiji izmisliti i kompletno napraviti domaće firme od domaćeg materjala. Smešno
@ Bumbar
Ako si vlasnik neke firme u nekom procentu, onda te u tom procentu sleduje profit ili placas minus ako se pojavi.
@ Predrag
Taj drug te laze! Plata obicnih radnika je posle strajka upozorenja podignuta pre mesec, dva na najmanje 333€. Proguglaj malo. Pisalo je i u stampi! Da ti ustedim vreme: http://www.24sata.rs/vesti/ekonomija/vest/povecanje-plata-u-fijatu-od-13-odsto/62736.phtml
@Sinbad
Prvo, nije ničim zagarantovano da država uživa u 30% bilo kakvog profita. Logika koja se možda tebi čini ispravna je jedno, ugovor (koji niko nije video i koji se ni najmanje ne komentariše ozbiljno ni od strane "Fijata" ni vlasti) je drugo.
Drugo, sa primerima "Sony" i BMW kao da ne shvaćaš da država nije vlasnik 30% "Fijata", već 30% operacije sklapanja zvanog "Fijat automobili Srbija", koja (malo) dodaje na vrednost jednog proizvoda.
Očekivati da državi sledi 30% profita od svakog prodatog 500L je suludno.
@B.M.
"Nagađaš" i ti, samo uz parole političara. ;)
Nisam rekao da imam sve odgovore, ali kada već medije - koje bi trebale da budu naš "watchdogs" - ne mogu, ne znaju ili ne žele da postavljaju pitanja, postaviću ih ja.
Svakako je tvoje pravo da me ignorišeš.
Da budemo jasni. Fabrika u kojoj se proizvodi 500l zove se Fiat automobili Srbija. Vlasnik fabrike je Fiat 70% i Vlada Srbije 30%. Fiat kao vecinski vlasnik ima pravo upravljanja.
@Sinbad
Fabrika u kojoj se *sklapa* 500L zove se "Fiat automobili Srbija".
Država *možda* ima pravo na 30% profita od *te operacije*, odnosno tog sklapanja, što čini manji procenat dodatne vrednosti u lancu proizvodnje.
Nikako "30% profita od svakog prodatog 500L", kako je ranije navedeno.
Takođe, najverovatnije nije ni 30% od sklapanja, jer već znamo da su raznorazne poreske povlastice date "Fijatu" ugovorom. Dakle, barem što se tiče poreza nije u pitanju klasičan ugovor.
Bez uvida u ugovor sve je naklapanje, stoga moderator moze ovo da zaključa, jer se svodi na prepucavanje. Uvek pozdravljam uspeh svake firme u Srbiji, a pravna, ekonomska ili politička pitanja prevazilaze okvir diskusije.
Sto se zamaramo, da li neko u inostranstvu ovo radi? Da li se ovo radi u Poljskoj, Slovackoj, Madjarskoj, Rumuniji? Da li oni daju novac poreskih obveznika MB, VW, Opelu, Fiat-u, Hyundai-ju Fordu itd? Novac koji bi mogli da uloze u skolstvo, industriju, infrastrukturu, oni ulazu kako bi u vecini slucajeva gospoda sa drzavnih jasli (oni dominiraju kao zaposleni u nasoj zemlji) mogli jos lakse da dodju do prevoznog sredstva koje bi se tesko moglo nazvati vozilom za nuzni prevoz, vec ni manje ni vise nego lifestyle vozilom. Podrzavam uvoznike drugih marki imaju pravo da se bune, treba svima dati isti tretman a ne favorizovati.
@Sinbad
Naravno da se ne traži objavljenje celog ugovora, već delove u kojoj se određuju obaveze i privelegije države, kao i privelegije "Fijata".
Ne zaboravi da je "Fijatu" dato državna imovina (čija je vrednost američka revizorska kuća 2006. procenila na 35 miliona evra i to pre nego što je država uložila 13,5 miliona evra u sklapanju "zastava 10").
Državna imovina izričito nije u vlasništvu političara da tajanstvenim ugovorima rade sa njima šta žele, posebno kada je u pitanju lanac dobavljača koji je propao ili propada.
Takođe ne zaboravi da političari koriste ovu situaciju da sebi povećavaju rejting, a narod zaboravlja šta je obećano. Takođe ne zna da proceni šta je urađeno, niti može da vidi šta je moglo drugačije da se uradi.
Poređivati "Fijat" i "Zastava" sa situacijom "Fijat" i "Krajsler" je prilično neozbiljno. Stručni kadar nadgledalo je operaciju spašavanje "Krajslera" i dok rešenje nije perfektno, bilo je daleko transparentnije od naše varijante.
@B.M.
Nisam ovde da pljujem po svojoj zemlji. Ali takođe nije patriotski amenovati sve što ti vlada kaže. Ponavljam, ovde nešto ne štima, verujem da sam naveo dovoljno razloga za sumnju.
U svakom slučaju, cenzurisanje ovakve diskusije sigurno nije patriotski.
@ Orlo
Naravno da daju. Svi to rade! Da ponovim Mercedes je od Madjarske dobio 12.000€ po radnom mestu a mi nudili 10.000. Sad je Mercedes u Madjarskoj a ne u Srbiji. Slovaci su Kia-Hjunaiju dali 10.000€ po radnom mestu i sve dzabe. I zemljiste i prikljucke i puteve i prugu napravili... Ovo sa Fijatom je slovacki model, a evo sta je o tome pisano pre par godina: http://www.autoportal.rs/auto-vesti/strane-vesti/grupacija-psa-gradi-nove-pogone-u-slovackoj/
@Milan Kragujevac
Nije se moja primedba odnosila na zaposljavanje radnika, poznato je da su neki to radili, vec na ovakav nacin stimulisanja prodaje automobila koji nikako nije pravedan prema drugim proizvodjacima odnosno uvoznicima drugih marki...
@ Orlo
Pa neka investiraju u ovu zemlju pa ce imati privilegije. Izvini ali nije posteno da neko ko je ulozio u ovu zemlju, dao hiljadama ljudi leba da jedu, bude isto tretiran kao neki bahati uvoznik. Sto ne pritisnu banke i lizing kuce da smanje kamate, a ne odmah na drzavu. Ja licno podrzavam ovaj potez. Ovde je drzava kako Milan rece, oprostila PDV, koji bez ove akcije svakako ne bi naplatila jer se auti ne bi prodavali.
@ Sinbad
Popust i jeste oko 20%, to jest u iznosu PDV-a. Znaci ne daju gotove pare, nego oprastaju pare koje drzava ionako ne bi dobila.
Da, treba za sve modele država da plaća po 3000 eura i daje povoljne kredite. Ko šiša Fiat, dobio je dzabe Zastavu i staro gvoždje u njoj. Za ozbiljan razgovor niste.
Samo da podsetim (sve one koji su zaboravili)za vreme vlade V.Koštunice(na predlog tadašnjeg resornog ministra Bubala-bivšeg komerc.direktora IDA,Kikinda sa kojom je Opel ranije imao saradnju)doneta je i sprovedena uredba o uvozu 10.000 vozila Opel uz oslobađanje carine sa obrazloženjem da time pokazujemo dobru volju za saradnju Opelu,tj GM-u koji je navodno bio "spreman"da investira u neku "proizvodnju"u Srbiji.
Naravno od toga nije bilo ništa (osim manjka u budžetu Srbije,izračunajte 10.000 automobila x carina iz tog vremena),ali ne sumljam da je "neko"od toga imao veliku materijalnu korist!
Zašto se to ne ispita i ne sankcioniše,sada kada se svi "busaju"u grudi i pričaju o korupciji!
A čiji je BMW?
Kablovi dolaze iz Prokuplja.
Vazdušni jastuci i pola elektronike iz kine.
LCD displeji iz Kine.
Gume iz ...
Da nije BMW onda multietnički multinacionale?
Najbolje da nemamo ni sklapanje, pa da uvozimo krševe sa 200.000km umesto Punta klasik.
Ja sam za, da se objave zatamnjene strane ugovora.
Prvi ću to podržati, ali što neko reče Mađarska subvencioniše 12.000€ po zaposlenom.
Slovačka isto kao i mi 10.000€.
ISTA PRIČA JE I SA VOJNOM INDUSTRIJOM!
Kupite naše avione, od naših donacija, od naših kredita, sa našim kamatama.
Potpis: Angela Merkel
Kupite naše računare, sa našim softverom, pa platite autorska prava na softver od nas...
Mi smo zemlja 3. sveta, mi nemamo sopstvenu industiju, sve je tuđe, pa i sirovine. Mi nemamo ni sirovine.
Prvo uvozimo ČELIK, plastiku, gorivo itd...
Mi smo počeli i hranu da uvozimo.
HEJ NARODEEEEEEEEEEEEEEEE
U vezi tajnog ugovora, vise nema ni svrhe objaviti ga, jer je više puta prekršen od obe strane, počev od rokova, uplata, infrakstrukture itd. Novi dogovori padaju preko noći zavisno od situacije.
@ Milan Kragujevac
"Popust i jeste oko 20%, to jest u iznosu PDV-a. Znaci ne daju gotove pare, nego oprastaju pare koje drzava ionako ne bi dobila."
Izvini Milane, ali zar stvarno mislis da covek koji ce da kupi 500L nije vec imao nameru da pazari neki drugi automobil? A od cije prodaje bi drzava uzela taj PDV. Ne verujem. Dinkic je jos jednom prevazisao samog sebe.
Ako hoće da ožive prodaju novih, neka se odreknu duplog PDV oporezivanja pri zameni "staro za novo", odnosno neka naplaćuju PDV samo na razliku, kako bi i trebalo, jer to je "dodatna vrednost"! I time ne bi favorizovali nikog na tržištu a ovako favorizuju svoje - zar nije to sukob interesa države?
Te 3.000eur drzavnog novca, koji placaju privatna preduzeca i njihovi radnici, drzava je odlucila da pokloni ljudima koji se odluče da kupe Fijat. Sa tim novcem je svašta moglo da se uradi, da se potroši za nešto što je građanima Srbije potrebnije, poput renoviranja bolnica i porodilišta ili škola.
Sa druge strane, u tržišnoj ekonomoji, kakvu mi stremimo da imamo, baš zbog toga što "idemo ka EU" (šatro), ovaj potez je kao preslikan iz doba komunizma. Baš me zanima, kako bi na ovaj potez Vlade reagovalo nego regulatorno EU da smo već tamo.
Da smo u EU ni u ludilu ne bi smeli da donesu ovakvu odluku. Uvoznici treba malo da se reorganizuju i da smanje svoje troskove ali da sam uvoznik odmah bih napustio sajam ovo je nelojalna konkurencija, sadcekli su da se orhanizuje sajam da im uzmu pare za zakupnine a onda noz u ledja, sramota. Domaca proizvodnja se svugde stiti carinama, taj isti dobrocinitelj Mladja je ukinuo carine. Dobro dosao FIAT, dobio je zemlju na poklon, infrastukturu i 10.000€ po radniku (svaka cast i trebalo je) a sad oni moraju da dovedu svoju produktivnost na normalan nivo a ne da nasim parama od poreza dajmeo onima koji vec imaju da kupe Fijatova vozila. Nek gospoda mendzeri iz Italije smanje sebi plate na primerene onima u Srbiji a ne primaju po 20.000-30.000€. Pa i kod uvoznika rade neki ljudi i izdrzavaju svoje porodice i sigurno ih je vise nego u Fiatu
Bole da su tim novcem podigli neku skolu, bolnicu.... i mnogo jos toga. Tim istim novcem mogli su da stimulisu jos neke investitore da otvore fabrike. Veujte mi ova mer ce razmisliti sve strance da razmisle o investicijama Srbiji. Poklanjam Vladi 49% vlasnistva u mojoj firmi, onda sam resio sve svoje probleme posto ce davati subvencije za moje proizvode. UZAS...... Mladjo, stidi se
Treba uzeti u obzir da realna cena takvog vozila sa trenutnom osnovnom opremom i nije vise od 12.999 evra (a uz to nema ni klimu!). U nekim drzavama sa placenom carinom kosta 12 hiljada i nesto (znaci jeftiniji nego kod nas koji ga "proizvodimo").
Kad nam ponude „nacionale” koji ce biti dodatno ocerupan, koji kao takav nece imati vise onih 5 zvezdica na NCAP-u, koliko realno mislite da vredi? Ta cena od 11.000 e je realna cena za tako ogoljen model. I ovo se ne radi zbog naroda, sto ne daju navodne 3.000 e za punta klotaru? Ovo je zbog drzavnih sluzbenika koji ce demonstrirati patriotizam u life style vozilu (da se ne razmecemo audijima, mercedesima, skodama)...
P.S. Brzo ce za 11.000 evra moci da se kupi u nekim drugim drzavama sa dosta boljom opremom, placenom carinom i PDV-om i bez bilo kakve subvencije.
Hajde da svi auto sajtovi naprave anketu za uvođenje obavezne norme Euro 4 za uvoz polovnih vozila!
JA SAM PRVI koji će podržati takvu odluku Vlade.
Po uredbi o uvozu polovnih vozila mogu se uvoziti sva vozila sa motorima EURO 3.
Znači mogu se uvoziti i vozila stara 14 godina?????
Ili možda ne? Stoji li u uredbi koliko godina sme da ima taj auto sa EURO 3 motorom?
I to je pranje novca, uvoznici polovnih vozila iznose gotov novac za krševe koji su DUPLO probili tehničku garanciju od 7 godina. Tehnička garancija nije isto što i garancija uvoznika. Tehnička garancija kaže da će kupljeni tehnički proizvod raditi 7 godina, a da će u narednih 7 moći da se održava tj. da će narenih 7 godina moći da se ađe deo za isti.
Znači 2x su probili garanciju o nameni i svrsi upotrebe.
Ja neću da se priključim ideji o obavezi Euro 4 motora pri uvozu. Neću da me teraju da kupujem novi otpad kao Fiat, Skoda i sl, koje sve ima a nema ništa. U Srbiji se još prodaje gorivo koje ne podleže ni Euro 1, a hoćete obavezu Euro 4.
Polako, pustite sirotinju da diše, ne forsirajte kredite za nove polu automobile.
Za uložene novce 11000evra u ovog polu Fiata, može se kupiti Audi kao čaša.
OK. Evo ovako. 500 L Nacionale ima ESP, ASR, MSR, Hill holder, 6 vazdušnih jastuka, daljinsku centralnu, servo volan po visini/dubini, manuelnu klimu, tempomat, sedište vozača po visini... Ovo jeste oprema za 5 zvezdica. I ovakav auto sa ovom opremom vredi 10.900. Postoje još 2 dopunska paketa opreme koji dižu opremljenost i cenu na 12600, a bicolore za još 700. Svi motori su u opticaju, osim 0.9 Twinair.
Lično, za 10900 mnogo toga od eventualnih mana može da se proguta, kao npr. ne može da se doplati za automatsku klimu, i sl.
Garancija bi recimo mogla da bude duža.
Što se političko-populističko-ekonomskog aspekta tiče, sve ste već iznad rekli.
@ L Dejan
A koji salon imas? To ogranicenje za uvoz Euro4 automobila nemas ni u Svajcarskoj.
Nagazite vi lepo banke i lizing kuce. Neka daju dobre uslove za kupovinu na kredu i resen problem. U Nemackoj je kamata na autokredit 3% a kod nas nema bez 13%.
@ Dikh tu kava
Konkurenti Fijata 500L kao npr. Venga, C3 picasso, B-max, Meriva itd... koštaju preko 12.000€, ali nemaju ni pola ove opreme u osnovnim paketima.
Ovaj 500L skuplji je samo 1.000€ od Dačije Lodgy koja je nebezbedna i šupalj plastikaner. Napakuj ovu opremu u Lodgy, pa vidi cenu! Napakuj ovu opremu u auto iste klase, pa vidi cenu! Jasno ko dan!
Srbi ne bi bili Srbi, kad im tuđe ne bi bilo bolje.
500L je prošao sve bezbednosne testove i u EU i u USA.
Mislim, dokle više?
@ Sinbad
E onda nek ograniče na 7 godina starosti, što da pare idu za polovne krševe? Šatro 13 godina i 150.000km, hahahahahaha
Hahahahahhahahahahha
Hahahahahahahahahaha
Hahahahahahahahahahha
I onda čitaš u crnoj hronici, iznenada prešao u suprotnu traku, vozač nije ni kočio, upravljač otkazao.
Hej auto star 13 godina je atomska bomba, pitaš se kad god sedneš šta će da otkaže.
I pre bih uzeo 1.4 Fijatov, nego 1.0 Fordov, koji će tako opterećen i usiljen kojekakvim turbinama da rikne i da se pohaba. Kom kupcu minivena trebaju performanse i brzina?
@L Dejan
Mnogo češće otkazuje na vozilima posle 2010 god, od kada su počele da padaju cene, sa njima i kvalitet a ugrađuje se refuza. Primer Low Cost brend Skoda. Servisi puni. Isto i sl,je sa Fiatom, pa čak i Tojotom.
Sta ti voziš? Sigurno, Punto, Daciju ili Skodu? Bude to kad neiskusni ljudi krenu u kupovinu kola, pa misle novo je novo.
@ bumbar
Imamo 3 Auta u kući.
Trenutno: 307SW 2003., Fabia 2006 i Fabia 2010.
Bivši vlasnici:
Audi 80 B4 TDIs, Felicije, BX-a, Lade Samare, Peglice, Lade special.
Vidi, baš smo najzadovoljniji Škodom, jer se ne kvari, kod nas u kući izgleda normalno voze ili hoćeš da kažeš da smo srećnici?
Nema ništa ''ogoljeno'' u automobilu koji u paketu opreme ima 6 vazdušnih jastuka, ESP, Hill Holder, tempomat, klimu, podizače prozora...
Za doplatu od 800 eura, tj. za ukupnu cenu od 11.700 se dobija ne samo radio, nego touch screen multimedijalni uređaj sa najvećom dijagonalom ekrana od svih koji su u ponudi u toj klasi automobila i još gomila drugih stvari poput podizača pozadi, grejača retrovizora...još dosta stvari sve sa jedinstvenom cenom doplate od 800 eura.
Pogledajte npr. koliko je dopata za taj isti touch screen u Italiji ili Nemačkoj i vidite obuhvata li još nešto uz nju... ;)
Svako ko automobil sa ovakvim osnovnim paketom opreme ''Nacionale'' smatra klot verzijom je zlonamean, nije realan...
@ Neša
Ma neka kupe B-max sa tom opremom, kad je već autobest, ajmo direktno poređenje oprema/cena
Ili recimo Meriva sa tom opremom ako nije 15.000€ tu me seci
:))))))))))
kakvo skidanje kajmaka u zadnji cas..hahahahaha....uvoznici neka prekriju kola ..ako smeju ...Mladja kao Mladja..samo 1000 deli....
Ako ce nacionale paket obuhvatati sve sto je gore navedeno - povlacim ono sto sam rekao, a tice se cene, samo ne znam gde ste nasli podatak da ce cena te verzije bi 11.000 evra i da ce imati svu tu opremu? Ako je to tacno i ako je to cena bogato opremljene verzije i ako je ta bogato opremljena verzija osnovna verziju - to znaci da 500L u Srbiji nece moci da se kupi bez klime (sto bi bilo sasvim normalno u 2013. godini) i to bi bila ok cena.
L Dejan
Poredis cenu 3.000 evra subvencionisanog vozila i onog koje to nije? Svashta.
Ima informacija o osnovnoj ceni 500l nacionale, na pocetnoj stranici fiatsrbija http://www.fiatsrbija.rs/
rata 112e, efektivna stopa 2,02%
Ovo su ekstra uslovi.....
E sad,baš me briga da li 500l ima klimu,lamperiju,wc ili bilo šta drugo.Automobil je odličan.Imao sam priliku da ga provozam ali...Interesuje me kao privatnika koji mesečno na ime poreza i doprinosa uplati državi oko 5(pet)prosečnih plata zašto taj novac ne ide za npr. zdravstvo.Sve vakcine i lekove za decu sam kupio za keš zato što fond nema novca za lekove.Zašto se u mom naselju ne asvaltira 50 metara puta već 10 godina. Zašto me ministar M.D.pravi maloumnim pa moram da plaćam fiatu sve i svašta u mesto da ulažem u sopstvenu firmu.Ima primera još puno ali bi potrajalo.
P.S.Svi automobili u mojoj firmi su marke renault!
@L Dejan
Tempirana bomba moze da bude i auto star 2 godine ako vlasnik nece da ga odrzava, a takodje moze biti star i 20 godina a zategnut kao botoksom.
Ja rekoh da Nacionale nece biti ogoljen, ali kad neki ljudi vole da opljuju, pa to ti je!
Najnovije sa B92, kako je opremljen 500l nacionale http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2013&mm=03&nav_id=697969
Svaka cast za paket opreme, e sad ce da bude Best-buy a ne tu neke Skode i slicni plastikaneri... :)
Da se nadovezem na prethodnu "kvazi politicku" raspravu odlicnim (SUSTINSKIM) komentarom sa b92:
"Subvencija je u ovom slučaju skoro jednaka iznosu pdv-a. Sa obzirom da bi da nje nema prodaja u Srbiji bila skoro nula zbog visoke cene, neto uticaj na budžet je manje više neutralan.
Tako da ova mera nije toliko štetočinska koliko se na prvi pogled čini, i koliko su neke druge istog ministarstva.
(London, 23. mart 2013 17:22)"
STA SADA SLEDI?
E sad, posto su spustili cenu na razumni nivo, oprema odlicna, bezbednost, kvalitet izrade, stajling itd. svuda pohvaljeni, sledi misljenje ovdasnjih strucnih poznavalaca kako je motor preslab, zastareo i sl. gluposti, jer eto Srbija tako dise, samo ne znam dokle vise? :)
P.S. i jos ovo:
posto je kredit na 72 meseca, ajde da naglasimo i to da ce puno izgubiti na vrednosti nakon 6 godina... :)))
@ Predrag
Šta bi? Gde se dede taj tvoj "očerupani" 500L? Pojela maca jezik?
Kakav mozak. Uzimala davala. Sa cenom od blizu 15.000 eura Fiat u Srbiji je preskup. Vise od 10 modela u klasi ima cenu nizu od 10.000 eura. Iz Budzeta subvencije 10000, 3000 i ko zna sta za Dinkicev Fiat. Svi poreski obveznici zapitajte se ko to tamo ekonomise nasim novcem. Mesija Dinkic " Grobar srpske ekonomije" igra se igra! Dokle! Gde je Kiparska lova?
@ Budjoni
Auuuu prijatelju, kako ti blage veze nemas sa ekonomijom. Cuo si nekoliko floskula iz nekih politickih partija, pa nam ih sad ovde prodajes za bubrege. "Grobar srpske ekonomije" , pa gde nadje bas ovu izlizanu floskuluu? Kamo inovativnost?
huh ako ide ova gore opisana oprema u jacem paketu za 12k sledece nedelje idem da zakazem probnu voznju
STANI BRE!!!
Sad ce Vlada da subvencionise nesto sto smo i onako svi mi platili da se sklapa pod nemoguce povoljnim uslovima po FIAT???
Znaci platili smo Fiatu da skalpa nesto kod nas, sad im placamo i da vozimo to isto???
Nema sanse da se proda preko 500-1000 komada kodisnje, cak i po ovoj ceni, i zasto onda FIAT ne bude dhzek i prodaje po nizoj ceni na najmanjem trzistu ovog automobila???
Nemam reci, sramota za Fiat.
@ Fordovac
A otkud ti znas sta smo "mi" dali pod nemoguce povoljnim uslovima Fijatu??? Da nisi video ugovor mozda? Ja ne mogu da verujem kako neki ljudi mogu da pricaju stvari napamet. Ne mogu da oproste neciji uspehMora pa moraju da opljuju pa to ti je! Kao sto se Predrag "kleo" kako ce 500L Nacionale biti "ogoljen" pa ga sad nema ni od korova. Prijatelju, sedi ti u tvog Forda i opusti se. Pricas napamet nesto o cemu pojma nemas. Ako se proda vise od 1000 komada 500L nacionale, ocekujem da se ovde izvinis svima i pozoves nas sve sa bloga na piće!