home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Rts.rs

Perspektiva automobilskog biznisa je sve lošija u Srbiji i bez prave pomoći zakonodavca ne može se opstati na tržištu, kažu u Udruženju uvoznika vozila i delova

Besparicu je prva osetila automobilska industrija. U maju je, na primer, prodato tri puta manje automobila nego pre četiri godine. I pored podsticajnih mera države, prodato je samo 450 fijata 500L.

Tržište oseća posledice sajma, prodaja je na pozitvinoj nuli, ali uvoznici kažu da će tek pad prodaje u letnjim mesecima biti drastičan. Kao posledica loše prodaje dolazi do kašnjenja plata, a samo u jednoj velikoj uvozničkoj firmi početkom juna otpušteno je 10 radnika.

"Perspektiva automobilskog biznisa je sve lošija u Srbiji i bez prave pomoći zakonodavca mislimo da se ne može opstati na tržištu", kaže Miloš Petrović, predsednik Udružnja uvoznika vozila i delova.

Prema procenama udruženja uvoznika i servisa u poslednje četiri godine otpušteno je preko 1.000 specilaizovanih radnika koji su većinom na crno otvorili servise.

"To su u poslednje vreme mehatroničari. Njihova obuka je skupa. Da bi se danas odškolovao jedan mehatroničar potrebno je najmanje 10 godina a cena njihovih treninga nije ispod deset hiljada evra", kaže Milan Vukasović, izvršni direktor "Verano Motors".

Država nije mnogo učinila od sajma, bar da uvede sistem staro za novo, kažu uvoznici.

Oni poručuju da bi svi klijenti makar u tom slučaju uspeli da dobiju jednu satisfakciju u smislu da prezidual koji ostaje prilikom zamene staro za novo sada predsravlja jednu osnovicu gde bi se plaćale daleko manje dažbine.

Velike kompanije sve čine da im se kupci vrate da budu vezani za brend. Skupovi oldtajemra, pravi karnevali sa besplatnim pićem i hranom, posebne servisne akcije, produžavanje grancije i rok-koncerti, sve su metode kojima se vrbuju budući kupci.

Njima je jako bitno da zadrže procentulano učešće na tržištu, što će omogućiti da bar postprodaja uz subvencije iz inostrananstva funkcioniše.



čitanja : 1122



Komentari

Ovo se znalo jos pre nekoliko godina.
Prodavao sam delove, i islo je sve gore i gore. Mnogi su zatvorili radnje, a sad je dosao red i na salone.
Ali oni su to trebali da znaju, nije to nikakvo iznenadjenje.

Autor B.M. 08 Jun 2013, 16:32

A ni ovo nije tacno, da je prodato samo 450 Fiat 500L.
Najmanje triput vise.

Autor B.M. 08 Jun 2013, 16:34

Uskoro ce na trzistu biti u ponudi samo 500L i FAS Punto.

Autor Oposum 08 Jun 2013, 16:56

Nema te drzave na svetu gde dobro i postenim i onima koji to nisu. Sve ostalo su posledice.

Autor Duka 08 Jun 2013, 17:08

Nije ni cudo, nema narod para, a najavljuju i otpustanja, smanjenje plata koje ionako sve manje vrede zbog sve slabijeg dinara. Retko ko danas zeli da rizikuje i kupi nov auto, posto njima najbrze pada cena

Autor STrider 08 Jun 2013, 17:24

Samo mi nije jasno, kad su vec tako posteni, a realno je da prodaja ne ide, zasto pojedini otvaraju salone???

Makar 10 salona je otvoreno prosle godine?

Autor Fordovac 09 Jun 2013, 00:00

Cemu ovaj tekst? Cemu ova kuknjava? Zasto bi njima uopste posao isao kad nikom drugom ne ide? Nisu u kosmosu nego u Srbiji... kako je svima tako je i njima...

Autor xxx 09 Jun 2013, 02:39

@ Fordovac

Ne znam da li ciljas bas na nekog ali neki (vecina) privatni sub-dileri i nemaju bas mnogo izbora. Bolje da na objektu stoji bilo kakav i bilo ciji znak i da 2-3-4-5 dizalica u servisu bude kako tako popunjeno nego da sve posalje kuci i zahvali se na saradnji. Prosto, usli su u kolo i sad se jako, jako tesko izlazi. Eventulano, promene znak na salonu ili dodaju neki ne bi li se pokrpili.

Autor Jovanovic 09 Jun 2013, 11:55