Pet najprodavanijih auto brendova u Srbiji u 2013.

Prošlog meseca u Srbiji se prodalo 2.344 novih automobila, koliko je približno isporučeno kupcima u maju 2012. i 2011. godine. Rekordna 2008. godina sa gotovo 5.000 prodatih vozila u tom mesecu ostaje samo lepo sećanje i pusti san.
Najbolji rezultat prodaje u 2013. je postigao F.A.S. (Fiat Automobili Srbija) najpre zahvaljujući modelu Fiat 500L Nacionale koji "ide kao alva".
Top 5. brendova u Srbiji po prodaji u 2013. :
1. F.A.S. 1.430 vozila
2. Škoda 1.318 vozila
3. VW 700 vozila
4. Hyundai 609 vozila
5. Ford 567 vozila
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Škoda + VW = 2.018 komada
Fiat + FAS = 1.815 komada
Reno + Dačia = 924 komada
Šta reći?
Fordaljke kupuju svi pametni koji cijene kvalitet i bas ih briga za rezevne djelove
jer im i ne trebaju.
P.S.
VW rezevni djelovi idu ko alva .
samo za primjer,
Ford je u Americi u maju prodao preko 70 hiljada F-series pick up-a
Ako jedan mjesec ima 25 radnih dana to znaci da su prodali 2800 komada dnevno.
@milos,
nisam mislio nista negativno i ponizavajuce. izvini ako je tako ispalo
Znaci FIAT prvi, a bez FASa bi bio peti. Kad napune ostala trzista mozda skinu cenu 500L ispod 10.000?
@ B.M.
Bolje da spuste cenu Punta Klasik i ako ubiju prodaju modela Spark, Citigo i Sandero
@nesa
A sta fali fordu?
Bas sam jedan focus 1.6tdci gazio ibarskom i ne nemam nikakvu zamerku... ok kabina i unutrasnjost nisu me impresionirali ali brate za 14k koliko je kostao nov na popustu ne mozes da nadjes nista bolje...
Rekao bih da Grand motors prosto ne dere toliko svoje kupce kao drugi dileri...
@ Vladimir
Samo 1 sam vozio Focus mk1, alal im k.... za ogibljenje i volan. Kvalitetan enterijer, a otkad ih je kriza naterala da smanje cene servisa i rezervnih delova, Ford je mnogo dobra kupovina. Još samo da promene centralni greben ala Hyundai
Ovi podaci nisu tačni, VW je prodao više nego što piše, a Hyu i Ford manje. Inače su Hyu i Ford uvek lažirali svoje podatke tj reexport u druge zemlje su predstavljali kao svoju prodaju.
To je isto kao kad bi npr. Hyu Slovenija predstavljao prodaju u Srbiji kao svoju.
Da im tako dobro ide ne bi prodavali automobile sa nikakvim maržama samo da, koliko toliko, izvuku novac.
@ Milutin
Nisam siguran da li su sabirali putnika, dostavna i teretna vozila. Ako imaš precizne podatke, objavi, ali sa dokazom. U svakom slučaju prodaja u maju izgleda ovako:
1) FAS 435
2) Škoda 338
3) Ford 250
4) Hyundai 163
5) VW 141
Škoda i Hyundai su u prvih 5. i u maju i ukupno za prvih 5 meseci u 2013. godini.
Dačija je 6. sa 129 komada, Fiat 7. sa 112 komada, Opel 8. sa 103 komada, Renault 9. sa 93 komada, Kia 10 sa 92 komada u maju
Kakav dokaz zelis? Dokle god podaci MUP-a i carine ne budu jedini merodavni za statistiku prodaje manipulisace se podacima.
2011. godine je hyundai prijavio 2.400 prodatih automobila. Po podacima MUP-a, ukupno novoregistrovanih Hyundai vozila u toj godini (zajedno sa polovnim vozilima iz uvoza) je bio 1.500.
Cinjenica je da svi muljaju, a tu je jos jedna cinjenica da se podaci JATO-a, kao kuce koja se bavi podacima o prodaji, ne poklapaju nikada(!) sa ovim podacima koji se kod nas predstavljaju i objavljuju... uvek su nasi veci za par stotina automobila...
@ Milutin
Te 2011. Ericsson Srbija je kupio 70 komada belih i30.
A telenor 40 komada crnih Seat Toleda flotno. Inače bi seat bio statistička greška.
U mom gradu ima koliko ja viđam 5-6 komada i30, ali zato ima 15ak Ceed-a i Pro Ceed-a i samo jedan novi i30.
Za početak...vrele gume same skupljaju ili procenjuju prodaju na mesečnom nivou. Dešava se da tokom godine koriguju prodaju u nekom mesecu. Za sada je Auto magazin jedini zvaničan saradnik Asocijacije uvoznika i proizvođača vozila i delova i po preporuci iste, članice bi trebala de dostavljaju validne podatke na mesečnom nivou. Ponavljam..trebale. U praksi je to primetno drugačije, naročito kada se uporedi sa podacima MUP-a o prvim registracijama (koje se odnose na nova vozila + vozila iz uvoza).Tu mi najveću nepoznanicu predstavljaju sami proizvođači vozila tj product manageri zaduženi za ova tržišta. Pobogu, negde neko uporedi broj startovanih garancija za vozila i broj prijavljenih prodaja. Na osnovu broja prijavljenih prodaja ovdašnji uvoznici se pozicioniraju na tržištu sa njihovim udelom i time negde participiraju za podršku marketinga/cena/akcija. A tehnička služba kaže...a gde su garancije za ta nepostojeća vozila.
@ Milan Nikolić
Ok, jasno, ali može li neko da objavi onda te REALNE podatke?
Naravno da može, MUP izdaje i naplaćuje registracije. E sad, da li hoće....
Cudi me da Opel nije bolje plasiran, vidjam bas dosta novih Opela po Beogradu, narocito redizajnirane Astre.
@ Milan Nikolić
Ni MUP nije merodavan. Može da se desi da se fakturiše prodaja 31.05 (što je za prodavca majska prodaja) a da se vozilo registruje 01.06 što bi MUP tretirao kao junsku registraciju. To nisu validni podaci.
@Jovanović
A šta ako dodje do storniranja fakture? Ili je izveštaj o prodaji završen a uvoznik želi da prebaci malo prodatih vozila u sledeći mesec. Kokoš ili jaje? Neki bi rekli da je prodaje jednaka isporuci... A šta ako je neko kupio auto i želi da mu stoji na livadi neregistrovan...ili ga je kupio sada a traži da mu se registruje u sledećoj godini (čest slučaj kod onih koji kupuju vozilo u decembru). Ali ja bih radije verovao MUP-u nego izveštajima o prodaji koje dostavljaju auto kuće jer je to najrealniji podatak a i apsolutno validan jer on daje broj vozila koja su u saobraćaju u datom trenutku a ne na papiru