home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da i dalje važi nepisano pravilo da je “Nemac” najomiljeniji auto na domaćem tržištu, govori istraživanje koje je sproveo sajt MojAuto.rs. Istraživanje je rađeno na osnovu 100 najprodavanijih modela automobila preko ovog sajta u 2013. godini.

Definitivno je da se automobili nemačke proizvodnje i dalje najbolje prodaju, čak 39,15% od 100 najprodavanijih modela čine “Nemci”. Za njima slede francuski automobili sa 23,66%, a zatim vozila italijanske proizvodnje 15,91%.

Četvrto mesto sa 8,19% zauzima američki Ford a interesantno je da peto mesto zauzimaju vozila domaće proizvodnje (Yugo, Zastava) što govori o slaboj kupovnoj moći u našoj zemlji. Da je kupovna moć oslabila govori i podatak da se vozila japanske proizvodnje, koja važe za kvalitetna ali nešto skuplja, nalaze tek na 7. mestu sa svega 1,92% prodaje.

Ako govorimo o konkretnim modelima, najprodavaniji nemački automobil je Opel Astra, a od francuskih modela najviše kupujemo Renault Megane. Kod italijanskih polovnjaka, najlakše se odlučujemo za Punto, Stilo i Alfa Romeo 147.

Ono što smo primetili u istraživanju je, da u prvih 100 najprodavanijih, nema automobila korejske proizvodnje. Zbog pristupačnije cene i duže garancije, za te automobile se kupci u našoj zemlji i dalje više opredeljuju prilikom kupovine novih automobila.

Izvor: Mojauto.rs



čitanja : 1829



Komentari

"Zena moze da bude sa sela, ali auto mora da bude iz NemackU". : )))

Autor Pit 27 Dec 2013, 19:38

Tuga da nema nigde japanaca

Autor vts 27 Dec 2013, 20:38

@vts
Nema ih jer ih niko ne prodaje jer ih japanci sluze savrseno :)

Autor Masha 27 Dec 2013, 20:57

Ma japanci se nikako ne kvare, sami sebi prave gorivo i sto su stariji to su bolji.

Autor hh 27 Dec 2013, 22:12

Japanci su najpouzdaniji polovnjaci. Toyota, Honda, Mazda, Nisan..

Pogledajte samo kako ih nema na autoplacevima :)

Autor Nemanjabb 27 Dec 2013, 23:04

Pa dobro, nema ih zbog predrasuda. Pogledajte samo komentare na dotičnom sajtu, smejurija.

Verujem da je većina komentatora zapravo dečurlija koja svoja mišljenja baziraju na pretpostavkama i pričama okoline...
Pozz

Autor Raziel 27 Dec 2013, 23:25

Americki automobili se prodaju kod nas? Novi momenti...

Autor Orlo 27 Dec 2013, 23:37

Orlo,

Ford i Opel su Ameri... ;-)
Pozz

Autor Raziel 27 Dec 2013, 23:46

Raziel 27 Dec 2013, 23:46

Opel nije, Ford je malo komplikovan zbog toga sto se razlikuju modeli za Evropu (tj. oni razvijeni u Fordovom centru u Kelnu i oni razvijeni u Americi). Mada, sad je to malo jednostavnije jer je Focus globalni model, Mustang novi takodje a cini mi se da je i Fiesta.

Autor hh 27 Dec 2013, 23:55

@@mile antena
no sta kazes, jel Opel americki auto? :)

Autor carobnjak 28 Dec 2013, 00:42

normalno :)))

Autor mile antena 28 Dec 2013, 00:56

@Raziel
Nisu, bez obzira sto je vlasnik Opel-a GM koji je Americka firma i Ford kome je Evropska filijala nezavisna u odnosu na Americku gde je centrala. Obe filijale su nezavisne u radu na modelima, osnovane su u Nemackoj kao nemacke firme, koje su radile (proizvodile, dizajnirale, razvijale) modele iskljucivo za potrebe evropskog kupca, ali naravno modeli su cesto bili i globalni pa su zavrsavali i na drugim trzistima.
Onda bi Volvo bio kineski, Jaguar i Land Rover bi bili indijski, a Dacija francuska itd...
Pozz

Autor Orlo 28 Dec 2013, 11:56

Orlo
tako je brate, i Miletu si objasnio! :)

Autor carobnjak 28 Dec 2013, 13:21

@carobnjak
Pa kada ti nisi bio ubedljiv a i falili su ti argumenti pre neki dan... :P ;)
Vidim s vremena na vreme da pisu da su to "Amerikanci" a nisu, niti stoji da jesu... e sada zasto to ljudi pisu, u to ne bih zalazio... ;)

Autor Orlo 28 Dec 2013, 14:40

Orlo
pa sve sam mu isto napisao sto i ti, navodio primere, ali...
Mada ti si optimista ako mislis da ce nam poverovati! :)

Autor carobnjak 28 Dec 2013, 15:01

@Orlo,
evo isto pitanje i tebi koje sam postavio carobnjaku nedavno: ako je ford u evropi evropska firma iz tvojih vec opisanih razloga, jeli to znaci da su i toyota i honda u americi americke firme?
obe filijale su nezavisne u radu na modelima, osnovane su u americi, koje su radile (proizvodile, dizajnirale, razvijale) modele iskljucivo za potrebe americkog kupca, ali naravno modeli su cesto bili i globalni pa su zavrsavali i na drugim trzistima.

Autor mile antena 28 Dec 2013, 15:14

Opel ima sve manje veze sa neamckom. Moka i Antara su skroz americki proizvod. prodaje se i pod drugim brendovima. Chevi, Holden... Nema zive veze sa Nemackom.

Autor Sinbad 28 Dec 2013, 17:45

Sinbad
to nisu udarni Opelovi modeli kao:Corsa, Astra, Insignia...

Autor carobnjak 28 Dec 2013, 18:37

@mile antena
Vidi, ti si postavio odlicno pitanje za koje je stvarno tesko dati odgovor, odnosno mi sada pokusavamo da definisemo nesto sto nije do sada definisano. :)
Vec smo definisali za Opel da je nemacki iz prostog razloga sto je osnovan kao nemacki proizvodjac i kupljen od strane GM-a, tako da ne moze da se okarakterise kao Americki, jer vec sam povukao paralelu sa Volvom, LR, Jaguarom, a eto moze i sa Seatom, Skodom itd.
Sto se tice Forda u Evropi on je stvoren kao posebna kompanija (Ford-Werke) koja je namenjena samo da radi proizvode za Evropu (da zanemarimo ove poslednje globalne modele) i tako razvija celu gamu, pa odatle i ono da je nemacki Ford. Nisam ja rekao da ti nisi bio u pravu o vasoj diskusiji, jer bilo je argumenata i za i protiv a opet kazem pokusavamo da definisemo nedefinisano... :)

@Sinbad
Jel ti toliko tesko da malo saznas da li je to istina ili ti je lakse da samo lupis i prezivis? Mislim kapiram da hejtujes ali vidi da baratas makar cinjenicama...
Mokka je nemacki proizvod kao prvo, Opel je vodio razvoj i dizajn Mokke i Encore-a a samo se proizvode u J. Koreji jer je to bio najbolji kompromis jer se prodaje na tri velika trzista pod razlicitim nazivima i verzijama - Trax.
Antara je jedino sto moze da se nazove proizvodom GM Korea. Za ostalo sto pravi Opel da kazes da je americko treba bas nista da ne znas... toliko od mene.
GM je jedna globalna firma, tako da nista neoubicajno nije sto se proizvodi Opela prodaju na drugim kontinentima pod drugim znakom.

Autor Orlo 28 Dec 2013, 18:40

@Orlo,
ok, za opel cu se sloziti zato sto ga je gm kupio, a ne osnovao. sa druge strane, koliko ja znam iz henry ford biografije koju sam citao, upravo je henry ford osnovao ford u evropi, prvo u engleskoj, a posle i u nemackoj, francuskoj i italiji. i svaka divizija je bila posebna do kasnih 1960tih godina kada su svi spojeni u jednu diviziju i nazvani ford evropa.
znaci americka firma je osnovala evropsku pod-diviziju za to trziste. isto kao sto je japanska Toyota osnovala americku pod-diviziju za to trziste. recimo Toyota tundra - razvijena u teksasu od strane toyotinih americkih inzenjera, proizvodi se u teksasu i prodaje se samo u americi. po tome tundra bi trebala biti americki proizvod, zar ne, iako se svuda vozi kao japanski pickup jer je proizvodi kompanija cije je sediste u japanu.
isto bi voleo ovo da spomenem u vezi globalnih proizvoda. mislim da zato sto jedna divizija uradi odredjeni auto da ne mora da znaci da taj auto pripada tom kontinentu. primera radi, evropa ima mnogo vise iskusta od amerike u razvoju i proizvodnji manjih auta, pa je normalno da ce ford evropa dobiti prednost da razvija fiestu i focusa iako su oni globalni modeli. sa druge strane, americki inzenjeri su razvili globalni ranger i transit, iako se ni jedan ni drugi ne prodaju u americi.

Autor mile antena 28 Dec 2013, 18:50