home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vozači u Srbiji definitivno najviše vole nemačke automobile i kako stvari stoje, to se još dugo neće promeniti. Redosled je sledeći: najtraženiji su Volkswagen modeli, a zatim slede Opel, Audi, BMW i „uljez“ među Nemcima, Fiat.

Koji polovni automobili su najtraženiji i najprodavaniji u Srbiji, koliko su vozači spremni da izdvoje za kupovinu vozila i šta su osnovni kriterijumi prema kojima se rukovodi prosečan stanovnik naše zemlje prilikom odabira polovnog automobila, utvrđeno je istraživanjem tržišta koje je uradio sajt www.polovniautomobili.com

Naprotiv, ova naklonost postala je tradicija. Najbolji dokaz za ovu konstataciju jeste podatak da su u top pet najtraženijih polovnih automobila u našoj zemlji na prva četiri mesta „Nemci“. Za ovom grupom slede Renault, Mercedes, Peugeot, Ford i Citroen. Ova druga grupa vozila pokazuje da „Francuzi“ (Renault, Peugeot i Citroen) jedini donekle mogu da pariraju „Nemcima“, a stidljivo se probijaju i „Amerikanci“ sa Fordom. Mora se, međutim, naglasiti i da je potražnja za Renault i Mercedes polovnim vozilima svega za koju decimalu niža od petoplasiranog FIAT-a.

Prema analizi sajta www.polovniautomobili.com tržište polovnih automobila u Srbiji i dalje je u nešto boljoj situaciji nego tržište novih, ali se po izboru vozila i karakteristikama potražnje može zaključiti da je kupovna moć građana još uvek niska. Kupac i dalje na prvo mesto prilikom kupovine polovnog automobila stavlja svoj budžet iako su mu želje često drugačije. Nakon budžeta razmišlja o troškovima registracije, održavanja i pristupačnosti delova.

Najtraženiji modeli polovnih automobila

Još je zanimljivije kada se pogleda koji su to modeli koji se u Srbiji najviše gledaju, a koji kupuju. Zapravo, najveće interesovanje vlada za modelom Audi A4 jer vozači ovaj automobil smatraju dobrom kupovinom kada se posmatra odnos cene, kvaliteta i prestiža brenda. Za 5000 do 6000 evra može se kupiti primerak ovog modela proizveden 2003. ili 2004. godine. Međutim, ono što je realnost jeste da je kupovna moć našeg stanovništva suviše mala kako bi se priuštilo to vozilo, pa u praksi to ipak bude Fiat Punto koji je znatno jeftiniji. Otuda se i nalazi na drugom mestu po interesovanju i prodaji. Za njim slede VW Golf 4 i 2 (što pokazuje da Golf nema samo u Bosni veliku bazu svojih fanova), a zatim sledi BMW serije 3, za kojeg važe iste karakteristike kao i kod gore spomenute Audi „četvorke“. Iako za njim vlada značajno interesovanje, kupci se ipak opredeljuju za pristupačnije polovne automobile kao što su Renault Megan, Fiat Stilo ili Opel Astra G.

Zemlja dizelaša

Zanimljivi su podaci o tome kakve su karakteristike polovnih automobila koje vozači u Srbiji kupuju, posebno kada je reč o gorivu. Ono što prvo pada u oči jeste da su ubedljivo natraženija vozila sa dizel motorom i da njh preferira 63% vozača, što nedvosmisleno pokazuje da smo mi zemja „dizelaša“. Benzin je prvi izbor za njih 17%, kombinacija benzina i gasa za 8%, dok za 12% vozača to nije posebno važno pitanje. Vozila na metan, električni i hibridni pogon kod nas se traže na nivou statističke greške.

Kubikaža i cena najbolji pokazatelji kupovne (ne)moći

Već godinama unazad naši vozači praktično i ne kupuju automobile koji imaju više od 2000 kubika jer je po sadašnjim pravilima registracija za njih znatno skuplja. Ako i mogu nekako da sebi priušte polovan automobil pristojnog godišta, nisu raspoloženi da za njega svake godine plaćaju skupu registraciju, što jeste slučaj sa vozilima iznad 2000 kubika. Oko 85% kupaca kupuje automobile do 2000 kubika, a svega 15% ima taj luksuz da priušti sebi veću kubikažu.

Kada je reč o cenama, najviše se traže vozila vrednosti između 2.000 i 3.000 evra, zatim je veliki broj onih koji, nažalost mogu da priušte sebi samo vozila od 1.000 do 1.500 evra, slede kupci koji daju između 4.000 i 5.000.

Najpopularnija boja automobila u Srbiji je metalik siva i nju kao prvi izbor bira 30% vozača. Za njom slede crna (14%), plava (10%), bela (8%) i ostale.

Kada je reč o broju vrata, 76% vozača bira automobile sa petora vrata, a 24% sa troja. Po karoseriji prvi izbor su limuzine (33%), slede hečbek (31%), karavan (17%), minivan (7%) i ostali.

Najskuplji polovni automobili na tržištu

I za kraj jedna zanimljivost. Iako je opšta kriza, na tržištu polovnih automobila mogu se naći zaista reprezentativni modeli koji kao polovni koštaju više nego mnogi novi.

Porsche Panamera diesel 2013 95.000 evra

BMW M6 coupe 2012 93.000 evra

Porsche Panamera 4s 2010 80.000 evra

Izvor: Economy.rs



čitanja : 3073



Komentari

Da nije ovaj A4 skup za odrzavanje, npr. bazni 1.6 benzinac?

Autor rasa 24 Dec 2014, 20:40

Nije tačno da su audi A4 i ostali navedeni u textu najtraženiji u srbiji.Najtraženiji odnosno najprodavaniji je BMW E60. Ja sam konkretno prodao 3 komada prošle godine i sve sam uvezao iz Slovenije i svi su bili u full opremi i u perfektnom stanju.Celu 2014 god vozim i prodajem audi A 4 2005 god u totalnom fulu i tek sada ga zamenih jedva za neku škodu uz doplatu

Autor duško 24 Dec 2014, 21:23

duško,
I ja bih rekao. Kada se pojavi novi model, obično u prvih godinu-dve kreće "poplava" prethodne generacije (uglavnom pre restyle).

Restyle 5 series je izašao pre godinu/dve tako da će verovatno i prvi primerci s kraja 2009 početak 10 da se omasovljavaju.

pozdrav

Autor Raziel 24 Dec 2014, 22:15

Ti si Dusko prodao 3 komada E60 za godinu dana, koliko autokuca Gajic iz Temerina proda Audia A4 za nedelju dana. :D

Autor vojvoda 24 Dec 2014, 22:40

Gornji deo slike : VW-u Golf 4, bmw-u 3-ka, Audi-u A4 a MB-u E klasa. : )

Autor Pit 24 Dec 2014, 23:13