home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prodato samo oko 20.000 novih vozila, slabo idu i polovnjaci

Kako pišu "Novosti", tržište automobila u Srbiji je u 2014. doživelo težak udarac. Prodaja novih automobila je spala na najniže grane, prodato je oko 20.000 vozila, a potonula je i prodaja polovnjaka i to za oko 20 odsto - procenjuje se da je kupce našlo oko 80.000 polovnih vozila.

- U novembru je prodato 1.371 novo vozilo, za decembar još čekamo zvanične podatke, ali ako je u prvih 11 meseci prodato svega 18.067, sve ukazuje na to da će prodaja u 2014. biti oko 20.000 vozila - kaže dr Milan Vukasović, član borda Srpske asocijacije uvoznika novih automobila. - Međutim, kada odbijemo takozvani reeksport, prodaju kola van granica Srbije, realna cifra je negde oko 16.500 - 17.000 novih automobila koji su plasirani na našem tržištu.

Pad je ogroman i u odnosu na prošlu i pretprošlu godinu, a katastrofalan u odnosu na pretkrizni period i 2008. godinu. Ali, ono što posebno zabrinjava poznavaoce prilika na srpskom auto-tržištu je činjenica da i prodaja polovnih vozila stagnira.

- Ranijih godina je pad prodaje novih vozila u neku ruku kompenzovan prodajom polovnih. Sada se primećuje i pad prodaje polovnjaka, što jasno ukazuje dokle smo došli - kaže Vukasović.

Tržište Srbije, kaže dr Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika i čovek koji je godinama bio na čelu najvećih kompanija koje se bave ovim poslom u Srbiji, može da apsorbuje godišnje oko 120.000 vozila ukupno:

- Tako je bilo sve doskoro gledajući po godinama - kada je prodavano 60.000 novih, toliko isto je plasirano i polovnih, ili kada se prodalo 40.000 novih, polovnjaci su dostigli 80.000, odnosno oko 100.000 u 2013. godini kada smo prodali samo 20.000 novih. Ali, u 2014. imali smo slabiju prodaju u oba segmenta!

Vozni park Srbije je zato sve stariji. Na drumovima se voze automobili stariji, u proseku, od 14 godina. Sadašnjim tempom kupovine novih vozila, vozačima u Srbiji će za obnovu voznog parka biti potrebno punih 40 godina!

- Da bismo obnovili vozni park koji je star 14-15 godina, trebalo bi godišnje da prodajemo 140.000 automobila. A to je, s obzirom na našu prosečnu platu, samo san - kaže dr Petrović.

Stari vozni park "povlači" i znatno veći broj saobraćajnih nesreća, veću potrošnju goriva, veće zagađenje...

- Mi pokušavamo da izdejstvujemo da najzad počne da se primenjuje novi zakon o saobraćaju iz 2009. i na oblast tehničkih pregleda, a ne onaj iz 1984. godine - kaže Trifun Stojanović, predsednik Udruženja tehničkih pregleda Srbije. - Ali, ne nailazimo na razumevanje, iako ima mnogo obećanja da će novi pravilnici "uskoro zaživeti".

KOLIKO SMO TRŽIŠTE

Srbija, sa oko 7,5 miliona stanovnika, potencijalno je veliko tržište. To dokazuju podaci o prodaji automobila u zemljama sa sličnim brojem stanovnika, kao što je Češka u kojoj se proda oko 170.000 novih automobila godišnje! Šta reći za Austriju čiji stanovnici godišnje kupuju više od 300.000 novih automobila!

LUKSUZ STABILAN

Godišnje se u Srbiji proda oko 1.500 najskupocenijih vozila.

- Za luksuzne brendove "mercedes", "BMW", "porše", "audi", "leksus" nema zime - kaže dr Miloš Petrović. - Oni imaju stabilnu prodaju i na mesečnom nivou. Ko ima novca, njega kriza nije pogodila.

ŠTA VOZE SRBI

U prošloj godini, kada je reč o novim automobilima, prodato je najviše "škoda", modela "oktavija" i "fabija", u stopu ih sledi "fijat 500 l", a zatim "dačija" i "reno". "Tojota" je u 2014. udvostručila prodaju (sa 560 na 970 vozila) zahvaljujući prodaji "aurisa" i "jarisa". Sve traženiji su modeli "hjundai" i "kija".

Istraživanja sajta "Polovni automobili" pokazuju da vozači u Srbiji zasada najviše vole nemačke automobile, a najtraženiji polovnjaci u 2014. bili su "Folksvagenovi" modeli, slede "Opel", "Audi", BMW i "uljez" među Nemcima – "Fijat"!

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 1065



Komentari

Izgleda da je uspela NASA misija za Mars?

Posto su ovi sa njega pali.

Sa prosecnom platom od 300 evra, gde nema mesta za bilo kakvo vozilo, ali recimo da zeli da kupi novo vozilo, nas stanovnik bi morao da uzme kredit na 15 i vise godina. I idalje bi starost bila ista.

Autor Fordovac 05 Jan 2015, 00:55

Nesto mi nije realna tako dobra prodaja Lexus vozila kao sto kaze cenjeni gospodin Petrovic? Koliko je to novih Lexus vozila prodato u SRB ove godine? Ccc...

Autor N.G. 05 Jan 2015, 01:15

Fordovac je potpuno u pravu... Ako od plate posle SVIH izdataka ostane 100e mesecno za štek za novi auto (a to je jos i dobro), godišnje to je 1200e, dakle za normalan porodičan auto oko 12 godina, eto tolika i jeste prosecna starost auta... Ako se uzima kredit, treba i duže, jer treba i Banka nešto da zaradi.

Koliko para toliko muzike, ne treba biti naročito pametan.

Biće bolje, jer već smo najgori u Evropi čini mi se, dakle gore ne može...

Autor Miki 05 Jan 2015, 20:10

Kako sreće da svaki građanin može i taj kredit da uzme i da dočeka da mu nov auto napuni 10-tu godinu pa da ponovi proces! I to bi predstavljalo boljitak, jer bi to značilo da radi, ima normalnu zaradu i može da se upusti u kredit. Voze se sada i kola od po 20 godina i to samo tako (par puta preprodavana).

Autor Dusan 06 Jan 2015, 14:45