home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Francuski "sitroen" obogatio ponudu na domaćem automobilskom tržištu

Kako pišu "Novosti", apsolutni bestseler francuskog "Sitroena", futuristički SUV "kaktus" stigao je i na naše tržište.

Posredstvom kompanije "Avtonova kab" novi "sitroen C4 kaktus", zbog kojeg je uvedena i treća smena u francuskoj fabrici, stigao je u prodajne salone "Sitroena" širom Srbije.

Ovaj automobil, čini se, predstavlja povratak "Sitroena" pravim korenima. "Kaktus" je po dizajnu čistokrvni "sitroen", što znači da je pomalo futuristički dizajniran, sa brojnim inovativnim rešenjima, poput specijalnih "er-bampova", jedne vrste vazdušnih jastuka koji spolja čuvaju karoseriju od sitnijih udaraca i oštećenja.

Dizajn automobila je osmišljen tako da omogućava nizak koeficijent otpora vazduha i da vožnju učini još ekonomičnijom.

"Kaktus" je toliko "nabijen" najsavremenijom tehnologijom da stvarno predstavlja iskorak u budućnost u auto-industriji. Francuzi su na primer vazdušni jastuk suvozača izmestili na krov i tako dobili "pregradu za rukavice" od 8,5 litara! Tu je i najsavremeniji tač-skrin ekran, u suštini sedmoinčni tablet!

Prednja sedišta su tako dizajnirana da imate utisak da su "Sitroenovi" čarobnjaci u kabinu ugradili udobnu sofu. Veliki prtljažnik (358 litara) i inovativno osmišljen putnički prostor garantuju i veliku upotrebljivost "kaktusa".

"Kaktus" je dug 4,157, širok 1,729 i visok 1,480 metara, pa i prilikom parkiranja u gradu vozač neće imati mnogo muke. Međuosovinski razmak je 2,60 metara, što garantuje obilje prostora u kabini.

U ponudi je više motora a mi izdvajamo "blu HDi 100", dizelaša koji troši samo 3,4 litra na 100 kilometara i emituje 87 grama CO2 po pređenom kilometru.

Francuzi s ponosom ističu da su uspeli da, u konačnom zbiru, troškove korišćenja "kaktusa" smanje za 20 odsto u odnosu na referentne modele u segmentu kompaktnih vozila.

Izvor: Novosti.rs

Foto: Citroen / arhiva Autoblog.rs



čitanja : 6411



Komentari

A cene?

Autor Hassan 11 Feb 2015, 18:32

Ne razumem zašto je stari HDI od 92 ks (EURO 5) "uparen" samo sa starim "pilotiranim" menjačem, a inače skuplji blueHDI od 100 ks (EURO 6) samo sa manuelnim?
Inače, kako videh cene u SLO, skupa je ova "stvarčica".

Autor moron 11 Feb 2015, 22:29

Kakva marketinška fora, model je nastao na osnovi C3 a ovamo "C4 Cactus".
Za 12-13.000€ će naći neke kupce kod nas. Meni smeta između ostalog što se ne otvaraju zadnji prozori (odn. samo leptir) i što će dosta koštati doplate za iole kompletiran auto.

Autor dzigi 12 Feb 2015, 01:07

@moron
zato, jer su glupi (ili nesposobni, što bi bilo još gore)! a količina te "gluposti" najjasnije se vidi baš kod menjača... ne samo, da se blueHDI može dobit samo sa manuelnim menačem... može se dobit samo sa petstepenim manuelnim menjačem!!! šeststepenog imaju (što u biti je onaj robotizirani) ali ne daju!!! dobro... ako već treba reći nešto u prilog ovom besmislu, onda je treba reći, da su robotizirane (5 i 6 stepene) verzije manualaca, s ovom zadnjom ETG generacijom, uspeli doterat do "skoro pa podnošljivog" funkcioniranja... prema prijašnjim "sensodrive" i "BMP" verzijama ovaj novi radi puno tečnije, jako dobro predviđa sledeći stupanj u koji treba prebacit, više nije tako nepodnošljivo spor (iako mu brzina još uvek nije neka "vrlina") i skoro nikad se ne "zašalta" (barem meni se u par provbih vožnja nije. što kod prijašnjih verzija baš i nije bio slučaj)...
i da, ne samo slovenske, koje god cene gledaš, Cactus je za to kakav je i što u usporedbi sa direktnom konkurencijom (2008, Captur...) nudi, jednostavno PRESKUP!

Autor drugmirko 12 Feb 2015, 10:13

@dzigi
pa... fenomenalna im je ta marketinška fora... za njih! jer, obećavali su auto, koji će bit "jeftiniji" i "pristupačniji" (ali ne niskobuđetni) a napravili su auto, koji ima cenu na 100 eura blizu svojim konkurentima.... pa je jedini način, da se ispune data obećanja taj, da mu staviš ime skupljeg modela iz višeg segmenta ;) :)...

i iskreno, leptir zadnji prozori jesu "iritirajući" ali Cactus ima par puno glupljih i iritantnijih "kompromisa", kojim je očito, da su napravljeni samo zbog uštede proizvodnih troškova (ili "kvaziposebnosti")!

Cactus je mogao bit FENOMENALAN auto... ali na žalost nije! puno toga bi mogao nadoknadit cenom "primerenijom ponuđenome" a pogotovo primernom cenom, uparenom sa ponudom doplativih opcija, kojima bi se moglo "uklonit" stvari, koje kupca iritiraju individualno...

Autor drugmirko 12 Feb 2015, 10:38

drugmirko
Ako znaš, kakav "klasičan" automatski menjač sada koristi PSA kod novog 308? I dalje "Tiptronic sistem Porsche" ( kako je ranije pisalo u upustvima ) ili "nešto drugo" (jer sada više ne piše "Tiptronic sistem Porsche" ).

Što se tiče novog "robotizovanog", ja i dalje vidim da on značajno "obara" perfomanse u pogledu ubrzanja, tako da to i dalje nikakve šanse nema protiv bilo kog menjača sa dvostrukim kvačilom.

Autor moron 12 Feb 2015, 14:36

@moron
kod klasičnih automatskih menjača bas su dobili ganjc novi 6 stepeni Aisinov automatik... ne znam zašto pobogu nisu išli na više brzina, jer mislim, da je i onaj šestostepeni, kojeg su do sad ugradjivali u svoje modele (C5, DS5, 508 i ostale...) bio Aisinov i koji isto nije (bio) loš.

a robotizirani ETG manualac "obara" performanse prije svega, jer je programiran za što štedljiviju vožnju (recimo, ja bi na istom, samo manuelnom, prebacio bar 2-3sek kasnije, sa bar 300-500 okretaja više). pa me je to kod svih probnih vožnji smetalo više od onog slavnog "uzdužnog klimanja", koje tako "izbezumjuje" sve "youtube testere", koji ga tekom promene voze bez puštanja gasa, ko da je klasičan automatik... ako ga voziš sa savešću, da je u biti sasvim običan manualac, kod kojeg ne trebaš stiskat kvačilo i pomerat ručicu menjača ali MORAŠ popustit gas, "klimanje" nestane, ko "jutarnja magla" a cela stvar deluje jako kultivirano i glatko.... ali i ležerno! ovaj tip menjača je apsolutno namjenjen ugodnom i ležernom krstarenju!
zato je usporedjivat ga sa "duplokvačilnim" menjačima besmisleno... no, ako se u ovom trenutku pitaš o njegovom "smislu", ima odgovor i na to :).... robotizirani ETG manualac je u usporedbi sa klasičnim automaticima ili "DSG" menjačima neusporedivo jednostavniji, za skoro 50% lakši i prije svega lakši i jeftiniji za održavanje... jer je sasvim obični manualac, kojem su "polugu u kabini" zamenili "crnom kutijicom" elektrohidrauličnog kontrolera i malo elektronike...

Autor drugmirko 12 Feb 2015, 16:33

drugmirko
Pa, kada bi ti sada birao, šta bi izabrao, klasični BVM6, taj "doradjeni" ETG ili novi EAT6 (umesto ranijeg BVA6)?
I zbog čega?
Mene "jednom" potencijalno može da interesuje taj ETG kao "zamena" za klasični BVM6, mada ne znam koliko je to pouzdano na duge staze ( 150-200 kkm)?

Autor moron 12 Feb 2015, 19:18

@moron
iskreno, ja sam čovek za manualca... celi život vozim manualce i iako nisam baš "tako star", vozio sam čak i nesinhronizovane manualce.... pa da vidiš šta je "duplo kvačilo" u pravom značenju tih dviju reči :)) ;)...
zato bi moj prvi odabir bio klasični BVM6. automatici mi ne leže uopšte, jer je raspored snage i okretnog ovisan o preferencijama nekog programera a to (osim na otvorenom autoputu) nekako uspeva konstantno bit "van mojih želja i potreba" za volanom :).... a ovaj ETG... šta ja znam.... iskreno moram priznat, da me je (zbog prijašnjih stvarno negativnih iskustva), svojim napretkom i kultiviranošću jako ugodno iznenadio.... jeste, da je "spor", jeste, da je podešen na "štedljivo i smireno"... ali sad više nije iritantan i pogrešiv. a i onaj "sensodrive" osećaj, da ti ispod haube sjede dva svojeglava i užasno spora patuljka, od kojih jedan stišče i spušta kvačilo a drugi prebacije brzine, ni od prilike više nije tako prisutan... u biti, kad ga naučiš koristit (za što iskreno, ne treba puno), postaje sasvim "suradljiv" komad tehnike... ali ponavljam, ne sme se očekivat nekakve "dsg" brzine šaltanja ili "bezšivne" promene klasičnih automatika... to je menjač za ležerne ljude, kojim se ne da "baratat polugom menjača" i traže ne previše kompliciran i ne tako skup surogat klasičnim automaticima i/ili dvokvačilnim sekvencerima....
a moj odgovor bi bio... da mi netko sa njim nudi top Cactus Shine, sa kompletnom opremom i staklenim krovom, za 14 umesto 19+ hiljada eura, trpeo bi ga... ali birao i kupovao ga svojom voljom... baš i ne bi, jer ni približno ne zaradjujem toliko, da bi kupovao stvari, koje će me na dnevnoj bazi pravit nezadovoljnim...

moraš ga probat sam i videt koliko te njegov rad nervira... ali ponavljam, ak češ doć sa previsokim (i pogrešnim) očekivanjima, SIGURNO će te razočarat! ali, ako znaš i razumeš, da je to u biti samo ležernija i komotnija vrsta manualca, onda se sve njegove "mane" vide u sasvim drugom svetlu... to ti je recimo, ko kad je stigao DS5, pa sam trčao u salon, na probnu vožnju, jer je to baš najviše auta što meni treba (i po snazi i dimenzijski) a još i izgleda, ko "blody ferrari" ili "happy hour u kupleraju" (pogotovo iz nutra)... i fakat je bio jedini auto, za koje sam bio spreman uzet kredit! ... a nakon probne vožnje (još je bio i automatik) otišao sam s nosom do poda, jer se ispostavilo, da baš i nije "blody ferrari", već jedna teška i nezgrapna krava... no, kad sam nakon nekog vremena "prežvakao" razočarenje, kod druge probne vožnje (sa manualcem) shvatio sam, da je DS5 u biti nekakav "Picasso GT"... i da se za jednog "Picassa GT" vozi poprilično dobro ;)! tako, da.... stvari uvek treba gledat u pravom kontekstu.... :)))

a sad ću presta s*rat... :)

Autor drugmirko 12 Feb 2015, 22:17

drugmirko
Hvala za veoma iskren, "plastičan" i duhovit odgovor.
Ja sam odavno "u duši star", vozim polako, da kap vode iz šae ne prospem, a i skoro celi život sam vozio neke neživahne, "mrtve drtine", tako da mislim da bi mi taj ETG možda baš i "legao".
Što se "nesinhronizovanih menjača" tiče, vozio sam takav jedno Tomosov BT-50 pre oko 25 godina. I uživao da ga u vožnji šaltem bez ikakve upotrebe kvačila, samo oduzimanjem i dodavanjam gasa :)

Autor moron 12 Feb 2015, 22:48

@moron

pa, da... samo treba "potrefit" brzinu okretaja mašine i brzinu okretaja kotača i zupčanici prenosa "upadaju, ko u puter"... a majstori to znaju radit po "uhu i osećaju", zar ne :) ;)

a prema tome što kažeš, mogao bi se s tim ETG robotićem sasvim fino složit, jer baš to što kažeš mu je i namena... opušteni kruzing sa smeškom na licu, dok se za šaltanje brine najnekompliciranija moguća tehnika... a za slučaj, da se kadkad ipak nekud "žurne", uz volan su prigodne "šaflice", sa kojima se u bilokojem momentu može preuzeti kontrola nad dogadjanjem, i dinamikom promena...

ali, ako ćeš ga ikad probat u praksi upamti samo jedno.. kod promene stupnja prenosa treba jednako, ko i kod promena na obićnom manualcu - popustit gas!!!
što opšte nije problem kad šaltaš sam, pomoću poluga uz volan... jednostavno, trenutak prije neg stisneš polugu, popustš gas i "nagaziš" ga natrag, kad pustš polugu ... no, malo je teže to napravt, kad si u "automatskom" modu, jer treba "lovit" momenat u kojem je robotić odlućio prebacit... a to, recimo na Cactusu, treba "uhom", jer mu nisu "priuštili" obratomer :x ( ni kao opciju)... pa si tako "osudjen" na kratkotrajne iznenadne poraste okretaja (jer još držiš gas a "patuljci ispod haube" su već stisnuli kvačilo :)! ) i zbog toga, na blagoi "klimanje" auta. i tako sve dok ne naučiš kako funkcionira algoritam promena...
a mogu ti reć, a.) da "klimanje" i "turiranje" nisu nekakvih katastrofalnih razmjera i b.) da se sve skupa čuje puno strašnije nego se faktički pokaže "u praksi"... ja sam recimo, nakon pišljivih pola sata vožnje već uspeo gasom "pohvatat" praktićki svaku promenu...

Autor drugmirko 13 Feb 2015, 00:26