Kamate nema, ali se ipak plaća

O tome da su kamate u Srbiji mnogo više nego u drugim zemljama znaju kod nas i oni koji nisu podigli nijedan kredit. Stope su u razvijenim zemljama, a i onima u okruženju, niže. Kamate koje važe u regionu treba množiti bar s dva da bi se dobile naše. Da smo zemlja niskog kreditnog rejtinga a visokog rizika, što kamate gura napred, takođe je dobro znano. Ipak, prethodnih godina beležimo nisku inflaciju pa su i kamate počele malo da klize naniže. U ponudi su se nedavno pojavili čak i beskamatni krediti.
Da li je to varka, neki novi model da se klijenti prevedu žedni preko vode ili nešto treće? Ima tu svega po malo. Suština je u tome da beskamatnih kredita nema – te pozajmice su u stvari popusti, a kamata se na ovaj ili onaj način plaća, samo se zove malo drugačije i na drugi način je prikazana. Za te ponude važi što i za ostale zajmove: pre no što se klijent odluči, treba dobro da proveri sve uslove iz ugovora koji potpisuje. Jer, na tržištu ima beskamatnih kredita, ali i onih sa skrivenom uračunatom stopom, a ovi nazovi beskamatni su baš to. Pojavili su se i krediti koji idu uz subvenciju kamate od proizvođača, pa su stope niže.
„Beskamatne pozajmice“ za robu veće vrednosti prvo su ponudili dileri i proizvođači automobila. Njima je prodaja prethodnih godina vrlo mala i trude se da je povećaju, a programi koji se nude su razni. Pojedini proizvođači odlučili su da ponude zajam navodno bez kamate. Sve je čisto na prvi pogled. Međutim, za one koji automobil kupuju u gotovini, daju popust: na kredit za isti model vozila otplaćuje se 12.000 evra, a ako se novac odmah iskešira, on staje dve hiljade evra manje. Pre nego što uzmu beskamatnu pozajmicu, klijenti treba da se raspitaju o cenama vozila i vide koliko im takav zajam odgovara, odnosno hoće li im ukupni troškovi uz redovnu kamatu biti niži od razlike u ceni. Jedna od pozajmica koja se pojavila su i zajmovi koje nudi Kredi agrikol banka. Oni odobravaju kredite u evrima, a kamata je od 3,99 do 4,33 odsto, zavisno od dužine otplate, a roj je 48 odnosno 84 meseca. S obzirom na to da se radi o kreditu vezanom za devize, učešće je 30 odsto.
– Poseban program imamo s domaćim proizvođačem automobila – objašnjava direktor Odeljenja za istraživanje tržišta u toj kući Raško Tomašević. – To je rezultata strateškog partnerstva s „Fijat–Krajsler automobilima“. Tako se model „fijat 500L“ prodaje uz kredit s kamatom od samo 1,99 odsto. Ta ponuda predstavlja nastavak dugoročne saradnje dveju komapnija. Kredi agrikol je spremna da aktivno učestvuje u razvoju privrede, a proizvođač da subvencioniše kamatu.
Profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Branko Maričić kaže da i proizvođači i bankari imaju pravo da tržištu daju ponudu kakvu žele, doklegod je to u okvirima zakona. Ukoliko žele da pospeše prodaju, uobičajeno je da uslovi kupovine budu povoljniji, a povoljan kredit to svakako jeste. U jednom od salona autombila „dačija“ kažu da se akcijske ponude ne razlikuju mnogo od redovnih. Najjeftinija „dačija sandero“ je 7.000 evra. Beskamtni deo tokom sajamskih popusta je 5.000 evra, a uobičajeno je 3.000. Ostalo plaća budući vlasnik. Hoće li kupac to rešiti kreditom ili na drugi način, nije stvar salona koji vozila nude.
Izvor: Dnevnik.rs / Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Tako je i u Americi, recimo mozes da biras $3000 rebate ili 0% na 60 mjeseci ili tako nesto slicno. Pa i oni moraju da zarade novac. to su ponude od samih proizvodjaca sto kupac nije primoran da pristane, tako da se moze uzeti taj rebate i onda finansirati sa nekom drugom bankom koja ima povoljne kamate. trenutno sada je kamata oko 2.49% na 60 mjeseci
Kad je kamata 2.49? To je samo ako je kao listed price ( a znamo koliko dealeri spuste listed price kad im placas u kesu).
Kamata je negde izmedju 15-25%.
S tim da je u Srbiji kamata minimalno 30%, a ide i do 100%.
Sve je to vezano za insurance, a ovde se primenjuje one size fits all, sve zato sto nema razvijenog trzista, pa samim tim ni analiza.
Nema popusta na kes u americi, dilere uvijek dobija sve pare na ruke ili od banke ili od kupca, kupac onda duguje pare banci koja kupi kamatu u sledecih 5 godina ili kako je dogovoreno. Ako diler preporuci banku to znaci da ima ugovor sa bankom i dobija mali bonus ako uspije da proda taj kredit musteriji.
@BiH_USA,
mozes i nizi kredit od banka da dobijes. zena i ja smo pocetkom godine za nju kupili novu yaris, kamatu od banke smo dobili 1.9%. uzeo sam maksimalan popust na auto od dilera i na to jos dobio ovakvu kamatu (doduse nas credit score je 820)
Velika prevara su i "beskamatni" krediti na sajtu Mojauto sa tamo pomenutom bankom za kupovinu polovnjaka.
Kredit jeste beskamatni ali vam na primer umesto realnih 5000 eura racunaju pocetnu cenu od 5500!
Pa izvolite...
AHahha, nema a, a gde si ti to kupovao auto majke ti? Mozes da se cenjkas koliko god hoces, pogotovo kad je auto proizveden prosle godine, a jedini koji se prodaju po MSRP ili vise su modeli kojih nema dovoljno kao trenutno F150 npr.
I kako nije popust za kes, ako je rebate? To je popust. Hackling is the american way.
Zeleo bih dobronamerno svima da skrenem paznju na ekstremne slucajeve nepostovanja potencijalnih kupaca novih automobila u Srbiji. Cene za neke marke automobila su vise nego vestacke i naduvane a evo i primera ispod. Radi se o modelima Fiat 500, Honda Civic i Seat Leon a ima ih jos ali ovi su bas drasticni. Uporedite pocetne cene novih automobila u Nemackoj i Srbiji i neka Vam to bude vodic za pregovaranje sa prodavcima ovde kod nas. Imate sve argumente za znacajnije spustanje cene i budite slobodni i samouvereni i ne dozvolite da Vas prave ovcama i sisaju ovako bezobrazno...
http://suchen.mobile.de/neu/auto/fiat-500.html?mke=8800&mde=9
http://suchen.mobile.de/neu/auto/honda-civic.html?mke=11000&mde=3
http://suchen.mobile.de/neu/auto/seat-leon.html?mke=22500&mde=9
@mile antena,
Naravno da moze ako imas vremena i ako nisi specifican sa kojom bankom poslujes.
@fordovac
NARAVNO da se mozes dogovarat na cijenu ali ce cijena na kraju biti ista da li ti dones kes ili ne,dilera ne interesuja,diler ne financira auto i uvijek dobije novac na ruke pri isporuci vozila, posle isporuke kupac isplacuje vozilo banci ili bilo kome ko je odobrio kredit. ZA velike bisnise kes nista ne znaci ako znas sta mislim.
@Fordovac,
kao sto ti je Bih_USA objasnio, cena i popusti su isti bez obzira da li ti kupovao auto na kredit ili za kes. diler dobiva svoje pare, njemu je svejedno jeli ti doneo $20,000 u kesu ili uzeo $20,000 kredit od banke - on dobiva istu sumu i uvek je dobiva pre nego sto je auto isporucen. ti mesecnu ratu placas banci, ne dileru.
Vi se ocigledno nikad niste cenjkali. Kada kazes da hoces showroom floor model, ili model off the lot, and you strike a deal right there, you get car a lot cheaper. Dealers have a lot of wiggle room, their margins are huge, especially if it's one of the big dealerships.
If you go thru a bank, and rely on the promoted prices you can bet you're paying premium as compared to what you would get as a walking costumer that is ready to pay right then and there.
So, taking that into account, you are paying a lot more if you don't haggle. The pricier the car, the bigger the discount, especially if it's been sitting on the lot a while, or if it's and outgoing model.
@Fordovac,
Mile i Ja smo ti objasnili u vrlo jednostavnom narodnom jeziku tako da cak i ti bi trebao da razumijes, vidim da si savladao copy/paste.
Regards,
BiH_USA
few new cars
@mile antena,
Cestitke na novom autu tebi i gospodji mile antenas :)
@BiH_USA,
vidim da je otkrio fordovac toplu vodu. ovo sta je sad copy/paste nema bas nikakve veze sa onim sto smo pricali ranije. hvala na cestitkama.
@Fordovac,
kao sto smo ti bih_usa i ja nekoliko puta objasnili, finansiranje auta ne ide preko dilera, ti ne placas dileru mesecnu ratu vec banci. tako da ce diler odmah dobiti punu cenu auta, a njega nije briga jeli ti njemu doneo $20,000 u kesu ili mu je banka dala $20,000 - on dobija pun iznos automobila pre nego sto ti preuzmes auto. a rebates, cenkanje i slicno nemaju bas nikakve veze sa finansiranjem samog auta. tako da je bolje bilo da nisi to copy/paste jer si hteo da ispadnes pametan, a postavio si neke stvari koje svako zna, tipa "ako se ne cenjkas platices vise" ili "dobices veci popust na auto koji je stariji i duze stajao na parkingu".
a ja sam u zadnjih 10 godina kupio 4 nova auta i jos 3 polovna.
@mile
Pa gde je to drukcije. Pa naravno da finansiranje ide preko banke, banka udje lovu ti uzmes auto i vracas banci.
@dusan,
bas to, ali vidim da nisi pratio temu iz pocetka jer fordovac tvrdi da dobijas veci popust ako dones dileru pare u kesu umesto sto dignes kredit od banke. a to nije istina. kao sto smo bih_usa i ja gore objasnili, nacin placanja (kes, kredit, itd.) neigra bas nikakvu ulogu u cenkanju i popustima. a cenkanje i popusti ne igraju nikakvu ulogu da li ti kupio auto koji diler vec ima u ponudi ili ga narucio