Sajam oživljava srpsko auto-tržište

U nedelju se u Beogradu zatvara 52. Međunarodni salon automobila, koji je okupio 400 izlagača iz celog sveta. Za deset dana predstavilo se 50 novih motocikala, kamiona i automobila.
Kako prenosi RTS, domaći uvoznici kažu da je Sajam, i po interesovanju i po poseti, prevazišao sva očekivanja. Prodato je oko 2.000 vozila, što nagoveštava bolje dane u automobilskom biznisu. Veliki broj kupaca ne odlučuje se za kupovinu odmah na Sajmu.

"Prodaja paralelno ide u salonima, kod naših ovlašćenih dilera. Neki odnos između kupovine na kredit i za keš je otprilike 50-50 odsto", navodi Dragan Nenadović iz kompanije "Opel".

Na Sajmu je sklopljeno posla u vrednosti od nekoliko miliona evra – dobro su poslovali predstavnici lizing kuća, banke i osiguranja. I država shvata da treba pomoći toj grani, koja u Srbiji zapošljava direktno 35.000, a indirektno 150.000 radnika.
Iz Ministarstva privrede najavljuju veoma brzo korigovanje takse na luksuzne automobile, nove olakšice za hibridna i ekološka vozila i dodatna opterećenja za zagađivače. Pored toga, država smatra i da je Sajam dobro mesto za nove poslove.
"Nama je bitno da su sve strane kompanije koje su prisutne na Sajmu pravi ambasadori tih kompanija za Srbiju. Naš cilj je da napravimo kontakt sa njima, da im pokažemo da je privredno okruženje dobro za ulaganje, da oni nađu način da dođu u Srbiju i da nešto od toga proizvode kod nas", naglašava državni sekretar Ministarstva privrede Miloš Petrović.
Na najposećenijoj priredbi tog tipa, ove godine je oboren rekord. Poseta je veća gotovo za trećinu!
"Do ovoga trenutka Sajam je posetilo 100.000 ljudi, a nadamo se i većoj poseti jer je samo prošlog vikenda bilo 55.000 posetilaca, što znači da na kraju možemo očekivati posetu od 150.000 ljudi", ističe direktorka Sajma Danka Selić.
Tako je Sajam pokrenuo tržište koje je padalo od početka godine. U januaru je, podsetimo, prodato tek 1.500 vozila. Borba za kupce počinje jer, ako ove godine ne prodamo više od 20.000 vozila, rizikujemo da izgubimo mnoga strana predstavništva koja prodaju vozila na Balkanu, ali i mnoge domaće dilere.
Izvor: Rts.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Kakav naslov pomislio bi covek fenomenalna je prodaja, do sada nikada zabelezena... i prosle godine je bilo prodato "oko 2.000" (koliko je to istinito upitno je) vozila tako da ne vidim neki poseban rast a ni razlog za radost...
Prodato je tako sto su ljudi uzimali profakture, pa verujem da su neodlucni uzimali i vise od jedne. Ja sam npr. bio zainteresovan za Focus 1.0 100ks, ali sam posle probe odustao. Potrosnja preko 8 litara, a verujem da ce mu i cena pasti ubrzo. A i cekam da me danas izvuku za mazdu 3 :)
@MB,
Bio sam danas na sajmu i evo mog vidjenja:
AMG GT izgleda odlicno. Imao sam problem da ga ne vidim kao kopiju forme 911 (bar zadnji deo) a onda sam skontao da treba da ga gledam kao naslednika 300SL. Ona boja mu nije nesto, a enterijer je fantastican.
Pored Maybaha sam prosao kao pored turskog groblja, ocekivao sam da ce me one felne uzivo raspametiti ali se to nije desilo.
GLA u onoj boji izgleda super.
Od ostalih proizvodjaca najveci utisak su mi ostavili Skoda Superb (na momente deluje kao hibrid Leksusa i Audija, tacnije kombinacija bocne siluete i zadnjeg dela).
Renault Espas izgleda fino uzvio, Citroen Cactus je skroz kul ali me je onaj C4 Picasso u onoj opremi ostavio bez daha. Prelep auto.
Kadjar i Kaskai su mi favoriti u toj klasi, mozda malo vise Nissan. Peugeot 508 napokon ima smisla nakon redizajna. 2008 mi je takodje prelep. Renegade i 500X nisu ostavili neki poseban utisak na mene. Pre bih uzeo 500L Treking kada bi imao tu opciju 4x4.
Mazda 6 je prelep auto, ne vidim sta bi drugo vozio u toj klasi, jednostavno ostavlja bez daha...
Ima tu jos zanimljivih stvari...
P.S. Prodavci motoopreme nisu bas predusretlljivi prema pocetnicim i glupim pitanjima pa su uglavnom bili neljubazni. Cast izuzecima, Nolanov shtand i Scorpionov, gde sam inace uzeo kacigu ali me je prodavac prepoznao i obecao popust kod druge koju cu uskoro uzeti za devojku.
Odoh na Kej svojom Vespom da ispijam kafu. Pozdrav svima!
@MB,
Da, zaboravih na njega. Verovatno najlepsi auto na sajmu, ali sam zaboravio na njega zato sto je nekako nedostizan. I F-type mi se dopao svojim proporcijama, samo mu ona crvena boja ne lezi nesto posebno.
UCS
Bogami si dans osokolio Pitungu. Digao si mu Mercedes u nebo, a on to zna da ceni!
Zar ti ovi "spotski" Mercedesi ne liče totalno retro, ružno oblo, kao stari suti bez kabne sa prdodatom ljuskom??
Jedna od mera koja bi oživela auto tržište jeste i labavljenje kreditne politike Narodne banke Srbije koja je možda i najrestriktivnija na Svetu. Uslov da kredit može da dobije samo fizičko lice sa uguvorom na rad "na neodredjeno" i da pravna lica tek posle dve godine poslovanja stiču pravo kreditiranja nabavke vozila značajno sužava tržište. Ove mere obezbedjenja naplate su nekada imale smisla ali danas je došlo vreme da su prihodi nekog programera i frilensera na Internetu izvesniji od primanja državnih službenika koji će biti masovno otpuštani u ovoj i sledećoj godini. Banke treba da daju auto kredite na osnovu sposobnosti klijenta da zaradi pare a ne na osnovu proseka prmanja po ugovoru o radu.