Nemačka auto-prevara veka trese i Srbiju

Kako piše Politika, poljuljani san o nemačkom pedantnom inženjerstvu plaši i naše kupce „golfova” i drugih hvaljenih modela, ne samo „Folksvagenovih”, nego i još nekoliko velikih auto-kompanija
Vlasnici problematičnih „folksvagena” u Srbiji mogu da se nadaju odšteti.
Koliko je takvih, i koliko je moguće obeštećenje, tek treba da se utvrdi. Zato smo od zvaničnog uvoznika „Folksvagena”, „Porše SCG” zatražili odgovore na pitanja o aferi i njenom projektovanju na naše tržište... Uz izvinjenje, stiglo nam je i obaveštenje da im je iz centrale u Volfsburgu rečeno da se u vezi sa tim ne oglašavaju do daljeg, dok ne dobiju precizne instrukcije. Tako smo ostali uskraćeni i za odgovore na pitanja koliko, koja i kakva su vozila u poslednjih pet godina iz „Folksvagenovog” programa prodavana u Srbiji. Ni da li im se ovih dana javljaju prevareni kupci, ako ih ima.
Prema nezvaničnim podacima, od 2009. do danas ovaj distributer i ostali dileri u Srbiji prodali su oko 8.000 vozila, ne računajući laka komercijalna vozila i manje kamione, za koje takođe postoji sumnja da su opremljeni kobajagi „zelenim” motorima. Od te nezvanične brojke, oko 60 odsto su dizel-vozila za koja se sumnja da su u njima prevarantski motori...
Osim kao nova i preko dilera, kupci u Srbiji nabavljali su i takva polovna vozila, a podatke o tom broju niko ne vodi:
– Poslednjih godina u našu zemlju se uveze oko 20.000 novih automobila i oko 100.000 polovnjaka – iznosi nam podatke Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova. – Posle „Škode”, koja je deo koncerna „Folksvagen”, on je drugi po prodaji svojih automobila u Srbiji, a zu je i “Fijat”.
Niko vam ne može dati precizne podatke, jer ih nemamo, ne samo u Srbiji, nego i drugde. Čeka se da se istragom u Nemačkoj utvrdi njihova količina i pravci distribucije, pa da vidimo gde smo mi. Ali mogu sad već da kažem da je to u našem slučaju zanemarljiv broj u odnosu na broj takvih vozila koja su otišla kupcima u svetu.
Izvor: Politika.rs
Foto: Autoblog.rs
Na fejsu sam video ovaj video, pa da ga podelim...
https://www.youtube.com/watch?v=CQ4irwe3ZDk&feature=share
Još će zli dušmani reći da je i "moja škoda" inficirana ovim problemom ...
Nemacka proaganda je decenijama nanosila nenadoknadive stete nenemackim automobilskim brendovima, posebno britanskim i italijanskim, putem laznih anketa i statistikama baziranim na, pazi sad, nemackim medijima, tako da je ovo dosla maca na vratanca, citaj najlepsa i najpravednija vest decenije!
Jos jednom, pozdrav svima iz prelepe Grcke! ;-)
Ma za Srbiju nema problema.
Sve ove Folcike ce zavrsiti u Srbiji, BiH i CG po ceni Tata Nano. :)
Cisto sumnjam da se ovde, u Srbiji, neko uopste brine oko toga, jedino hejteri... :)
@Eki
Nema na cemu! :)
@moron
Pa zavisi. Ako je dizel...
Ne zna se da li ce biti posledica za vlasnike ili za proizvodjaca, a i zavisi od zemlje do zemlje.
@carobnjak
Lepo receno.
Najvece su prevare upravo na "zapadu".
Oni su mito i korupciju doveli do savrsenstva. Mislim, kada imas firme za "lobiranje", sta vise reci.
Folcika ce biti jedini regularan "divljak".
Nece se smeti preko granice, iz onih drzava gde je eko standard nebitan, kao Srb i sl.
Jos niko nije objasnio na koji su to nacin osteceni korisnici nemackih vozila?
Prica se o nekakvim odstetama, a niko ne zna kome i zasto?
NoX uredjaj na automobilima vezan je je standard Euro6.
Vecina NOVIH americkih (ne Evroamerickih) automobila ne ispunjava jos ni Euro4 norme.
U ime cega ce biti naplacena ta famozna steta i kako ce krajnji korisnik biti obestecen? Po kom osnovu?
vojvoda
Ako si kupio Euro6 odnosno Euro5 ( ranije ) a on ne dozvoljava te standarde, onda si prevaren.
U mnogim državama eko standardi ulaze u obzir pri registraciji.
Neće moći da registruju, ili će mnogo skuplje plaćati registracije. Negde neći moći da se uvezu, Švica već zabranila uvoz, Nemačka je na korak do zabrane i novih i polovnih "prevarantskih" modela.
Eto ti dovoljnih razloga.
Vest za Švajcarsku se odnosila na zabranu prodaje već uveženih EURO 5 dizel VW motora. A ne na EURO 6 ( on je, kao je pisalo u toj vesti, stupio na snagu 01.09.15. ).
Ovo je traženje dlake u jajetu. U poslednjih 10-ak i više godina, zakonodavstvo naprednih zemalja je toliko poboljšalo ekološke propise da očigledno proizvođači ne mogu da prate sve brži tempo pa pribegavaju raznim rešenjima. Automobili sve više liče na elektronske gedžete koji "moraju" da ispunjavaju sve strožije standarde, ako ne onda nema proizvodnje što mnoge tera da preduzimaju razne sofisticirane nelegalne korake.
Da li ce biti samo fora da uzmu jos vece pare novijim motorima manje zapremine, recimo 1.4 neki turbo sa 170 konja
Ili ce zaista pojeftiniti 2-3 hiljade kubika sa 200 ks recimo?
Vec sam u kontaktu sa mojim advokatom i mene su slagali prilikom kupovine novog VW-a i morace biti kaznjeni. Pratim razvoj situacije pa cu reagovati blagovremeno. Neko ko je sad zaduzen za ovaj slucaj ce izracunati kolika je to steta po svakom vozilu za vlasnike istih. Ljudi, radi se o smisljenoj prevari i da li neko misli da ce se to zavrsiti samo na ovakvim vestima?
N.G.
Ali, ti, za sada, nemaš bilo kakvu materijalnu ili nematerijalnu štetu.
A ne verujem ni da ti je "sadržaj emisije" izduvnih gasova ( a posebno koncentracija NOx) bio odlučujuća pobuda da kupiš to vozilo.
Naravno, nije isključeno da ova crna balada u daljem sledu dogadjaja zaista dovede do neke štete ili do odredjenih ograničenja za vlasnike i u Srbiji.
@moron
Sacekacemo pa cemo videti da li je VW grupa dovela u zabludu kupce i obmanula ih. Ako su u pitanju manipulacije bilo kakve prirode moraju postojati sankcije kako to nebi bila ustaljena poslovna praksa u auto industriji.
N.G.
Svaki vlasnik treba da postupi trezveno i staloženo, bez emocija. Ta "sporna" vozila još uvek nemaju bilo kakav "pravni nedostatak" (nisam čuo da za vlasnike i/ili vozila postoji bilo kakva zabrana ili ograničenje ili trošak), ni "materijalni nedostatak" (verujem da su osnovni parametri vozila (brzina, ubrzanje, potrošnja), potrebni za njegovo namensko korišćenje, u svemu u granicama deklarisanog i/ili granicama uobičajenih i dozvoljenih odstupanja.
A još nema ni pouzdanih dokaza da im je eventualno pala tržišna cena kao polovnjacima.
Treba sačekati. I videti dalji razvoj dogadjaja. Jer, veoma je lako brzo i nesmotreno ući u eventualni sudski postupak, ali često nije lako iz njega izaći kao "pobednik". I "neoštećen" ...