Srbija ne zna ni koliko je uvezeno spornih Volkswagena

Kako pišu Novosti, dok ceo svet gleda kako da od “Folskvagen grupacije” naplati odštetu jer je u svoja dizel-vozila (priznao za 11 miliona automobila) ugrađivao “prevarantski softver”, Srbija uopšte nema statistiku koliko je uvezla spornih automobila.
Australija će, na primer, za svako vozilo koje je imalo “grešku” tražiti nadoknadu od 1,1 miliona dolara po vozilu, a Švajcarci su već zabaranili prodaju oko 180.000 ovih vozila sa dizel-motorima. Naša država još nema plan da li će tražiti odštetu kako građana koji su bili prinuđeni da udišu neprimerenu količinu otrova, tako i kupaca, uverenih da su pazarili najbolje i najsavremenije motore.
Da ova situacija bude još gora, u Srbiji ne postoji nijedna referentna laboratorija koja bi mogla da utvrdi da li su “dizelaši” koji su prodavani na našem tržištu bili opremljeni ovim softverom!
Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije je uradila jedino što je mogla u takvoj situaciji i zatražila je od proizvođača potrebne podatke.
– Zbog pravovremene i pouzdane informisanosti javnosti, Agencija za bezbednost saobraćaja će iz svoje nadležnosti, preduzeti odgovarajuće aktivnosti i izdati posebno saopštenje za javnost na ovu temu čim dobije potrebne odgovore od predstavnika proizvođača, a u zavisnosti od sadržine odgovora eventualno obavestiti i druge državne organe u Republici Srbiji – kaže se u saopštenju koje je potpisao v. d. direkora Agencije Milan Božović.
Zasedala je i Srpska asocijacija uvoznika novih automobila i delova (SAUNAD).
– Skandal sa “folksvagenom”, koji je priznao da je specijalnim softverom u vozilima lažno prikazivao emisiju izduvnih gasova, neće imati uticaj na srpsko tržište, s obzirom na to da je u pitanju veoma mali broj tih vozila – izjavio je za “Novosti” dr Milan Vukasović, predsednik SAUNAD navodeći da je u prvih osam meseci ove godine u Srbiji prodato ukupno oko 14.000 novih automobila.
Vukasović pretpostavlja da će država Srbija pokrenuti, u ekološkom smislu, nekakav predlog za nadoknadu:
– Ta ekološka šteta će “po starom dobrom običaju renomiranih proizvođača” biti nadoknađena zamenom softvera.
Državni sekretar u Ministarstvu privrede Miloš Petrović kaže da pored problema sa “folskvagenom” on ukazuje i na stari eko-problem.
– Neravnopravno su naplaćivane ekološke takse za nove, a nisu za polovne automobile. To moramo da rešimo. Ne možemo imati najgore evronormative za motore u Evropi – istakao je Petrović.
Prema njegovim rečima, za polovne automobile koji se uvoze u Srbiju trebalo bi najmanje da se traži “evro 4″ standard, s obzirom na to da smo za proizvodnju novih odnosno “fijat” uveli “evro 6″.
– Ako proizvođača teramo da proizvodi “evro 6″, a to je u Srbiji “Fijat”, ne možemo da dozvoljavamo da se ovde uvozi ono što Evropa neće – zaključio je Petrović.
Kako dokazati krivicu
Situaciju razmatraju i u organizacijama za zaštitu proizvođača.
– Država Srbija bi, a nadležno Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine se još nije oglasilo, mogla da po ugledu na neke druge zemlje, ali i pozivajući se na međunarodne propise, eventualno zatraži odštetu – kaže za “Novosti” predsednik nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović.
– Građani bi pojedinačno, veoma teško mogli da traže neku odštetu jer je, bez odgovarajuće laboratorije, to skoro nemoguće. Eventualno bi mogli da traže nadoknadu po važećem Zakonu o zaštiti potrošača jer podaci o proizvodu koje je “Folskvagen” prilikom kupovine automobila dao nisu saobrazni činjeničnom stanju – smatra Papović.
Čeka se proizvođač
– Mi svakodnevno pratimo situaciju, ali iz centrale “Folskvagena” još nema nikakvih obaveštenja – kažu u Poršeu SCG, uvozniku vozila “Folskvagen grupe” u Srbiji. I dalje se u “Folksvagenu” radi analiza na osnovu koje će se znati da li je i koliki broj vozila sa spornim softverom uvezen u našu zemlju. – Niko ne beži od odgovornosti, ali je bitno istaći da ta vozila nemaju nikakav drugi problem koji bi mogao da ugrozi vlasnika – kažu za “Novosti” u Poršeu SCG.
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
"Australija će, na primer, za svako vozilo koje je imalo “grešku” tražiti nadoknadu od 1,1 miliona dolara po vozilu, a Švajcarci su već zabaranili prodaju oko 180.000 ovih vozila sa dizel-motorima."
Ma nema nikakve stete...
40% umanjena trzisna vrednost Folcike za sad, dalje posledice cemo tek videti.
sta ce nemci vec prevaru smisliti. godinama vec laziraju podatke da su dobri ovo ono a majstori zato znaju uvek da poprave vw? pa normalno kad ga stalno rade :))
Nemamo labaratoriju? Pa platite nekom da dodje i uradi ispitivanja i zatim trazite odstetu. Nego nema od toga niszta, Srbija ne sme da se zamera Nemackoj.
Jutros sam video u najnovijem nemackom AB da je radjeno je istrazivanje emisije CO2 i evo rezultata:
http://www.dodaj.rs/f/47/GP/27qIF8X5/capture-1.png
http://www.dodaj.rs/f/3V/JI/2n8t789A/capture-2.png
Mozda najvise iznenadjuje kako "Nebesko aktivna" tehnologija ne zadovoljava standarde, ubedise nas ljudi ovde (i na drugim sajtovima doduse) da Japanci ne varaju na testovima, zbog kulture, ali dobro... isto tako ima i onih ispod crte - zeleni - ali svi oni koliko sam razumeo imaju SCR i AdBlue, sto dalje implicira da oni koji nemaju ove dodatke...
@Orlo
nemas brige, i to je placeno, cuj Autobild, poznat po objektivnosti VW-glasila pristupa u pomoc posrnulom gigantu?!?
Tragikomedija! :)))
@carobnjak
Realno kada ce, ako nece sada da im pomognu... u nevinost ostalih se ne bih oslonio, pa cak i ona bila poslovicna, jer svi ostali funjarski cute i ne oglasavaju se, deluje da pokusavaju da izbegnu metak... ;)
Inace sam uveren, da od svega ovoga nece da bude nista (grandioznog) i pored cele halabuke i dreke hejtera... :)
@Orlo
to je sve ocekivani scenario, vise puta vidjen, nego me ti iznenadjujes sa svojim doprinosom... :)
@Orlo
uvek su najjace kompanije i najprljavije, samo neki to nece da znaju...
@carobnjak
Stoji, ali ni ovi ostali nisu naivni, potpisujem... sve zarad profita...
Mene ovo nije nesto posebno iznenadilo, jer se od ranije sumnja, a i zna da muljaju na nekim "sitnicama" (masa, snaga, potrosnja/emisija...) tako da ce ovo biti, verujem, samo prolazna stvar... ovde su prevareni kupci koji su smatrali da kupuju jer ce da prodju jeftinije, i zakinuti drugi proizvodjaci, jer su im preoteti kupci, ali je igra prljava... i dalje smatram da prave dobra vozila i to se nece promeniti...
@Orlo
naravno, svi muljaju, ali zato treba nega nezavisna agencija da sprovede istrazivanje, tj. vise njih, a ne Autobild!?!
A vozila su im dobra kao i sva ostala, samo sto imaju vise para i modela, to je sustina!
P.S. vidim ja tebe u nekoj Skodici, uskoro... :)))
@carobnjak
Nezavisna agencija - nepostejeca institicuja... :))) ... mozda i postoji... ;)
Bogme voleo bih i ja, nesto poput Superba ili Octavije, ali nece da bude... sto ne Audi ili VW? :)
Orlo
CO2 ne gledam, to je zaista komičan i nebulozan parametar, koji nema veze sa vezom, već je nametnut zarad naplate poreza.
Ali NOx je bitan i ostale čestice koje zaista zagadjuju i truju.
@carobnjak
Obavezno! :)
Eto ti mozes da budes drugi zapoleni, postavicu te za direktora s obzirom na tvoju objektivnost i iskustvo... :) ... nece biti osnova za dalju sumnju uz takvo rukovodstvo i vlasnicku strukturu... :D
@MB
Iako je nebulozan, ocigledno je da proizvodjaci ne mogu da ga ispostuju ni uz muljavinu... ocekujem, iskreno, poostrene mere i kontorlu kao rezultat ove prevare...
@Orlo
ne direktor, samo kontrolor, moze i honorarno u vidu jedne Oktavije, samo ne znam koji motor da izaberem, TSI se raspada a TDI je otrovni traktor... :)))
@carobnjak
Posto je to privatna firma mozes i da odaberes nesto osim Skode, ili Mitsubishi-ja... necemo funkcionisati ortacki sa uvoznicima kao sto to rade nasa JP, Ustanove i Ministarstva i ostali na grbaci... odaberi slobodno nesto poreklom sa Dalekog Istoka... ne Ladu... ;)
Bitno je da budu vozila, odnosno vozni park, tipizirana (od istog proizvodjaca) a ne sva razlicita... zbog ekonomske isplativosti...
P.S. Moguce su i dve i vise funkcija, nema ogranicenja! :)
@Orlo
gde nadje propali Mitsubishi?
Uzeo bih Oktaviju da dokazem nepristrasnost, mada bih vise voleo Mazdu 3 recimo, posto Alfu ne smem... :)
@carobnjak
Nisi obratio paznju...
U voznom parku PU i Vatrogasaca MUP-a po Srbiji... ne znam da li se secas neophodnih 50+ Pajera 3.2 DiD za saobracajce, pa ASX, L200 itd... kazu insajderi da je njihova nabavka fingirana...
Donacije mozemo da primamo, pa tako ovom prilikom pozivam proizvodjace... :)
@Orlo
stvarno ih nisam vidjao, mozda jer su neprimetni... :)
A sta je to PU?
@Orlo
ja mislio poreska... :)
Ne pratim njihove vozne parkove, osim patrolnih vozila.
To je verovatno u Bg, Ns itd.
@carobnjak
Ima ih najvise u BG-u, mada i ostali gradovi juznije su dobili... ipak to je prestonica za njih sve treba vise, i plate, i vozila, itd... :)
Pošto "slabo divanim nemački", može neko da mi kaže šta je AB "testirao"? Da li samo EURO 6 ili i EURO 5 i kako je "testirano": laboratorijski ( jedino bitno ) ili u navodnim "realnim uslovima" ( što je van granica propisanog i nebitno )?
Cenim da su u sklopu nove marketinške strategije angažovani (kao i Klarkson ) da samo relativiziju prevaru VW-a ("eto, i drugi lažu i varaju, a ne samo VW" ).
Orlo
Da se nadovezem na ovo sto rece moron.
Dakle one dve tabele, vidim u tekstu se pominje NOx.
Pa jel prva tabela NOx a druga CO2 ?
@MB & moron
Pise da su testirani Euro 6 dizeli i NOx, grafik je jedan ali je na dvolisnici pa nije moglo izjedna da se postavi... pise da je to testirano po nekom WLTP ciklusu koji stupa na snagu 2017. godine i koji ce da zameni NEDC, kao realasticniji... ako sam dobro razumeo...
čarobnjak, gde si doktore!
Ej, zaboravio sam da zezam na samju ove iz VW, da pitam menadžera ili promoterku kako mu radi softver za izduvne gasove. Ali sam pitao Tojotinog menadžera za Avensis kako mu radi papučica za gas. On mi kaže ,,ma to je bila sitnica" hahaha