home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Istina je da pojedini nemački proizvođači automobila ne izdaju više potvrde o poreklu vozila za EUR-1 obrasce neophodne da bi polovna vozila koja se uvoze iz Evrope bila oslobođenja carinskih dažbina u Srbiji, ali ima više načina da se dokaže da je automobil proizveden u EU, ukazuje za "Novosti" Milan Stanić, iz jedne od beogradskih kompanija koje se bave uvozom polovnih vozila.

Skoro svi ovlašćeni prodavci polovnjaka, kaže naš sagovornik, imaju ugovore sa proizvođačima vozila po kojima mogu da izdaju neophodne potvrde da je vozilo proizvedeno u Evropskoj uniji.

Ima i onih uvoznika koji tvrde da će posle BMW i "Audija" i drugi nemački proizvođači prestati da izdaju neophodne potvrde jer one jedino nama u Evropi trebaju. A, pretpostavlja se da će ubrzo i proizvođači iz ostalih zemalja EU prestati da daju te potvrde. To bi onda značilo da će na polovna putnička vozila biti plaćana carina od 12,5 a na privredna 10 odsto pa bi krajnji kupci za toliko više plaćali i automobile.

Sa problemom su upoznati i u Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila, koji nemaju poteškoća kod oslobađanja od carine za uvoz novih vozila iz EU, ali imaju puno razumevanja za novonastalu situaciju.

- Radi se samo o jednom papiru koje potvrđuje da je vozilo proizvedeno u EU, međutim, nije teško da se ustanovi zemlja porekla. Smatram da će se ovaj problem veoma brzo rešiti - kaže dr Milan Vukasović predsednik ove asocijacije.

Carina na vozila, bilo polovna ili nova, shodno važećim zakonskim propisima se ne plaća za vozila proizvedena u zemljama Evrope. Međutim, mnoge japanske i južnokorejske kompanije imaju fabrike u Evropi koje delove nabavljaju iz pogona vam EU.

- Dešavalo nam se da celu seriju nekog modela koji je proizveden u evropskoj fabrici ne možemo da uvezemo bez plaćanja carine, jer je većina delova poreklom iz matične, a ne zemlje u EU - kaže nam Anđelka Brzulja, iz "Hjundaija". - U Evropi to nikoga ne zanima. Njima je važno gde se auto finalizuje, a ne odakle stižu delovi. Zato i ne čudi što će svi da prestanu da izdaju potvrde o zemlji porekla, jer je to samo nama izgleda važno.

Prošle godine je u Srbiju uvezeno više od 100.000 polovnih vozila od kojih je ogromna većina bila oslobođena plaćanja carinskih dažbina, jer su proizvedena u Evropi. Jedini uslov je bio da zadovoljavaju minimum "evro 3" ekološki standard motora.

NA CARINI PO STAROM

U Upravi carina kažu da od strane Evropske komisije nisu dobili nikakvu informaciju da će doći do obustave izdavanja dokaza o poreklu za upotrebljavana motorna vozila EUR-1.

Ipak, u Upravi carina su za "Novosti" istakli da ukoliko dođe do prestanka izdavanja obrasca EUR-1, postoji i alternativa, a to je "izjava o poreklu" koju izvoznik unosi u fakturu, dostavnicu, ili bilo koji drugi komercijalni dokument koji dovoljno detaljno opisuje proizvode o kojima je reč i tako omogućava njihovu identifikaciju.

Tu izjavu na fakturi može sačiniti ovlašćeni izvoznik (bez obzira na vrednost robe) ili bilo koji izvoznik (za robu čija vrednost ne prelazi 6.000 evra.

AGENCIJA NENADLEŽNA

Da bi uvezli polovno vozilo u Srbiju, neophodno je da ono prođe i strogu zakonsku proceduru i uvoznik se prvo obraća Agenciji za bezbednost saobraćaja za dobijanje dozvole za ispitivanje vozila, a zatim, nakon provere i za dozvolu za uvoz.

Međutim, kako su "Novostima" potvrdili u Agenciji za bezbednost saobraćaja problem sa EUR-1 obrascem nije u njihovom domenu.

- Prema Pravilniku o ispitivanju vozila kontrolisanje motornih i priključnih vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, obuhvata kontrolisanje dokumentacije, identifikaciju vozila, kontrolu homologacionih oznaka, kontrolu ispunjenosti propisanih uslova u skladu sa zakonom. Zakon koji uređuje ovu oblast je Zakon o bezbednosti saobraćaja.

Izvor: Novosti.rs

Konačno omogućen uvoz polovnjaka iz Švajcarske bez carine

Ova vest sigurno će obradovati sve koji imaju želju da uvezu polovan automobil iz Švajcarske Novi propisi doneli su oslobađanje od plaćanja carine na polovne automobile koji se uvoze iz ove zemlje – uslovi su sada isti kao prilikom uvoza iz Evropske unije.

Polovni automobili iz Švajcarske smatraju se veoma kvalitetnim, pa mnogi vozači priželjkuju da nabave svoje sledeće vozilo upravo iz te zemlje. Međutim, pošto ona nije u Evropskoj uniji, do sada se plaćala carina od 12,5% na vozila registrovana u Švajcarskoj iako su proizvedena u Evropskoj uniji.

Zahvaljujući primeni novih propisa, uvoz polovnjaka iz Švajcarske od 01. februara obavlja se pod istim uslovima kao kada je reč o uvozu iz zemalja Evropske unije.

Inače, postojao je i ranije ugovor sa Švajcarskom o uvozu bez carine, ali ova zemlja nije imala pravo da izda potvrdu o poreklu robe koja je proizvedena u Evropskoj uniji (dijagonalna kumulacija porekla), tj. EUR1 obrazac.

Uglavnom, da biste uvezli polovno vozilo uz oslobođenje od plaćanja carine u Srbiji, neophodno je da se carinarnici podnese jedna od propisanih formi dokaza o poreklu – EUR1 obrazac ili izjava izvoznika (auto-placa ili drugog pravnog lica u Švajcarskoj) na fakturi (kontaktirajte nekog špeditera pre kupovine kako bi vas uputio u detalje).

Kako su nam rekli u Carini, izjavu na fakturi može sačiniti:

- ovlašćeni izvoznik (bez obzira na vrednost automobila)

- bilo koji izvoznik (za automobil čija vrednost ne prelazi 6.000 evra)

Inače, status ovlašćenog izvoznika odobravaju carinski organi zemlje u kojoj izvoznik ima sedište. Carinski organi ovlašćenom izvozniku dodeljuju broj carinskog ovlašćenja koji se unosi u izjavu na fakturi i nadziru korišćenje ovlašćenja ovlašćenog izvoznika.

Izvor: Polovniautomobili.com



čitanja : 4900



Komentari

Tako i treba, kao da smo u EU. A ne da se kupuje nov Fićo sklapan u Kragujevcu.

Autor exYu 08 Mar 2016, 17:29

Ovo iz Svajcarske je trebalo. Polovnjaci koji su kod nas od 1800-2800, sve zavisi sta i kako, tamo su 500-600 franaka. Cist primer je recimo C4 Picasso 2002. godiste, koji je poznanik platio ovde 2200, tamo to da biras za 500 franaka. Ima mesta gde takvih auta za 500 franaka da birate. Eto skoro 'svajcarca' isto C4 picasso doterao komsija koji ima njihove papire. 400 franaka ga platio...Super auto, bez greskice, sija ...

Autor dusan 08 Mar 2016, 23:50

C4 picassa za 500 franaka ne postoji...

Vjerovatno si mislio na Xsaru Picasso a to je već drugi par opanaka.

Ali ne računaš koliko košta sve da taj auto dođe u Srbiju , odlazak i boravak u CH , papiri ,tablice , osiguranje , vinjete , tunelarine , gorivo,carina , homologacija , tehnički itd...
Pošto tim jeftinjacima sama cijena bude manja nego ostali nameti

Autor Đorđe 09 Mar 2016, 00:13

M ovaj Dusan je samo hteo bas prosto onako nesko da kaze. A ni san nezna sta je hteo da kaze.

Autor glok 03 Apr 2016, 22:36