home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ohrabrujući podaci iz automobilskog sektora u Srbiji u prvom kvartalu 2016. Dostignuta 2012. Razlog - povoljni krediti i trgovina staro za novo

Ako je prodaja novih automobila u jednoj zemlji najbolji pokazatelj ekonomskog stanja onda je Srbija na dobrom putu. Jer, rezultati prodaje vozila u prvom kvartalu ove godine su, kako za "Novosti" kaže dr Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila, ohrabrujući.

- Rekao bih čak i spektakularno dobri jer je rast u odnosu na prodaju u prva četiri meseca nešto veći od 20 odsto - kaže dr Vukasović. - Prodali smo više od 8.000 vozila u prva četiri meseca, što je definitivno znak da je tržište živnulo.

U aprilu je prodato 2.469 vozila što je tek nešto niže od marta (2.761 vozilo) kada je u Beogradu održan sajam automobila.

Srpska asocijacija uvoznika novih automobila pomno prati kretanja na tržištu i vrši stalne analize. Iako je izostala podrška države u kriznim vremenima (sistem prodaje staro za novo, smanjenje zahvatanja iz cene goriva) mehnanizmi tržišnog poslovanja su, doduše presporo, jer kriza traje od 2008. godine, počeli da daju rezultate.

- Više je razloga za porast prodaje - ocenjuje dr Vukasović. - Došlo je vreme i da firme ali i pojedinci koji su kupili nova kola 2008. (u prva četiri meseca te godine je prodato čak 20.587 novih vozila) obnove svoj vozni park. Ali i ljudi su počeli da kupuju ono što im treba jer su shvatili da je kontrola troškova jako važna.

Dr Vukasović kaže i da na svako poslovanje, pa i prodaju kola utuiče i opšta ekonomska situacija.

- Stabilizacija ekonomskih i političkih prilika u Srbiji, nagoveštaji iz EU da nam se ekonomija oporavlja, raste, jasno je, odrazili su se i na prodaju automobila.

Veliki doprinos dale su i banke i lizing kuće koje su značajno snizile kamate, omogućile duže vremenske rokove za otplatu kredita.

- Uoči sajma sam, početkom marta, rekao da će mnogo toga zavisiti od banaka i lizing kuća i to se i desilo. Ponudili su povoljnije kredite, i dinarske, bez učešća, bez kamate, na duže vremenske periode i to se i te kako osetilo.

Ukoliko se nastavi trend prodaje automobila od dve hiljade mesečno to bi značilo da bi na kraju godine bila dostignuta cifra od oko 24.000 prodatih, novih automobila.

- To bi značilo i da bismo na godišnjem nivou imali taj rast od 15-20 odsto - zaključuje dr Milan Vukasović.

Rusija

Ukoliko Rusija uskoro, kao što se očekuje, omogući bescarinski uvoz "fijata 500 L" bez carine to bi automatski značilo i ukidanje uvoznih dažbina na vozila iz Rusije.Putnički program bi bio jeftiniji za 12,5 a privredni za 15 odsto. To bi posebno pogodovalo našoj maloj privredi jer bi vozila GAZ (kombi, laki kamioni) bila veoma konkurentna.

Izvor: Novosti.rs

Foto: Autoblog.rs



čitanja : 928



Komentari

"Ponudili su povoljnije kredite, i dinarske, bez učešća, BEZ KAMATE, na duže vremenske periode i to se i te kako osetilo."

Ovoj prevarantskoj simbiozi uvoznika i banaka bi neko napokon trebalo "da stane na kraj."
Ili nas uskoro očekuju i stambeni beskamatni krediti ...

Autor moron 13 Maj 2016, 23:20

Ko još daje kredit bez kamate. Uračunali su oni kamatu i to veću nego inače. Đavo leži u sitnim stvarima. Povoljnije ne znači jeftinije već kao što samo ime kaže po volji što znači u susret zahtevima tržišta, a kad je nešto povoljnije ono na kraju izađe još skuplje kada se sve sabere.

Brojke bi bile i veće kada bi, kao i pre krize iz 2008, domaće tržište imalo pristup jeftinim vozilima, automobilima od 3500 do 4000 evra. Samo u toj klasi prodavano je između 10 i 15 hiljada vozila. Uvoz Lada automobila bi mogao da malo poveća prodajne razultate (pošto Lada u svojoj ponudi ima i automobile koji koštaju 5550-6000 evra (koliko košta Granta), ali domaćem tržištu treba dodatna povoljnost poput još jeftinijih vozila da bi ponuda i prodaja bila kao pre.

Autor Zastava 14 Maj 2016, 14:52