home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu "Novosti", u pripremi su izmene zakona koji reguliše državni namet na putnička vozila. Povećaće se broj grupa po kubikaži, pa će nekom registracija biti niža, a nekom nešto viša

Visina poreza koji vlasnici automobila plaćaju prilikom svake registracije zavisi od kubikaže motora, i tako će biti i ubuduće. Nezvanične najave da bi ovakva kategorizacija mogla da bude ukinuta i da bi vlasnici snažnih četvorotočkaša mogli ovaj porez da plaćaju znatno jeftinije, bar zasada padaju u vodu.

Kako "Novosti" saznaju, uveliko se radi na izmeni zakona koji reguliše ovu oblast, ali tako da će se, umesto postojećih sedam kategorija oporezivanja po zapremini motora, uvesti više opcionih grupa. Potom će se utvrditi novi rasponi poreza za svaku grupu.

U Ministarstvu finansija u četvrtak su, ne želeći da otkrivaju bilo kakve detalje, samo potvrdili da su izmene ovog propisa na dnevnom redu.

- Razmatramo potrebu izmene Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, između ostalog i u delu oporezivanja na upotrebu motornih vozila. Očekujemo da će zajedno sa izmenom Zakona o finansiranju lokalne samouprave, u paketu ići i poreski zakoni: izmena Zakona o porezima na imovinu i Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara - rečeno nam je u ovom ministarstvu.

U trenutnih sedam kategorija vozila, čije se kubikaže kreću od 1.150 pa do iznad 3.000 kubika, vlasnicima se zaračunavaju porezi počev od 1.220 u prvoj, pa do 222.280 dinara u sedmoj grupi. Nova kategorizacija doneće i nove cene, pa se može očekivati da nekima ovaj namet poraste ali da se nekima i smanji, ukoliko iz više padnu u nižu grupu.

Konačan nacrt novog zakona koji se bavi ovim porezom ipak će najviše zavisiti od Zakona o finansiranju lokalne samouprave. Nije slučajno što ovi propisi pred parlament idu "u paketu". Od konačnog izgleda zakona o finansiranju lokalne samouprave zavisiće i visina razrezanog poreza za motorna vozila. Jer, procene su da bi se oko tri milijarde dinara, koje se trenutno godišnje slivaju u opštinske i gradske kase od nameta na automobile, po usvajanju novog zakona, preselile u republički budžet.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 3753



Komentari

Nikako da se opamete.
Nije ni čudo kad su Rističević i slični u vladi.
Ukoliko bude ovako, nastaviće se praksa po starom. Slabo ko će taj namet plaćati a tako i treba.
Kad već neće vrednost da uzmu kao parametar.

Autor P1 30 Jul 2016, 19:12

Po meni je najbolja varijanta da se kao kategorija uzmu Euro norme. Za da se euro 1-6 uvedu kao kategorije koje se mnoze sa kategorijom kubikaze... pa da vidis kako ce se onda voziti mladja voizila. Znam da ce sada biti kako narod nema para ni za gorivo a ne za noviji auto ali budite realni. Bolje da vozimo malo kvalitetnija i mladja kola koja manje zagadjuju.

Autor BaneNS 30 Jul 2016, 20:44

Verujem da ce ogromnoj vecini porez da se poveca,kao i da bi ukupno prikupljen porez trebalo da se uveca.

Autor moron 30 Jul 2016, 21:42

Porez treba da se naplaćuje po vrednosti vozila, a ne po kubikaži.

Autor sasa 30 Jul 2016, 23:05

Nece oni uvesti oporezivanje prema vrednosti, jer to ne bi odgovaralo onima koji kupuju nove i skupe automobile. A pogotovo uvoznicima novih vozila. Pre ce biti da ce formirati vise razreda po kubikazi, pa ce minorno pojeftiniti oni do 1300, malo vise poskupeti do 1600, osetno vise do 2000, malo pojeftiniti do 2500, a ovo ovo preko ce biti neznatno skuplje radi marketinga.

Autor Duka 31 Jul 2016, 01:06

A danas motori od 0.9-1.2 imaju i 130ks.
Nepismena Vlada. Nemaju pojma o vozilima, a kreiraju zakon o registraciji.
Ministre skupljali po Pečenjarama i Vašarima. Cirkus Parlament i Klovan na čelu

Autor LAcity 31 Jul 2016, 07:36

Nadrljace ona kategorija gdje ima najvise registrovanih auta,ta ce da poskupi,ovo ostalo proforme radi malo ce da pojeftiniti ali nista znacajno da vlasnici nece ni osjetiti,dok ce poskupljenje itekako osjetiti.Kad se oni i dalje ne odricu kubikaze,znaci treba jos para a da bi uzeli jos vise para nego do sada najlakse udariti tamo gdje ima najvise a to je obicnom narodu.Sta su god od toga zakona kad su,dozvole,uvjerenja,atesti itd mjenjali,mjenjali su na svoju vodenicu a skuplje za gradjane.Bice pravo cudo ako i sad ne bude tako.

Autor Renault Terminator 31 Jul 2016, 09:20

Možda će da vrate porez na kombije, to luksuzno sve, ima kubika...
A tek kamioni i šleperi, oni su najluksuzniji, 16 hiljada kubika.
Za njih 10 000 evra da bude porez na luksuz...
16 hiljada ccm je ultra luksuz, to luksuznije od Rolsa. :)))

Autor P1 31 Jul 2016, 10:42

Poskupece po KW. Onda ce malim turbacima biti jos gore

Autor NemanjaBB 31 Jul 2016, 11:35

Svi zakoni i promene imaju jednu svrhu, a to je da se uzme vise para!
Jos uvek ima onih kojima to nije jasno, i bice ih...

Autor carobnjak 31 Jul 2016, 11:49

Po meni je najbolja varijanta da se ovaj porez ukine. Kao i akciza na gorivo da se smanji. Pa da krenemo sa dna.
Prosle godine povecano je obavezno osiguranje, vec mi je ove godine znatno skuplja reigstracija.
Konstantnim uvecavanjem poreza i "taksi" i Zika Obretkovic moze da bude Premijer. Sa velikim "P". Bez problema..

Autor Priapus 31 Jul 2016, 13:01

"Znam da ce sada biti kako narod nema para ni za gorivo a ne za noviji auto ali budite realni" ...

Nadam se da je ovo sarkazam.

Autor CaMIRO 31 Jul 2016, 13:08

Ako se i desi kakvo pojeftinjenje tih većih kubikaža moraće zagrabiti kod ovih manjih , jer uhljebi se ne odriču naših para...
Jedino ako konkurencija stisne može se desiti pojeftinjenje ali pošto je u pitanju državni monopol , od toga nema ništa.
Mi smo imali ovde u Republici Srpskoj takvu situaciju sa motorima , pa su na kraju morali spustiti poreze jer je ostalo bukvalno 16 motora veće kubikaže u RS , sve ostalo preregistrovano u Federaciji ili Brčkom.

Autor Đorđe 31 Jul 2016, 13:35

"Stoka cuti, znaci, mozemo je jos je.ati."
Ovako, dragi drugari, glasi razgovor izmedju dvojice predlagaca ovih propisa.

Autor Optimus Prime 31 Jul 2016, 13:45

Tako će ga prekrojiti, da će u zbiru prihod sigurno da im se poveća, ne mislite valjda da će da se dobrovoljno, u korist naroda odreknu dela prihoda...

Autor Miki 31 Jul 2016, 13:54

Priapus
U pravu si.
Medjutim država živi od poreza, svuda.
Problem je što se naši "stručnjaci" ponašaju kao Superhik.
Onda se čude zašto ljudi izbegavaju na razne načine.
Srbi su dovitljiv narod. :)
Umesto da porez naplaćuju logično, pa ne bi bilo problema.
11:49
Sve dok narod bude trpeo.
Dok se ne dozove pameti jednog dana i uzme stvari u svoje ruke...
Sve dok ćuti i trpi, udri...

Autor P1 31 Jul 2016, 13:56

Mislim da se ljudi bespotrebno uzbudjuju svaki put oko pomena ove vesti... moramo da shvatimo da kada se istrose sve foto-video vesti starleta, folkera, kontraverznih biznismena, lopova, politcara, kriminalaca (i drugog sljama) i likvidacija na ulicama prestonice mora da se dotaknu neke teme koja ce uvek biti aktuelna i naravno citana... ili tema o katastrofalnim godisnjim dobima koje nas ocekuju za tri do cetri meseci a tacnost prognoze je najvise do 48h cak i kada je stabilno vreme...

A da li ce biti smanjenja cena registracije... skeptik sam licno, treba nahraniti masineriju koja je na drzavnim jaslama, dobar deo njih treba isplatiti svakog meseca za njihov, da kazem rad na neki nacin... i dok to ne shvatimo (mozda najbolje oni sto su na jaslama) necemo shvatiti potrebu za povecanjem poreza, akciza, taksi...

@CaMIRO
Prilicno sam ubedjen da je covek bio ozbiljan, pretpostavljam da ne zeli vise na ulicama da gleda sirotinjska vozila starosti preko 10 godina... ili zeli da podstakne kupovinu domaceg visokotehnoloskog proizvoda nase srafciger autoindustrije... ili proizvod neke druge drzave...

Autor Orlo 31 Jul 2016, 14:10

Da ne idemo sad u istoriografiju ovog "poreza", najmanje 5 puta smo ga reminiscirali kad god se ova tema pokrene, ja vise nemam ambicije da se prisecam. Poenta je da bi se neki ovde (u drzavi) iznenadili da saznaju kako to funkcionise u nekim drugim drzavama.
Ej! Dva poreza da placas na kola!? PDV i ovaj idiotski. I to ovaj drugi svake godine?!?
Pa da ovakvo biracko telo ne postoji, svakako bi ga trebalo izmisliti.
Nema teorije da se iko ikad pobuni. To zna cak i ovaj nas Obretkovic. Poslovicno srpsko jedinstvo u nejedinstvu..

Autor Priapus 31 Jul 2016, 14:16

Priapus 14:16
Jedino se u Srbiji svaki put plaća i porez na prenos.
U pravu si sve. Raja u Srbiji je ko izmišljena za političare.
Što se ovog poreza tiče, podsetiću da je bio uveden i na kombije i na motocikle.
Ali su se oni bunili i ukinut je. Kod motocikala smanjen na razumnu meru.
Automobilisti se nisu bunili...
Doduše mnogi su pristupili alternativnim rešenjima. :)))

Autor P1 31 Jul 2016, 15:14

Kupite auto sa malim motorom i nema problema. Gde je problem??
Veliki motor, veliki porez. Pola sirotinje vozi motor manji od 1300. Podržavam, pošteno i napredno.

Autor mišo 31 Jul 2016, 15:22

Što bi kupili manji motor.
Kupiš lepo čudovište i mala reg, takodje moguće u Srbiji. :D
Takodje pošteno i napredno rešenje. :)

Autor P1 31 Jul 2016, 16:09

Miso

Pa upravo ce da udare po dzepu te male motore,pa njih ima najvise,tu ce da povecaju a smanjice nesto malo ove velike kubikaze jer njih malo i ima,nema dovoljno para od njih.Daj Boze da ne bude tako.

Autor Renault Terminator 31 Jul 2016, 16:28

Znaci,oktavija 1.0 TSI nece biti tako dobra kupovina kako bi covek to pomislio. Steta,jer je u pitanju dokazani TSI, tj."tako savrsen izbor".

Autor moron 31 Jul 2016, 18:53

mišo
Ti bi sve ustrojio po sirotinjskom maniru. Šta me briga šta voziš ti i sirotinja, na autobus ako nemaš za auto. Mada me ne čudi ovo od tebe "napredno i pošteno".
Može se to svaki dan čuti na tv-u.

Autor Rašo 01 Avg 2016, 15:21