Za prvih osam meseci u Srbiji prodato 22% više novih vozila

Iz meseca u mesec prodaja novih automobila je sve bolja. Za prvih osam meseci ove godine iz salona u našoj zemlji novim vlasnicima je isporučeno 17.600 novih vozila, što je 22 odsto više nego prošle godine.
Uvoznici novih automobila ne kriju zadovoljstvo, iako, kako kažu, pamte i bolja vremena. Njihovi podaci pokazuju da je u avgustu iz auto-kuća novim vlasnicima otišlo 1.860 vozila.
- Ovaj rast prodatih automobila sasvim je dobar rezultat, posebno što smo i u 2015. godini zabeležili povećanje broja prodatih vozila - kaže za "Novosti" Milan Vukasović, predsednik Udruženja uvoznika novih vozila i delova Srbije. - Prošla godina nam je nakon sedam godina drastičnog i kontinuiranog pada broja prodatih vozila, donela rast od deset odsto. Zato ovogodišnji rezultati i povećanje od 22 odsto su sasvim zadovoljavajući.
U auto-salonima očekuju da će do kraja ove godine 25.000 novih vozila dobiti nove vlasnike u Srbiji. Lane je, prema podacima Udruženja uvoznika, prodato 21.500 četvorotočkaša.
Prema rečima Vukasovića, automobili "fijat" iz kragujevačke fabrike su i dalje najtraženiji...
Izvor: Novosti.rs
Foto: arhiva / Stojanov.rs
Ovu su lijepe vijesti,sve vise se u nasoj zemlji prodaju novi automobili I taj trend konstantno raste iz mjeseca u mjesec.Znaci da se ipak nesto pozitivno desava u zemlji,da se radi,da ekonomija polako ozivljava,da se standard polako poboljsava.Ovu su cinjenice,prodani novi automobili,osporiti se ne moze,moze se samo omalovazavati i biti ljubomoran.
Neka se svake godine proda 4000-5000 automobila vise,extra.
Posto me ova vijest zaista obradovala,jer volim svoju zemlju a Srbiju takvu i dozivljavam,dodacu i ja jednu lijepu vijest od koje ce prvenstveno imati koristi Beogradjani ali I Ikarbus iz Zemuna.
https://youtu.be/XQUJswezTyc
Još kada bi Banke imale mozga, pa da daju povoljnije kredite, i da idu na količinu a ne na keš kredite na kojima te ošišaju, masa ljudi bi kupili nov auto.
kao i RT i meni je drago što se više kupuju novi, ako ništa drugo, barem ćemo mi koji kupujemo polovnjake 5 g stare, uskoro birati - kupljen nov u srbiji.... :-)
A meni bi bilo drago kada bi u tom povećanju većim delom učestvovala fizička, a ne pravna lica
"S mile" je u pravu. Banke su te koje treba da budu na potezu u kupovini novih automobila. Bolji uslovi kredita (manja kreditna stopa) = više klijenata (kupaca) = više prodatih novih automobila. Svi srećni i zadovoljni. E još kada bi se pravili i dilovi na relaciji banaka/autokuća, za još bolje uslove, sve tri strane bi bile zadovoljne, a bogami i četvrta (kupci polovljaka).
Sve je to dobra vest, ali ako su brojevi niski, kao sto jesu, svako povecanje manje od par hiljada posto je neznatno. Prodato je 17600 vozila u zemlji od par miliona stanovnika? Sta to znaci, da bi nam za obnovu voznog parka trebali vekovi! Prvo i osnovno je problem sto ne postoji finansiranje. Nema kredita sa troskovima manjim od 25%(i to na godnu dana, posto rate eksponencijalno rastu, pa nesto od 25% lako preraste 50%). A najbolji deo je kad napisu EKS tipa 8%, a to je na ukupnu vrednost vozila, ne na deo koji se finansira, ucesce ne moze da se racuna u deo kreditiranog iznosa, jer to nije! Dodajmo onda da kamatna stopa nije fiksna, i dolazimo do 30% i vise, bez neminovnog konstantnog rasta kamate. Ovde govorimo o kupovini vozila bez osiguranja(koje u Srbiji nije obavenzno za kredite, ali jeste za lizing), sa lizingom dolazimo do 100% i vise kamate, sto je necuveno.
Daj Bože da ovo nije neka (nama već uobičajena) "statistička igranka".
Mislim da je rast prodaje ( ako ga je bilo ) više posledica "jače nabavke" od strane flotnih kupaca, nego li od strane pojedinaca.
A na pitanje nekih zašto banke ne spuste kamate i odobravanjem više kredita za automobile i više zarade, ja mogu da pitam a zašto i dileri automobila ne spuste svoje marže i tako doprinesu rastu obima prodaje, ali i većoj svojoj zaradi?
Mislim, medjutim, niti će marže dilera da se smanje, niti će krediti za kola da pojeftine.
Sto je veci rizik poslovanja vece su i kamate. Nama je do pre par godina pretio bankrot, i još smo pod revizijom MMFa. Zaboravljate gde zivite.
Što se tiče povećane prodaje, znak je oporavka privrede. Tako se to gleda.
Pit
subvencija za 500L ide samo ako imas kes!
Ako ces kredit moze najpovoljnija kamata 1.99% (CA banka)ali tada NEMA subvencije, vec placas punu cenu plus kamatu, tako da ne stoji to sto si napisao u poslednjoj recenici!
RT
a da se ti zapitas gde su te silne domace banke?!?
Pit
povoljnija je samo kamata, 1.99%, umesto 5 ili 7.5 kako je kod drugih.
To vazi za sve Fijatove modele a ne samo za 500L!
Subvencija je nesto drugo (reciklaza ili staro za novo) ali samo za kes, moze i onda kredit ali ne subvencionisani 1.99 nego skuplji i to se u sustini ne isplati, kamata je 2300 eura umesto 660 (na 7 godina).
Dakle nema nikakvih vecih povoljnosti sto se tice subvencija gledano iz ugla prosecnog kupca, osim tog povoljnijeg kredita, koji, ponavljam nema veze sa subvencijama koje ti pominjes!
Carobnjak 18:32
Znači u svakom slučaju značajno povoljnije nego za druge.
1640e u jednom slučaju, a koliko beše subvencija, 3500 ili ?
Sećam se da je Zastava 10 nudjena pod uslovima da onaj koji ne može da uzme nijedan drugi nov auto, može nju da uzme.
PIt
Z10 je bila druga prica...
Evo ti konkretan primer kad sam ja kupovao:
500L 1.4 Popstar staro za novo, cena 12 000 (to ti je subvencija!).
Na kredit 13500, kamata 1.99%.
Kod drugog dilera uzeo na kredit ali im spustio cenu na 12990, sa metalik bojom i praking senzorima gratis...:)))
Ni blizu tih 3500!
carobnjak
Pa čekaj, onda ispade povoljnije na subvencionisani kredit nego staro za novo.
Znači za prosečnog kupca koji auto kupuje na kredit, 1640e je povoljnije zbog subvencionisanog kredita nego da pazari nešto drugo.
Ako se uzima za keš, onda je 1500 manje uz staro za novo.
Pit
bravo!
Subvencija se isplati samo ako imas kes, a ko u Srbiji kupuje 500L za kes???
carobnjak
Jesi ti ovakav platio 12990 ili ?
https://www.fiatakcija.com/fiat500l-1609/
Kako idu nivoi opreme i cene.
Inače, pre neki dan sam prvi put seo u 500L, ne znam koji je nivo opreme , ali ima panoramu i navigaciju, pretpostavljam da je najjači nivo opreme.
Fin je unutra, ima mesta.
Samo oblik i tip auta nisu po mom ukusu.
Nije auto za dinamičnu vožnju.
Mada ko lagano vozi, njemu je svejedno.
Mada mi je celokupan auto čudan, čudan utisak mi odaje u odnosu na ostala vozila.
Spolja deluje kabasto, iako nije prevelik, unutra očekuješ puno mesta, verovatno više nego što je realno, pa kad udješ deluje kao da je kompaktan.
Ne znam kako bi ga opisao, a možda je najpribližnije izraz "čudan".
Mislim na subjektivni osećaj.
Pit
ne, to je bazni Pop, moj je drugi nivo Popstar, a taj sa staklenim krovom je ful, Lounge.
Auto je vrhunski uradjen, posebno za te pare i opremu koju dobijes.
Jeste kabast, bas kao sto sam i ja, tako da meni odgovara! :)
Zahteva privikavanje, ni meni se nije svideo pre 4 godine...
@carobnjak
zašto si kupio auto koji ti se ne sviđa? Verovatno se 500L ne sviđa ni njegovom dizajneru.
aki
ne pratis me, rekao sam pre 4 godine mi se nije dopao, sada sam prezadovoljan!
Ja ovo nebi ni komentarisao kada se setim koliko se nekada, pre svega samo nekoliko godina prodavalo novih automobila. Danas više se polovnih automobila proda i to nekoliko puta više nego novih automobila s tim da ni te brojke nisu velike s obzirom na to koliko je pre nesretnih ratova i sankcija prodavano novih automobila.
Mi smo sad na početku i to nekoliko decenija unazad kada je automobil tek postajao popularno sredstvo prevoza. Trebali napomenuti i to da su tada brojke rasle zahvalčjujući automobilima jeftinijim i od Yuga koga danas nema. I to ne da nema ni Yuga već je danas najjeftiniji nov automobil Dacia Logan koji košta nekih 7-8 hiljada evra. Još se pitamo zašto mnogi se i dalje drže polovnjaka kao mainstreama na domaćem automobilskom tržištu. Pa ko ima te pare za automobil on radije kupuje BMW serie 3 iz sredine 2000-ih koji je za Logan svmirska tehnologija. Pametnome dosta. Ko ima taj kupuje veoma pametno. Neće svašta da kupi jer vreme lakih kredita ovaj put neće više biti ni za desetak godina pošto ovaj put kriza je globalna i niko nema odgovor kada će ponovo biti kao pre 10 godina.
Navedeni rast, potkrepljuje se u narodnjačkoj pesmi "Lažem sebe.."! Prošle godine iz Srbije je izveženo ili ReExport-ovano preko 20% od broja prodatih novih vozila kojim se hvale uvoznici. Odnosno MUP je prvi put registrovao 20% novih vozila manje, u odnosu na podatke uvoznika. Ove godine ovaj paradoks beleži rast. Ne mogu da razumem čemu laži, da li je reč o marketingu, ili je opet ona srpska kafanska priča "kuj ima veći", a njega niđe! Proizvođači tolerišu ReExport, jer na taj način pomažu distributerima da prežive. Navedene brojke pomnožene sa maržama distributera, nedovoljne su da se pokriju troškovi poslovanja po standardima proizvođača. Tako da sve ovo nema veze sa bilo kakvim boljitkom u zemlji Srbiji.