Suzuki Baleno: klasa u klasi

Potpuno opremljene verzije sa više ugrađenog nego konkurenti sa istom ili višom cenom
Suprotno praksi da proizvođači automobila konstantnim podizanjem nivoa opreme svojih modela gotovo po pravilu menjaju značenje reči potpuno opremljen (žargonski full oprema), Suzuki Baleno od starta prkosi konkurentima paketima koje kupci očekuju pri nabavci automobila znatno više kategorije.
Recimo, već Comfort paket opreme, između ostalog, čine klima-uređaj, elektropodizači prednjih prozora, centralno zaključavanje, daljinsko otključavanje, CD MP3 + Bluetooth, USB port, po visini podesivo, kožom presvučeno kolo upravljača sa hands free i audio komandama, putni računar – segment displej, elektropodesivi retrovizori u boji vozila, tonirana stakla, ABS sa EBD funkcijom, ESP, BAS (sistem pomoći pri naglom kočenju), TPMS (sistem nadzora pritiska u pneumaticima), prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, sistem uvlaćenja papučica kočnice i kvačila prilikom sudara, ISOFIX sistem pričvršćivanja dečijeg sedišta, automatska LED-DRL dnevna svetla inkorporirana u prednji branik itd.

Ako ovome dodamo radarsku asistenciju pri kočenju, adaptivni tempomat, multimedijski sistem osetljiv na dodir sa navigacijom, kameru za vožnju unazad, led svetla sa senzorom, senzor za kišu, grejače sedišta, automatski klima-uređaj, pametni ključ, aluminijumske naplatke od 16"…, stiže se do najluksuznije varijante Balena - reč je o paketu opreme koji nosi naziv Elegance.

Ovako opremljen Suzuki Baleno pokreće četvorocilindarski DUALJET benzinski motor od 1.242 cm3 sa 66 kW/90 KS i 120 Nm maksimalnog obrtnog momenta, sparen sa petostepenim ručnim menjačem, a ono po čemu “beži” brojnim konkurentima jeste cena od 13.500 evra sa PDV-om (u dinarskoj protivvrednosti) koja ovaj model svrstava među najjeftinije „full“ opremljene automobile u klasi kojoj pripada. Pomenuti DUALJET benzinski agregat se takođe može upratiti i sa automatskim CVT prenosom, pa takav Baleno sa COMFORT paketom opreme košta 12.800 evra.
Baleno se nudi i sa potpuno novim trocilindarskim BOOSTERJET – turbo benzincem sa direktnim ubrizgavanjem goriva, zapremine 998 cm3 sa 82 kW/112 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 170 Nm (pri 2.000-3.500 obrtaja u minutu), koji se sparuje sa petostepenim ručnim ili šestostepenim automatskim menjačem.
Među brojnim verzijama ovog automobila je Tu i SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), sa „blagim“ hibridnim pogonom. SHVS koristi integrisani starter-generator (ISG) čime pomaže motoru pri svakom ubrzavanju. Takođe, tokom kočenja proizvodi regenerativnu električnu energiju, što pogonsku grupu čini efikasnijom od klasičnih, koje koriste konvencionalne alternatore. Ova tehnologija omogućava i mirniji restart – nakon automatskog zaustavljanja motora.
Uvoznik, prodavac i serviser, beogradska kompanija Euro Sumar, obezbedila je test vozilo, ili kako u šali kažu – ubeđivač potencijalnih kupaca, koji nakon probne vožnje teško skidaju osmeh s lica.
Inače, zavisno od verzije i nivoa opreme, cene Balena s motorom DUALJET kreću se od 10.500 do 15.200 evra, a BOOSTERJET od 15.800 do 17.800 evra sa PDV-om (plaćanje u dinarskoj protivvrednosti po prodajnom kursu NBS za devize).
PR saopštenje – Euro Sumar
Cenim vrlo dopadljivo napisan PR tekst za Baleno, ali ne slazem se da je ovaj model dorastao da se bori sa mnogim postojecim automobilima u klasi. Npr. ko bi zaobisao Hyundai i30 koji realno ima istu baznu opremu i slicnu cenu, a jaci motor, duzu garanciju i vise prostora? Meni je licno i mnogo lepsi.
Swift i Vitara ostaju kljucni igraci za Suzuki ovde ;)
"a BOOSTERJET od 15.800 do 17.800 evra sa PDV-om "
Pravac "Laza Lazarević".
Imate u salonu Granda Ford Focus karavan 1.0 turbo sa 125 ks u Trend Sport paketu opreme, sa još nekim opcionalima (spolja i unutra), zaista nemam primedbe i košta oko 17.300 eura (sa metalik bojom).
I što je malo naizgled "apsurd komfora", pošto nema padajuću liniju krova, ja lepo sednem pozadi u taj focus karavan, u Cmaks ne mogu nikako pozadi, baš zbog "padajućeg krova" (Grand Cmaks je druga priča), dok i u Smaksu zapinjem iznutra glavom za krov.