Dobre vesti za vozače: Ukida se "porez na luksuz"?

Završava se nacrt novog zakona o oporezivanju automobila sa vise od 2.000 kubika. Opcije - kataloška i procena po grupama kubikaže, kojih će biti do 14.
Vlasnici vozila koja imaju više od 2.000 kubika mogli bi uskoro da prilikom registracije vozila odahnu - kako "Novosti" nezvanično saznaju, pri kraju je nacrt novog zakona o oporezivanju automobila koji bi trebalo da im značajno umanji namete. Očekivalo se da će ti novi propisi zaživeti već od 1. januara, ali je očigledno da je taj posao ipak preobiman.
Radna grupa, koju čine Poreska uprava, Ministarstvo finansija i MUP, razmatra visinu i način oporezivanja automobila, ali se još tačno ne znam koliko će ubuduće vlasnici plaćati ovu dažbinu.
"U igri" su najmanje dve opcije, piše list, od kojih je jedna da se vozila oporezuju po vrednosti koja bi, najverovatnije, bila procenjivana po katalogu Auto-moto saveza Srbije. Druga varijanta je da se umesto postojećih sedam uvede devet ili čak 14 grupa po kubikaži vozila.
Jasno je da radna grupa sada traži način da ispravi nepravdu koja je naneta vozačima još 2009. godine uvođenjem sistema naplate po kubikaži.
Kako je tada odlučeno da se za vozila preko 2.000 kubika plaća drastično viša suma, u narodu se odomaćio naziv "porez na luksuz".
Koliki je to apsurd pokazuje i činjenica da na primer vlasnik automobila starog 20 godina sa kubikažom većom od 2.500 kubika plaća skoro isti porez kao što mu vredi automobil.
Prodaja automobila veće kubikaže je skoro zamrla, pa su se "pobunili" i uvoznici.
"Nigde u Evropi se ne plaća porez po kubikaži. I u regionu su od toga davno odustali i uveli oporezivanje prema vrednosti vozila", kaže za "Novosti" Dragan Škrnjić, analitičar automobilskog tržišta.
Moguće je oporezivati vozilo i prema snazi motora.
Škrnjić kaže da je većina država EU problem oporezivanja rešila uvođenjem ekoloških normi, pa se porez plaća prema emisiji štetnih gasova u atmosferu.
Trenutne cene poreza na automobile po kubikaži:
do 1.150 ccm - 1.240 dinara
1.150 - 1.300 ccm - 2.410 dinara
1.300 - 1.600 ccm - 5.320 dinara
1.600 - 2.000 ccm - 10.900 dinara
2.000 - 2.500 ccm - 53.870 dinara
2.500 - 3.000 ccm - 109.160 dinara
preko 3.000 ccm - 225.610 dinara
Umanjenje
5 -8 godina 15%
8 - 10 godina 25%
10 - 20 godina - 40%
Kako utvrditi vrednost vozila
Ukoliko bi se prešlo na utvrđivanje tržišne vrednostiautomobila kao osnovice za naplatu poreza, po svemu sudeći bi se primenjivao katalog AMSS. U katalogu može da se pronađe novonabavna vrednost svakog vozila po tipu, modelu, kubikaži a zatim se, za konkretan automobil, pronađe koeficijent koji predstavlja stepen amortizacije vozila po starosti, a računa se po broju meseci proteklih od godine proizvodnje. Množenjem koeficijenta sa novonabavnom vrednošću dobija se tržišna vradnost vozila. Ovaj katalog se primenjuje i u slučaju uvoza polovnih automobila ili prenosa vlasništva vozila.
Izvor: Mondo.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes
"Jasno je da radna grupa sada traži način da ispravi nepravdu koja je naneta vozačima još 2009. godine uvođenjem sistema naplate po kubikaži."
Tzv. "Šešeljeva taksa" je (ne baš u skladu sa zakonom) uvedena Uredbom 1998, da bi svoju prvu zakonsku reformulaciju doživela Zakonom iz 2001.
Ne iz 2009.
Izvor plasira poluinformaciju.
Druga je priča što je Zakonom iz 2009 povećan iznos poreza.
Vrednost je jedini logičan parametar, 1% da bude.
A više grupa je budalaština, to je samo razradjivanje lošeg zakona.
Ništa to neće promeniti, ako misle da naplaćuju porez, bolje im je da se urazume i uvedu po vrednosti, ostala rešenja su jalova.
@Priapus
Nije to nikakvo opravdanje, mogli su da ga ukinu oni tako dobri pošto ne valja ( kao što ne valja ), ali ne, oni su ga drastično povećali.
Ako se uvede naplata samo prema vrednosti vozila, prodaja novih vozila će opasti i svi će imati podsticaj da voze što starija vozila... Nije ni to baš dobro.
Zašto jednostavno ne spuste taj luksuz, tj. recimo do 2500ccm da bude 20% skuplje od 2000ccm, 3000ccm još 20% skuplje i preko još 20% skuplje... Tako NIKOG ne bi oštetili, tj. niko ne bi plaćao više nego dosad, a porez na luksuz bi bio koliko-toliko razuman.
Miki
Odakle ti ta "genijalna" računica ?
Superhik bi pozavideo na razmišljanju.
U USA registracija 100 dolara ali u bogatoj Srbiji treba da bude 3 000e...
Ako imaš auto od 30 000e tebi je puno 300e godišnje za porez, ali bi da naplatiš 3000e nekom ko ima Golf 5 R32 recimo, vrednosti ispod 10 hiljada eur, "bravo" na logici.
Ako voziš auto od 100k, 1000e porez, ako voziš od 10k, 100e. Uostalom i sada ti je 10 000 din porez na vozila do 2,0 ( 1,6-2,0 ).
Samo zbog maloumnog pristupa država ne uzima ništa na velikim kubikažama, umesto da se opamete i ljudi počnu da plaćaju.
Uostalom, prihodi od registrtacija su minorni u poredjenju sa prihodima od državnih zahvatanja na gorivu.
8 spram 130 milijardi dinara.
Pa da ima neko pametan u vladi da izračuna koliko bi država prihodovala da se dozove pameti, nadoknadjujući višestruko na prihodima od goriva.
Bolje i da svima budu jeftine registracije, kao u USA, ali zato na gorivu će da uzmu mnogo više.
Ima smisla stimulisati potrošnju goriva, kupujući jače motore, da imamo sopstvenu proizvodnju nafte...inače, ja tu ne bi ništa menjo.
Nemoguće je napraviti rešenje koje će sve činiti podjednako nesrećnim...
Još samo da kod naas ne počnu da naplaćuju obavezno osiguranje kao "na Zapadu"
moron
To bi bio hit, pa da registrovanje vozila u Srbiji košta više nego u siromašnoj Švici.
Ko nema 5-6 hiljada godišnje da registruje auto, da i ne vozi...
Kod nas su iznosi poreza kao strano osiguranje, preko 2,0.
Elem, ispravka, s obzirom da je "uskladjena" cena poreza za 2017, za 2017, do 2,0 je porez 11 hiljada din (10.900 tačno ).
Tako da bi izmene samo ispravile nelogičnosti.
@P1
Kada bi u Serbiji bilo strucnjaka resili bi to na bolji nacin. Tj ima ih, ali mesto dobijaju nestrucni. To znamo. Nije ni bitno. Bas u toj Svici se ne gleda kubikaza odavno, vec kilovati. Gledaju i tezinu vozila, koliko zagadjuje, starost vozila. Tako kupis Teslu i godisnje te za registraciju izadje oko 70-80 chf. Je l je to u Srb za takve automobile uopste i uredjeno? Meni bez osiguranja izaslo godisnje za Dzeg 830 chf. Npr za DS3 je 525 chf. Osiguranje je kasko, realno i u Srbiji ko uzme takav auto uzima kasko sigurno. Ono skoro kad smo pricali rekao sam kako bi trebalo da bude za dzeg sto se tice osiguranja i registracije. Medjutim fakture stigle i kasko mi je 2450. Nije lose. Sto se tice osiguranja ovde si 'pocetnik' u prve 3 godine kako dobijes dozvolu. Placa se vise. U prvoj godini znaju bas da deru. Dozvolu takodje dobijes na 3 godine, kad istice treca, moras na 'ponovne' testove. Tj ide se na poligone samo, treninzi za voznju po snegu, ledu i sve to. 3 dana to traje, po 8 sati. Naravno svi prodju ali to radi formalnosti ali i da uzmu dodatnih 200 chf ;) Ako si imao ozbiljnije prekrsaje u toku te tri godine , tipa na auto putu te uhvatio radar na 160 mogu da ti ne produzuju dozvolu kad istekne 3 godine nego polaganje opet. Osiguranje iz godine u godinu ti je jeftinije jer si 'iskusniji' vozac. Ali ako imas 'nezgode' onda nema pojeftinjenja. Sto se tice osiguranja, kakvo god da je, bilo gde van Ch da si pokrivaju stetu. Ova osiguranja koja nisu kasko naravno nece ti pokriti neke ogromne stete, kradju vozila, ali da se tvoj auto dopremi do
ch i jos dosta hoce. Kasko bilo gde van Ch pokriva total stete. Pritegli zadnjih par godina za jace 'dokaze' ako ti je npr ukradjen auto van Ch. Mnogi su uzeli na liz najnovije Mecke, Audije, Bmw-e, oteraju negde i vade gps i sta vec, sakriju pa prijave da im ukrali tamo. Ranije to placali bez komentara, zadnje tri, cetiri godine za to treba dokaza, covek vise da je to tako i tako bilo. Plate na kraju, ali ako si sumnjiv ceracete se dugacko. Pa se setim bas pre par godina kad otkrili neke automobile po Bg-u po nekim garazama, sve doterano iz Ch pa vadjeni Gps , nego nisu ih rastavili bili jos... :) Uglavnom na kraju svakog prevaranta ovde uhvate, neko malo duze tera, ali svakako pada. Jer jednom kad si im sumnjiv, ne skidaju pogled s tebe vise. Ne treba se igrati sa zakonom ovde :)
A, npr i saobracajne kazne. U Srbiji su mnoge i vece. Ovde npr pojas, 60chf, tamo bio isto a sad je 10.000 dinara. Mnoge druge kazne su vece tamo uopste. Neke su ovde ali za gledano posle i primanje, uopste kazne u Srbiji mnogo vece i mnogo vise deru. Tipa ako prekoracis 15 tak platis slicno ovde i tamo. Ali sta je ovde npr 150chf, a tolko i tamo a tamo to skoro cela plata, a ovde i sam znas kakve su plate...
Mene juce uhvatio gde nema fiksnog radara, znam ta deonica auto puta nekih 20km ka Bernu nema radara. Zakacili jedan mini radar na putokazu, ni ne vidi se. Isao sam nekih 145. I to kisa pljusti 2 dana vec. Mislim se nece se mlatiti da postavljaju. Medjutim blicaju i tada. Jos posao po druga pa da se vratimo u Lozanu i da gledamo u bioskop Zone vrati se 2 deo :D Nema veze, bice oko 180chf, nije strasno dok moze da se plati. Od 151 na gore uzimaju i dozvole. Svakako film nista posebno, zurio da stignem. Da je barem film bolji...
P.S. Registrovao sam se na blogu, medjutim admini vec 10 dana ne odobravaju registraciju. Toliko mi mail ne stize vec.
Duka
Ma ima stručnjaka u Srbiji, nije to problem.
Već je problem što nisu oni na pozicijama već partijski kadar.
Tako je to kad imaš bahate primitivce na pozicijama.
Zamisli koliko neko mora da bude glup da izazove ovo :
"Prodaja automobila veće kubikaže je skoro zamrla, pa su se "pobunili" i uvoznici."
Ovo umanjenje i da bude smisleno, ako ono ne bude nize nego sto sada placaju ovi sto hoce sve od drzave, a zakidaju registrujuci vozila na invalide i kao da voze teretnjake, nece oni preci da placaju kao vecina normalnih vozaca. Licemeri su to, sto bi platili i hiljadu vise kada je lakse muljati i zaliti se kako im drustvo nista ne daje.