home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sajt www.polovniautomobili.com je nedavno sproveo istraživanje o potrebama kupaca koji žele da kupuju nova vozila. Obuhvaćeno je preko 8.000 ispitanika. Na ovaj način je opipan puls tržišta novih vozila sa svim potrebama vozača koji uskoro planiraju kupovinu novog automobila. 

Novi automobili na našem tržištu se i dalje kupuju u manjem broju nego polovni. Tokom prošle godine u Srbiju je uvezeno 115.000 polovnih automobila a prodato 26.576 novih.

Ova saznanja ističe i činjenica da 31% naših ispitanika planira kupovinu novog vozila u narednih pet godina.

Podatak da 60% ispitanika ne planira kupovinu novog vozila jer nema dovoljno novca jasno govori o ekonomskom stanju i platežnoj moći građana Srbije.

Da li je kupovina novog automobila uopšte dobra ideja?

Navike kupaca automobila na našem tržištu možda najbolje oslikava podatak da čak 77% naših ispitanika nikada nisu kupili nov automobil. 

Skoro 70% učesnika u istraživanju ni ne planira da kupi nov automobil. U većini slučajeva naši ispitanici jednostavno nemaju dovoljno novca da priušte sebi ovakvu kupovinu. Ne treba zanemariti ni 37% ispitanika koji radije kupuju nešto jeftinije polovne automobile mlađeg godišta nego nova vozila.

Oni koji se ipak odlučuju na kupovinu novog automobila, najčešće to rade jer su sigurniji u tehničku ispravnost novog nego polovnog automobila. Donekle zabrinjava činjenica da je samo 28% potencijalnih kupaca novog automobila pridalo važnost bezbednosti koju im nova vozila pružaju.

Finansijska konstrukcija

Uprkos sve bogatijoj ponudi na našem tržištu, ipak se samo 33% kupaca opredeljuje za kupovinu novog vozila na kredit. Keš plaćanje i dalje prednjači na srpskom tržištu sa 44% udela u kupovinama. Svega 9% novih automobila će se kupiti na lizing, dok 14% kupaca preferira da svoje staro vozilo u salonu zameni za novo uz doplatu.

Novi automobili u cenovnom rangu od 10.000-15.000 evra su i dalje najtraženiji (36% kupaca), a odmah za njima i najjeftiniji modeli sa osnovnim paketima opreme čija cena ne prelazi 10.000 evra (31% kupaca). Skuplji automobili se daleko manje traže i kupuju, tako vozila vrednosti preko 20.000 evra kupuje samo 17% kupaca.

O automobilima se mašta preko interneta

U doba opšte digitalizacije uopšte ne čudi činjenica da čak 78% naših ispitanika koristi internet za pretragu novih vozila u Srbiji.

Dve trećine ispitanika ponudu novih vozila gleda na sajtu www.polovniautomobili.com, dok njih 30% i dalje ima naviku da automobile gleda na zvaničnim sajtovima uvoznika za srpsko tržište.

Šta je u Srbiji najomiljenije?

Kao što je i uvek bilo po nekoj ustaljenoj tradiciji, u Srbiji se najviše vole nemački automobili. Ubedljivo najpopularnija marka na našem istraživanju je bio BMW, a odmah za njim slede Audi i Volkswagen. Nešto niže su kotirani Opel i Mercedes-Benz.

Situacija sa najtraženijim modelima još više naglašava naklonost naših kupaca ka nemačkim proizvođačima. BMW Serije 3 je vozilo koje najveći broj naših ispitanika želi, a odmah za njim dolaze Volkswagen Golf i Opel Astra. Jedini među deset najtraženijih koji nije nemačke proizvodnje je Fiat Tipo.

PR saopštenje



čitanja : 1209



Komentari

Činjenica je jedna, broj kupljenih NOVIH automobila bi bitno porastao kada bi Banke promenile politiku dranja, i prestale sa politikom nesigurno tržište... nismo ništa manje sigurni od skoro svih okolnih država, smanjite kamatu, i bitno će porasti prodaja...

ja bi prvi kupio nov auto i vozio ga desetak godina, bezbrižno...a ne da kupujem polovnjaka i znam sve majstore u krugu od 30km

Autor s mile 29 Sep 2017, 14:08

Bojim se da banke gotovo da nemaju nikakve veze sa losom prodajom novih automobila (posto armija od preko 100 hiljada ljudi svake godine kupi automobil kesom, doduse polocne, ali pola od toga nista jeftino) koliko cinjenica da polovnjaci su best buy za novac, a i drzava je potpunom liberalizacijom domaceg automobilskog trzista fakticki obesmislila razlog za kupovinu novih automobila posto mnogi razmisljaju sta ce mi novi recimo FIAT Tipo kada za te pare moze da se kupi recimo 6 godina star BMW. Sve dok drzava ne vrati velike namete na uvoz polovnjaka ili barem da uvede ekololosku taksu za najvece zagadjivace i to po principu sto veci zagadjivac, to veca taksa za uvoz posto polovnjaci "ubise" i ekoloski i trzisno zelju mnogima koji imaju pare, da kupe nov automobil umesto polovnog koji je uz to i manje bezbedniji, kao i podlozan dodatnih troskovima za servis.

Autor Zastava 21 Okt 2017, 17:36