Profil najpopularnijih polovnjaka u Srbiji – šta najviše traže vozači?

Navike i uverenja kupaca polovnih automobila u Srbiji godinama unazad se ne menjaju. U najkraćem "prosečan polovnjak" u Srbiji bi izgledao ovako - proizveden je između 2007. i 2012. godine, ima dizel motor i po pravilu je neki od modela nemačkih proizvođača.
Uprkos dvogodišnjem ozbiljnom rastu prodaje novih automobila, vozači u Srbiji tradicionalno se u većoj meri odlučuju za kupovinu polovnih automobila, što je slučaj i u ovoj godini.
Tako su za prvih osam meseci građani, odnosno fizička lica, prema rečima Petra Veličkovića sa sajta „Polovni automobili“, kupili nešto više od 7.000 novih vozila, dok je u istom periodu prvi put registrovano oko 83.300 polovnjaka iz uvoza.
Ističe da, kao što se godinama unazad ne menja opredeljenost kupaca ka polovnim automobilima, tako se ne menjaju njihove navike i uverenja kada je u pitanju izbor modela, pogonskog goriva i godišta.
„U najkraćem ‘prosečan polovnjak’ u Srbiji bi izgledao ovako – proizveden je između 2007. i 2012. godine, ima dizel motor i po pravilu je neki od modela nemačkih proizvođača“, kaže Veličković i dodaje da to potvrđuju podaci sajta „Polovni automobili“, koji se gotovo ponavljaju iz godine u godinu.
Precizira da svake godine više od 60 odsto polovnjaka iz uvoza, koji se prvi put registruju u našoj zemlji, ima dizel motore, a da je skoro isti procenat automobila proizvedenih pre 10 i više godina.
Koje modele kupci pretražuju, a koje kupuju?
Po broju pretraga na ovom sajtu kupcima polovnjaka u Srbiji najinteresantnija su tri modela audija – A4 i A6 i A3, svih generacija, a veliki broj pregleda imaju i škoda oktavija, BMW 520 i modeli nemačkog giganta Folksvagena – golfovi 7, 6, 5 i polo.
Kada je reč o prodaji, u ovoj godini, tradicionalno su najprodavaniji automobili nemačkih proizvođača Folksvagen, Audi i Opel, a među prvih pet su i vozila brendova Pežo i Reno.
Podaci o prvi put registrovanim polovnim vozilima u ovoj godini pokazuju da su se najviše prodavali Folksvagenovi modeli golf, pasat i polo (svih generacija). A u vrhu prodaje, među prvih pet, kod građana, odnosno fizičkih lica, su i modeli audi A4 i opel astra.
Sve to, navodi Veličković, jasno ukazuje kakva su interesovanja kupaca, ali i kakva nam je kupovna moć.
Izvor: N1info.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen
Da li je skok prodaje novih vozila uticao na tržište „polovnjaka“?
Tekuću godinu obeležio je rast prodaje novih automobila u Srbiji. Međutim, to izgleda nije ugrozilo prodaju polovnjaka, koji su, prema podacima, za više od 12 puta prodavaniji.
Samo u prvoj polovini ove godine u Srbiji je prodato više od 15.000 novih putničkih automobila, što je povećanje od skoro 20 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Time je nastavljen trend iz 2023, kada je prodato za 11,65 odsto više u odnosu na godinu ranije, koju je obeležio ozbiljan pad. Prognozira se da će se na kraju godine broj prodatih novih automobila vratiti na period pre pandemije virusa korona.
Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Boris Ćorović rekao je u julu za Forbes da je u porast prodaje novih automobila uključena prodaja pravnim licima – lizing kuće, kompanije, flotna prodaja i tako dalje.
„Što se tiče fizičkih lica, oni su uvek malo konzervativniji i u većoj meri prate opšta privredno-ekonomska dešavanja, kako u zemlji, tako i globalno, i ta dešavanja jesu bitan faktor u odluci kupiti automobil ili ne“, dodao je on.
Podaci kojima raspolaže Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova pokazuju da ni uvoz polovnih automobila u Srbiju u ovoj godini ne jenjava.
Analiza podataka o prvi put registrovanim polovnim vozilima u prvoj polovini godine pokazuje da u strukturi uvoza polovnih vozila od ukupnog broja skoro polovina su vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorom. To pokazuje da se nesmetano uvoze vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorima i da se naša zemlja zatrpava vozilima koja su nebezbedna, ekološki neprihvatljiva i čiji uvoz nije dozvoljen u velikom broju zemalja.
I Petar Veličković sa sajta „Polovni automobili“ za portal N1 ističe da prodajni podaci pokazuju da su kupci automobila u našoj zemlji godinama okrenuti polovnim vozilima, a da ni 2024. nije izutetak.
„Za prvih osam meseci građani, odnosno fizička lica, kupili su nešto više od 7.000 novih vozila, dok je u istom periodu prvi put registrovano oko 83.300 polovnih automobila iz uvoza“, kaže Veličković. Dodaje da to jasno ukazuje kakva su interesovanja kupaca, ali i kakva nam je kupovna moć.
Na prodaju poIovnjaka izgleda da nije uticao ni rekordan skok cena koji je prisutan godinama unazad. Ipak, ova godina donela je promene na bolje, jer je, kaže Veličković, primetno da je trend rasta cena u najmanju ruku usporio.
„Sajt ‘Polovni automobili’ analizirao je podatke o prosečnim cenama polovnjaka oglašenih na portalu koji spadaju u kategoriju najprodavanijih, starosti od 11 do 15 godina. Zanimljivo, prosečna cena u avgustu ove godine za ova korišćena vozila iznosila je 7.591 evro, što je za 240 evra manje u odnosu na januar. Ovo je važna promena, jer su prosečne cene oglašenih polovnjaka prethodnih nekoliko godina bile gotovo u konstantnom porastu. Sa druge strane, treba reći da su prosečne cene polovnjaka starosti od 11 do 15 godina ove godine daleko veće u ovoj u odnosu na prošlu godinu“, kaže Veličković.
Izvor: N1info.rs