
Početkom šezdesetih u Torinu su počeli da razmišljaju o nasledniku popularnog Fiata 600. Mada se taj model, kod nas poznatiji kao Fića (Zastava 750), i dalje sjajno prodavao, bilo je jasno da neće moći da traje večno.
Krenulo se u razvoj projekta internog koda 122, ali pre izrade prvog prototipa neočekivano je obustavljen. Odlučeno je da umesto njega krene razvoj modela nešto većih gabarita od 600, ali na njegovoj mehaničkoj osnovi. Zanimljivo je da je jedan od dizajnerskih predloga za projekat 122 prepušten francuskoj Simci, koja će iz njega razviti popularni model 1000.
Rezultat uvećavanja Fiće predstavljen je u maju 1964., kao potpuno novi model 850, koji će oznaku zadržati svog čitavog životnog veka, nezavisno od zapremine motora.
Kompletan članak možete pročitati na sajtu Autoportal.hr
Ovaj autić je bio vrh. Nemci su mogli samo da sanjaju ovako nešto. 850 specjal je imao 47 ks, i za današnjeg punta je bio raketa za grad.
O Fiatu 850 kupeu, ne treba ni pričati. To je auto koji bi i danas ponovo želeo da vozim. Fabrički je imao nešto manje od 55ks, a setovima koje smo nabavljali iz "Trsta", na putu u Jugi nije bilo bržeg auta.
Jedina mana je bila korozija koja ih je "jela".
I sad pogledati dokle je došao Fiat, i na šta je spao.
A o raznim gedžetima, ABS, ESP, KRR, TSA, RKP, i sl auto je dobio oko 300kg nepotrebnog tereta.
Sinoć sam ostavio komentar upravo o ABS, ESP, koji na žalost nije objavljen......