home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Šezdesetih godina su Citroenovi čelnici shvatili da prodaja modela 2CV, popularnog Spačeka, počinje nezaustavljivo da opada.

Taj legendarni jeftini automobil je, pored mnogih vrlina, imao i nekoliko mana, a glavna se, uz, naravno, limariju 'od papira', odnosila na slabu iskorišćenost prostora. Spaček nije bio malin, ali nije nudio više mesta od britanskog konkurenta Minija, dok je domaći, francuski rival Renault 4, tržišno deklasirao Citroenovu uzdanicu, pobeđujući je pre svega praktičnošću.

Renault je u stvari napao tradicionalnim oružjem svojih protivnika, prednjim pogonom i petim vratima, konceptima koje je Citroen predstavio 1934. na čuvenom Traction Avantu (zadnja vrata samo na komercijalnoj verziji). Preklopivom zadnjom klupom Renault je otišao korak dalje u praktičnosti, te je Citroen odgovorio prekasno, modelom Dyane, predstavljenim 1967. Stigla je sa zakašnjenjem, ali ipak ne prekasno te se dobro prodavala na većini evropskih tržišta, pogotovo na našem, jer se sklapao u 'domaćem' pogonu u Kopru i prodavala za dinare. Nije bila jeftina...

Kompletan članak pročitajte na sajtu Autoportal.hr



čitanja : 2284



Komentari