home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ove godine ZASTAVA 101 puni 45 godina. Iako se u ‘’Auto-magazinu’’ našla još 1970, Zastava 101 je prvi put javnosti uživo predstavljena 19. aprila 1971, na sajmu automobila u Beogradu.

Prvi serijski proizveden automobil (broj šasije 00001) je sišao sa proizvodne trake 16. novembra 1971, a rekordna proizvodnja od 88.918 je zabeležena 1979. Milioniti je proizveden 1991, a poslednji Stojadin je uz suze ispraćen sa proizvodne trake 21. novembra 2008, nakon 37 godina u proizvodnji (broj šasije 1.273.532).

Kompletan članak pročitajte na sajtu Autoslavia.com



čitanja : 2956



Komentari

Imam 28 godina, znam kompletnu automobilsku industriju, od nemačke, američke i japanske pa sve do ruske, češke, rumunske, kineske i indijske automobilske industrije i neka me tuga spopadne kada vidim kojim tokom ide domaća automobilska industrija od 2008 godine pa do danas jer sam zabrinut dali ću imati o čemu da pričam za kojih 2 godine. Najviše brine to da ni nakon 8 godina od dolaska FIAT-a nije rešen "problem" zvani Zastava na način da se ta firma privatizuje i reindustrijalizuje. Tu ponajviše mislim na "Automobile" koji imaju najbolju poziciju za reindustrijalizaciju, kao i na "Kamione" kojima je potreba rekonstrukcija i modernizacija postojeće fabrike, kao i "Specijalnim vozilima". Privatizacija Zastave jeste komplikovan problem jer država očigledno ne može da nađe investitora koji bi kupio sve tri fabrike i još pritom prihvatio i dugove, očuvao brend i još pritom uložio određene, ne toliko velike pare no šteta je dokle je ta firma dovedena s obzirom da je Zastava pre gašenja prodavala 10-15 hiljada automobila što je nekih 50 miliona evra godišnje i s obzirom da za pokretanje proizvodnje novog modela nije potrebna milijarda evra već nekoliko desetina miliona evra. Primer je razvoj Lade Veste koji je koštao 100 miliona dolara.

http://sputniknews.com/science/20150721/1024854224.html

Ključ spasa domaće auto-industrije leži u ovoj firmi pošto FIAT ćuti već godinama što znači da su već odavno odustali od domaće auto-industrije i čekaju samo državu da im skine "slatke okove" i oni odoše svijim putem, a mi da se prisećamo kako smo nekada imali industriju na način na koji se danas prisećamo kako smo do pre 8 godina imali svoju auto-industriju. Kakva je bila, neka je, mogla se modernizovati, a ne obesmisliti. Danas se rešava sudbina Železare, dobro bi bilo da ser reši pitanje Zastave jer to je, na kraju, srpski nacionalni ponos. Ne mogu se ponositi FIAT-om kada em propada, em ono što je najbitnije za nas u Srbiji, to nije srpski automobil, da je barem ime ostalo kupio bih 3 (:D), ali ovako niti povoljna cena, niti jeftin za održavanje, niti domaće ime. Ništa nalik danas Ladi. Da je no bio malo pametniji, danas bismo imali Zastave Floride kao što je ova Lada Vesta i iz Sombora bi izlazio automobil sličan Dusteru, a i Zastavine fabrike kamiona automobili slični Gazelli Next.

Krajnje je vreme da se neko seti Zastave.

Autor Zastava 18 Apr 2016, 14:55

Fotoreporter tada uticajnog lista Auto Magazin iz Slovenije objavio je zamagljenu sliku Z-101 pre zvaničnog predstavljanja i dobio je dve godine zatvora.
To što se u svetu zvalo paparaco, ovde je bila špijunaža.
Naravno Auto Magazin nikada više nije testirao bilo koju Zastavu niti objavio afirmativnu vest.

Autor Martin 18 Apr 2016, 15:18

Kako nije testirao kad ja imam brojeve sa testom Floride , GVX-a...

Autor Đorđe 18 Apr 2016, 20:07

Moram ispraviti kolegu Martina, Avto Magazin je objavljivao najiscrpnije testove Zastave 101 sa čuvenim rasturanjem do šrafa. Testirali su i Zastavu 101 Special kasnije. Potom i GTL kada se pojavio.

Bilo je tu i dosta uporednih testova.

Autor Beograd011 24 Apr 2016, 21:06