
Pojava Mercedesa 190, koji je u tom trenutku bio osnovni model u gami, označila je prekretnicu za nemačkog proizvođača.
Mercedes 190 je predak današnje C klase. Početkom 1980-tih, kada je stupio na scenu, u kompaniji još nisu razmišljali o proizvodnji automobila iz nižih klasa.

S obzirom da se prva A klasa pojavila tek 1997. godine, “190” je do povlačenja sa tržišta bio najpristupačniji i najmanji model u ponudi.

Predstavljen je automobilskoj publici u novembru 1982, a mesec dana kasnije u fabrici Zindelfingen počela je serijska proizvodnja za tržište. Uskoro je Mercedes 190 počeo da se izrađuje i u pogonu u Bremenu, a do kraja životnog veka sklapao se i u Poljskoj i na Tajlandu.

Poslednji primerak napravljen je u aprilu 1993. a sa proizvodnih traka tokom 11 godina sišlo je ukupno 1.874.668 automobila.
Zašto je bio značajan?
Početkom 80-tih Mercedes je kasnio za konkurencijom u segmentu kompaktnih premijum vozila, koji su činili modeli kao što su BMW Serije 3, Audi 80 ili Saab 900.
Kako bi prestigao rivale, Mercedes je uložio preko 600 miliona dolara u razvoj kompaktnog automobila, što je u to vreme bila ogromna suma. Rezultat je bio inženjerski izvanredno konstruisano vozilo, model 190, koji je gotovo preko noći postao veliki Mercedesov prodajni adut u Evropi.
Mnogi kupci automobila, koji ranije nisu mogli ni da sanjaju o nabavci nekog Mercedesa, sada su mogli da priušte model sa "trokrakom zvezdom" koji je uprkos tome što je pripadao nižoj klasi bio izuzetno kvalitetan.
Mercedes 190 je, između ostalog, imao nezavisno zadnje ogibljenje, opcione vazdušne jastuke, ABS sistem i predzatezače sigurnosnoh pojaseva. Posle nekoliko godina eksploatacije, 190-ica se pokazala kao veoma pouzdan automobil, a brojni dizelaši prelazili su i više od 500.000 km bez većih popravki.
Mercedes 190 bio je, takođe, prvi model koji je nakon AMG tretmana zadržao originalnu Mercedesovu garanciju koju su u to vreme imali i ostali novi automobila ovog prizvođača.
Ukupno je izrađeno oko 200 jedinica sa AMG oznakama.
Izvor: B92.net
Foto: Mercedes
Mercedes 190 je smenio 123 i 124, i nastavio je tradiciju najkilavijih vozila na putu, a kao i prethodnici imao je tvrde klupe za sedenje.
Ne vidim po čemu je bio revolucionaran.
U tom periodu sa početka 80 tih godina, imalo je mnogo lepih i udobnih automobila. 190 sigurno nije spadao u tu grupu.
@trokrilac
O cemu ti pricas prijatelju pa ovo je presmesno da kazes da je 190 smenio 123 i 124. Prvo 190(w201) spada u c klasu a 123 i 124 u e klasu i 124 je smenila 123. 124 se duze proizvodila od 190-ice a 124 je kvalitetniji od 190.....
Kako sam ja kao klinac balavio kad se ovo pojavilo.. Sećam se kao da je bilo danas, kupim Avto Magazin, a ono test 190e 2.3-16, mislim da ga je Martin Česenj pisao. Pocepao mi se broj koliko sam ga puta čitao..
Off, u dvorište iza zgrade počeo stalno da dolazi jedan W140 500 (ili možda 600) SEL, uf kakav zvuk, sidu leči..
Oprema i mehanika standardno dobri za Mercedese iz tog perioda. Dizeli jesu bili sporohodni, ali su zvakali sve zivo sto se sipalo u rezervoar, od uljane repice do piralena(transformatorskog ulja). Karoserija mi se nikad nije svidjala po ponudi prostora a i brzo je korodirala.
Pre neku godinu sam menjao alternator na 190E 2.0, popi.deo sam koliko je sprceno ispod haube. W124 kao da je dva broja veci.