home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na današnji dan 1971. godine počela je serijska proizvodnja jugoslovenskog automobila Zastava 101.

Novica Marković iz Beograda, Sebastijan Galičić iz Valpova kod Osijeka, Damir Horvat iz Ljubljane, Filip Senih iz Skoplja, Sarajlija iz Dizeldorfa Damir Josipović i Beograđanin sa adresom u Podgorici Mladen Rolović verovatno se nikada ne bi sreli, a kamoli postali prijatelji, da nemaju jednog zajedničkog prijatelja, doduše metalnog, ali veoma dragog...

Oni su, kao još mnogi u regiji, ljubitelji i vlasnici vozila Zastava 101, legendarnog Stojadina, koji se proizvodio u nekadašnjoj Jugoslaviji, a čija je proizvodnja počela na današnji dan 1971. godine.

Od tada do 20. novembra 2008. godine proizvođen je ovaj četvorotočkaš u kragujevačkoj fabrici Zastava, a proizveden je u više od milion primeraka.

Kompletan članak na sajtu Balkans.aljazeera.net



čitanja : 1306



Komentari

Zastava je samo modela 101 prodala u brojci od milion automobila od ukupno 5 miliona automobila plus kamioni, mini-busevi i boga ti pitaj sta je sve Zastava proizvodila. I takav brend, brend sa tolikom ostvarenom prodajom i tradicijom duzom od pola veka u proizvodnji automobila i jos vecoj u proizvodnji kamiona je zamenjem sa srafciger FIAT-om koji, ni uprkos tome sto se automobili sklapaju, ne uspeva da ispuni vecinski deo ugovorom dogovorenog posla. Iz ovog je sasvim jasno da FIAT tj. FCAS nije Zastava i da onaj znak tipa "dobrodosao kuci" nema blage veze s mozgom. Tek ce taj natpis imati smisla ako se vrati Zastava jednog dana posto je FIAT, u saradnji sa drzavom, od "doline gladi" napravio jos vecu "dolinu gladi". Model privatizacije Zastave koji se desio 2008 toliko je pogresan i stetan da bojim se da su to blage reci za ovaj slucaj sa FIAT-om. Zasto drzava, kada je vec dala FIAT-u silne pare, nije obavezala FIAT za rekonstrukciju Zastave umesto sto je dogovorila sa FIAT-om sklapanje Miki Maus mobila? Koji je ovo model privatizacije auto-industrije? Ja nigde nisam video u ovom delu sveta, da zemlja koja ima svoj brend, da je odustala od istog zarad neceg veoma rizicnog i nedovoljno istrazenog. Da je FIAT u Kragujevcu napravio konkurenta Loganu i Granti dosad bi imali prodaju vecu od Miki Maus mobila pa samim tim mogli smo da krenemo i sa drugim kao i vise modela. Ovako zapeli smo sa jednim cija prodaja pada. To znaci ne da nema dalje nego i dostignuti nivo prodaje i proizvodnje pada. Samo Skodizacija Srbiju spasava, sve ostalo je skupa zabluda koja daje sve losije rezultate.

Autor Zastava 17 Okt 2017, 18:17

Jest da joj je za milion trebalo 20 godina i to na zatvorenom , protekcionističkom tržištu.
Zastava bi možda imala priču da se već krajem 70-ih pojavio naslijednik 101 , ovako je završila kao i država u kojoj je nastala i sve se svodi na to ŠBBKBB...

Autor Đorđe 17 Okt 2017, 18:42

Nesto se ne secam da je protekcionizam zasluzan za plasman nekoliko desetina hiljada Zastava automobila na americko trziste i to samo u jednoj godini. To nije sta bi bilo kad bi bilo, vec je bilo. To sto neki misle da bolje od FIAT-a (FCAS-a) ne mozemo, neka se ne cudi zasto ljudi odlaze u inostranstvo. Diskusija koja ide u pravcu tipa "Bolje ne moze" najveca je zabluda svih zabluda koja generise i druge vrste nezadovoljstva. Ne treba osmisljanje nove tople vode vec nastavak tamo gde smo stali. Bitniji je rast od pocetka nego velika firma koja ide sa brda na dole. Zastava je svojevremeno krenula od nule da bi izrasla u veliku firmu. FIAT-ov (FCAS-ov) rast baziran je na velikim i nezdravim subvencijama koje isti nije uspeo da opravda, a i kada ce, ne zna se.

Autor Zastava 18 Okt 2017, 18:20

Zastava nikada nije poslovala profitabilno, pa ne treba ni žaliti za njom. Služila je za održavanje socijalnog mira u Kragujevcu, a država je sanirala gubitke. Ko god nije mogao da nađe posao bio je slan u Zastavu. Nekoliko meseci kursa, PK Limar, farbar, preser, transportni radnik, šta ko voli.

Autor B.M 18 Okt 2017, 19:34

Dakle, industrija mora da bude profitabilna da bi nešto značilo ili nekome falilo?

Kao i u slučaju JAT-a, profitabilnost uopšte nije bio cilj za veliku većinu veka većih jugoslovenskih firmi.

Suditi „Zastavi“ po današnjim standardima u kapitalističkom sistemu predstavlja elementarno neznanje ali i cinizam.

„Zastava“ je izgradila Kragujevac i to čovek koji živi pored fabrike bi trebao da zna.

Autor CaMIRO 18 Okt 2017, 20:56