
Na Opelovom štandu na Međunarodnom salonu automobila IAA u Frankfurtu, u jesen 1977. godine, gužva je bila veća nego ikad.
Proizvođač iz Riselshajma je predstavio modele Senator i Monza koji su mamili uzdahe. I dok je Senator bio limuzina više srednje klase, konkurent Mercedesu W123 i BMW-u serije 5, dotle je Monza bila jedinstvena pojava.

Rasni coupe (Monza A1) je plenio pažnju sportskom ali elegantnom linijom kao i velikom ponudom prostora. Dužinom od skoro 4,7 metara i međuosovinskim rastojanjem od 2668 mm (25 mm kraće od Senatora), Monza je bila prvi coupe u klasi koji je nudio dva udobna sedišta u zadnjem redu.

Ispod velikog zadnjeg poklopca se krio neuobičajeno prostrani prtljažnik zapremine 425 litara koji je obaranjem zadnjih naslona mogao da se poveća na 765 litara.
U aprilu 1978. godine Monza stiže na tržište i postaje jedan od najprodavanijih evropskih coupea. Kupci su mogli da biraju između tri redna 6-cilindrična motora zapremine između 2,8 i 3,0 litara. Najsnažniji motor je uz pomoć elektronskog ubrizgavanja razvijao 180KS i lansirao šik-coupe do brzine 215 km/h.
Kupci Monze i novinari su bili fascinirani snagom i kultivisanim radom rednih 6-cilindraša ali i upravljivošću. Na prednjim točkovima je ugrađen sofisticirani McPherson, a po prvi put u Opelovom modelu, zadnji točkovi su pričvršćeni na nezavisno ovešenu poprečnu osovinu.
Monza je prvi automobil u istoriji koji koristi miniblock opruge. Zahvaljujući njihovom bikonusnom obliku zauzimaju manje mesta i obezbeđuju izuzetno efikasan odnos između udara i prigušenja.
Kritike su bile tako dobre da je Monza krajem '70-ih upoređivana i sa 10 hiljada maraka skupljim BMW-om 630 CS (serija E24).

U novembru 1982. godine je usledio facelift. Monza je dobila 2,0 litarski 4-cilindraš (115KS) kao baznu motorizaciju, sitne promene spolja i unutra, pri čemu treba naglasiti digitalne instrumente u najjačoj GSE verziji.

Kada je 1986. godine prestala proizvodnja, završni račun je pokazao da se 43.812 kupaca odlučilo za Opelov elegantni coupe koji se ni danas ne bi posramio izgleda pred mlađim naslednicima.
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto: Opel