home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Sport Spider

Renault je tokom svoje 122-godišnje istorije na točkove postavio mnoge zanimljive modele automobila, a jedan od takvih, do danas već pomalo (nezasluženo) zaboravljenih je Renault Sport Spider iz 1990-ih, piše Jutarnji.hr.

Ovaj posebni maloserijski model, naime, upravo slavi svoj 25 rođendan ili četvrt veka od kada je predstavljen. To je bio prvi legalni drumski model koji je zvanično poneo oznaku Renaultsport, a koji je na put doneo tehnologiju bolida iz Formule 1.

Renault Sport Spider

Mada je prvo pokazan kao zanimljivi koncept, fanovi su bili oduševljeni i Sport Spider je dobio zeleno svetlo za proizvodnju. Između 1995. i 1999. godine u francuskom Dieppeu je proizvedeno tek 1.493 primeraka laganog sportskog roadstera.

Renault Sport Spider

Napravljen s aluminijumskim telom, lakim oslanjanjem i s panelima karoserije od plastičnih kompozita, što ne samo da je snizilo ukupnu masu, već je i osiguralo da rđa nikad ne predstavlja problem. Renault Sport Spider je bio težak tek 930 kg, dugačak 3795 mm, širok 1830 mm i visok tek 1250 mm, uključujući i zaštitni "roll-bar". Vetrobransko staklo je dolazilo po želji, ali ostale pogodnosti poput servo upravljača, radija, pa čak i grejanja jednostavno nisu bile dostupne.

Renault Sport Spider

Dakle, ogoljen na ono bitno, Sport Spider je predstavljao esenciju sportskog doživljaja u vožnji. Pokretao ga je 2,0 litarski četvorocilindrični atmosferski motor od 147 KS smešten centralno iza sedišta i pokretao je zadnju osovinu, dok je menjač bio kratkih hodova i precizan 5-stepeni ručni. Rezultat: 6,9 sekundi od 100 km/h iz stajanja i 215 km/h najveće brzine. Međutim suve brojke nisu ono zbog čega se nabavljao Sport Spider već ono što je pružao vozaču - čisti užitak u vožnji bez ičeg suvišnog.

Kasnije, početkom 2000, prema sličnom konceptu nastao je i Opel Speedster, međutim vremena ovakvih automobila danas su daleko iza nas pa nema sumnje da će ovaj Renault postajati sve zanimljiviji kolekcionarima i da će mu cena, sada kao modernom klasiku sigurno rasti...

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 854



Komentari