home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
TAS VW

Na današnji dan, pre tačno 50 godina, počela je izgradnja nove fabrike za montažu Volkswagen “bube”. Završetkom fabrike, tačno godinu kasnije, rođen je TAS, Tvornica automobila Sarajevo, sa 51 procentnim vlasništvom UNIS-a, dok je 49 posto bilo u vlasništvu VW-a.

Tačno godinu dana kasnije, prvi automobil koji je izašao sa trake bila je “buba”, auto koji se zadržao u proizvodnji do 1976. Proizvodile su se tri verzije – 1200, 1300 i 1303 – a imale su sufiks “J”u oznaci (jugoslovenski). Jugoslovenska “VW Buba” je imala čak 50 posto domaćih delova, među kojima su  bili izduvni sistem, električna instalacija, presvlake iz Jugoplastike…

Volkswagen je 1974. godine predstavio Golf. Sa nestrpljenjem se očekivalo da deo proizvodnje pređe i u TAS. Već 1975. počele su pripreme za uvođenje Golfa u proizvodnju, da bi krajem 1976. godine prestala proizvodnja legendarne “bube” u Vogošći. Tako je u Jugoslaviji proizvedeno nešto više od 30.000 “buba”.

Inače, pre “bube”, u Vogošći su se proizvodili NSU skuteri Maxi i Prima, a od 1965. sa proizvodnih traka počinju da silaze i automobili. U početku se sklapao NSU Prinz 1000, a od 1967. i NSU 1200 Typ 110. Zapravo, to je bila montaža, s obzirom da su u tadašnju fabriku PRETIS dolazile ofarbane karoserije, a zatim su se montirale ostale komponente, od kojih je dobar deo bio jugoslovenske proizvodnje.

Izvor: Magazinauto.com

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 335



Komentari