home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen Type 183 Iltis

Svaki moderni Audi s oznakom Quattro svoje postojanje duguje originalnom Quattru iz 1980. godine, kutijastom coupeu baziranom na limuzini 80. Međutim, taj originalni Quattro koji je i sam pobeđivao na reliju nikada ne bi postojao da nije bilo ružnog vojnog kamiona koji se mučio da postigne maksimalnu brzinu 113 km/h.

Kako piše Jutarnji.hr, Volkswagen Type 183 Iltis (na nemačkom ‘tvor‘) bio je rezultat potrebe zapadnonemačke vojske za modernim vozilom poput Jeepa, koji bi zamenio staru trocilindričnu, dvotaktnu DKW Mungu. Volkswagen, koji je nedavno kupio različite marke Auto Uniona i upakovao ih u Audi, osvežio je Mungu i dodao 1,7 litarski  četvorocilindrični motor, čime je dobio ugovor s državom.

Volkswagen Type 183 Iltis

I upravo je tokom razvoja Iltisa 1976. godine, pri čemu je ružni džip na putevima sa snegom ostavljao daleko snažnije automobile, Audijev inženjer Jorg Bensinger dobio ideju da stvori serijski automobil s istom tehnologijom. Quattro je promenio tok istorije relija, ali Iltis je takođe ‘iskusio‘ malo takmičarske slave, osvojivši Pariz-Dakar 1980. godine.

Volkswagen Type 183 Iltis

Ovaj Iltis je proizveden 1985. godine, kada su već originalne Quattro reli automobile pretekle mašine Grupe B poput Peugeota 205 T16. Tehnički, to uopšte nije Volkswagen Iltis, već Bombardier Iltis koji je proizveden u Kanadi za oružane snage zemlje, iako se sada nalazi u Gruziji.

Opremljen je za vojne terenske komunikacijske dužnosti, s dvostrukim radio ‘jarbolima‘ i GPS-om. Sadrži i radio operatersku stanicu u zadnjem delu za sedenje, a trenutno je na prodaji putem Bring-A-Trailer aukcijske platforme. Brojač kilometara prikazuje brojku od 3600 km, što je nakon velike restauracije koju je dobio prošle godine.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Bring-A-Trailer



čitanja : 7805



Komentari