
Golf "petica" je mnogima ostao najdraža varijanta slavnog modela iz Volkswagena
I dok su kod nas najviše na ceni bili modeli iz TDI asortimana, ostatak sveta se divio R32 verziji s atmosferskim 3.2 VR6 motorom. To je bila varijanta rezervisana za najzahtevnije korisnike koji definitivno pri kupovini Golfa nisu razmišljali o potrošnji. Golf R je opstao i u daljnjim generacijama, ali s manjim 2.0 TSI motorom.
Ipak, kako piše The Intercooler, u igri su bile puno ozbiljnije verzije. GTI W12-650 je bio unikat, ali kako otkriva Marcos Marques za pomenuti magazin, u Volkswagenu su pripremili Golf s pogonom na sve točkove koji je pokretao V10 motor. Upravo tako, isti onaj motor koji je tada grgljao u Audiju R8 i Lamborghiniju Gallardo. Za razliku od pomenutih Golf je imao napred poprečno postavljen motor, navodi Index.hr.
To je bilo u vreme kad je Volkswagen čak razmišljao o ulasku u Formulu 1. Motor je u Golfu davao oko 500 KS i vrteo se sve do 8200 o/min. "Video sam ga i čuo kako radi nekoliko puta, i bio je to prilično lud auto", navodi Marques.
Tu Volkswagenovi izleti nisu stali. Tako je 2014. godine na proizvodnu traku stigao Golf 7 s 2.0 TSI motorom i oko 400 KS. Pogađate, "Dizelgejt"je zaustavio projekat R400. Tu je bio i R420 s Audijevim petocilindrašem, ali taj projekat je takođe stao. Isti motor je Volkswagen želeo da ugradi na osmoj generaciji, ali Audi se usprotivio – to bi bio to kanibalizam naspram RS3.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen