Peta generacija luksuznog kabrioleta Rolls-Royce Corniche je predstavljena 2000. godine kao najskuplji model engleske fabrike sa cenom od 359.900 dolara, tj. oko 608.000 današnjih evra.
Corniche V se pojavio pet godina nakon prestanka proizvodnje svog prethodnika, koji se u skoro neizmenjenom obliku pravio od 1971. do 1995. godine. Nakon skoro tri decenije, peta generacija je donela potpuno novi dizajn. Bila je to savremena interpretacija izgleda koji je krasio četiri verzije originalnog modela Corniche - elegantna kombinacija modernog i tradicionalnog. Iako estetski sličan sa limuzinom Silver Seraph, Corniche V je mehanički baziran na prvoj generaciji modela Bentley Azure.
Ispod dugačke haube je smešten V8 motor zapremine 6,75 litara, koji uz pomoć turbopunjača oslobađa 325 konjskih snaga i 739 Nm maksimalnog obrtnog momenta između 2100 i 2300 obrtaja u minutu. Snagu na zadnje točkove prenosi četvorostepeni automatik. Maksimalna brzina je 220 km/h, a ubrzanje do „stotke“ traje 8,5 sekundi, što je sasvim respektabilno za prestižni kabriolet težak 2735 kg. Zanimljivo je da i pored svojih impozantnih dimenzija (dužina karoserije je 5,4 metra), Corniche V ima točkove prečnika 17 inča.
Ovaj hedonistički automobil je napravljen prvenstveno za uživanje u luksuzu i relaksirajućoj vožnji sa spuštenim platnenim krovom. To je kristalno jasno već pri prvom pogledu na njegov raskošni enterijer. Vrhunska Connolly koža, Vilton tepisi, brojni paneli od skupocenog drveta i hromirani detalji čine besprekoran ambijent. Suvišno je i spominjati mnoge u to vreme najmodernije elektronske „igračke“ koje su ugrađene u Corniche V.
S druge strane, Rolls-Royce Corniche V je napravljen u vreme kada touch screen monitori nisu bili sveprisutni u automobilskoj industriji. A to je, bar po mom mišljenju - dobra stvar. Monitori bi verovatno narušili harmoniju savršeno dizajniranog enterijera, svojevrsnog luksuznog salona za četiri osobe.
Sudbina pete, ujedno i poslednje generacije modela Corniche je bila drugačija od njegovog dugovečnog prethodnika. Razlog leži u činjenici da je Corniche V predstavljen u vreme kada je vlasnik engleske marke bio Volkswagen, koji ju je preuzeo 1998. godine. Ipak, Volkswagenova „vladavina“ je bila kratkog veka, pa je vlasnik fabrike Rolls-Royce već 2003. godine postao BMW. Bavarci su odlučili da odmah ukinu oba tadašnja modela (Silver Seraph i Corniche V) i da predstave potpuno nove, od kojih je prvi bio popularni Phantom VII.
Zahvaljujući toj tranziciji, Corniche V je između 2000. i 2002. godine napravljen u samo 384 primerka. To ga je „ni krivog ni dužnog“ učinilo izuzetno retkim automobilom, čak i za standarde marke Rolls-Royce. Egzotičnom statusu modela Corniche V doprinosi i činjenica da je on poslednji Rolls-Royce koji je izrađen ručno u fabrici u engleskom gradu Crewe. Drugim rečima, ovaj aristokrata među kabrioletima je poslednji Rolls-Royce „stare škole“. Njegova retkost, klasična elegancija i specifični ostrvski šarm predstavljaju pravi magnet za bogate kolekcionare.
Autor: Miloš Vasin
Foto: Rolls-Royce