
U Škodinoj fabrici Kvasiny u Češkoj u septembru 1994. godine je započela proizvodnja modela Felicia, a pet godina nakon toga, ponovo početkom septembra 1999. godine s proizvodnih traka su počeli da silaze i prvi primerci novog modela, Fabije. Ove godine se tako u septembru obeležava 25., odnosno 30. rođendan modela koji su obeležili noviju istoriju češke marke, danas u vlasništvu Volkswagen Grupe.
Tokom sedam godina, koliko se proizvodila, Škoda Felicia je prodata u 1,4 miliona primeraka. Bila je to prva Škoda opremljena ABS-om i servo upravljačem, s dodatnom opremom od 4 vazdušna jastuka, osnovnim putnim kompjuterom te prednjim sedištima podesivim po visini. Jedna od opcija enterijera bila je i koža kao glavni materijal.

Iako uveliko bazirana na prethodniku, Škodi Favorit, Felicia je potpuno obnovljena i modernizovana, s više od 1.100 novih delova, uz poboljšanja koja su zahvatila dizajn i performanse, uz naglasak na kvalitetu izrade i pouzdanosti. Odlikovala se i većim prtljažnikom i prostranijom kabinom, čvršćom šasijom te većim nivoom udobnosti. Tu su bili i snažniji motori, snage od 40 do 55 kW, koji su u kasnijim godinama bili proizvedeni u Volkswagenu.

Od pomenutih 1,4 miliona primeraka, oko 900.000 otpada na osnovni model, 350.000 na karavan (Felicia Combi) te 125.000 na Pickup verziju, koja se krajem prošlog veka prodavala i kao Volkswagen Caddy, navodi Autonet.hr.

Pre četvrt veka je lansirana prva generacija Fabije, modela koji živi i danas u svojoj već četvrtoj generaciji. Taj model je nastao na Volkswagenovoj platformi pa se, iako proizveden samo pet godina kasnije, uveliko razlikovao od Felicije. Do 2001. godine proizvodila su se oba modela, da bi nakon toga Fabia potpuno nasledila mesto glavnog hatchbacka u Škodinoj ponudi.

I Fabia je 2000. godine dobila Combi verziju, a prva generacija je tokom devet godina prodata u gotovo 1,8 miliona primeraka.

Karakter joj do današnjih dana nije promenjen – i dalje je to 4,1 metra dug hatchback, koji privlači mnogo kupaca svojom agilnošću, praktičnošću i prostranošću putničke kabine, kažu iz Škode, što čini Fabiju idealnim gradskim automobilom.
Izvor:
Autonet.hr / Škoda
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda