Najbolji sportski motocikl 2013

Poznati američki sajt posvećen motociklima, Motorcycle.com, objavio je svoju tradicionalnu listu najboljih dvotočkaša u godini na izmaku. U kategoriji "najbolji sportski motocikl", prošle godine je pobedio BMW S1000RR, a titula ni ove godine neće iz Minhena, jer je pripala modelu HP4.
HP4 je na tržište stigao krajem prošle godine, a vrlo brzo je postalo jasno da se radi o žestokoj mašini, male težine, sa odličnim prolaznim vremenima na testovima, elektronskim ogibljenjem koje se samo prilagođava, pa stoga ne treba ni da čudi što je Bavarac poneo ovo laskavo priznanje.
Njegov agregat, nepromenje u odnosu na S1000RR, iako vrlo snažan, nije težak za kontrolu, a ima izuzetno optimizovanu potrošnju. Ne treba zaboraviti aluminijumske felne, kao ni Brembo monoblok kočnice, koje s lakoćom zaustavljaju ovu raketu.
Ipak, kada se govori o HP4, uvek se nekako dođe do njegove elektronike - sistema za kontrolu proklizavanja, koji će i relativno neiskusnom vozaču pružiti uživanje tokom vožnje, dok dinamička kontrola amortizera predstavlja fantastičnu novinu, koju mnogi jedva čekaju da vide i na jeftinijim modelima.
Što se BMW-a HP4 tiče, njegova cena u Srbiji iznosi 20.990 evra (PDV uračunat), stoga ga teško možemo nazvati jeftinim. Ipak, vredi svaki dinar.
Izvor: Moto-berza.com
Занимљив приступ је БМВ направио у овом сегменту. Ушао и развалио... :)
Uvek je se BMW motorcikl gurao negde u vrh, a u praksi je to bio simboličan motor.
Nikada mi to nije bilo jasno, a uvek su pokušavali da izmisle ruupu na svirali. Samo kad se setim onih nesretnih bokser motora.
Гагиба
Kad sam vozio i držao radnju za i BMW motorcikl sa bokser motorm 600 i 750, kupljenim od policije, čak i BMW od 250cm3 koji je iz nekih 60tih godina, mnogi se od "komentatora" nisu bili ni rodili...
To su bili motrcikli koji se nisu mogli konr+trolisati, a za boksere je na sreću pasovali klipovi od skode 100 i 110, koji su bili i kvalitetniji. Jednom rečiju radilo se o krševima.... Ko je imao Javu 350 ili MZ 250, ta je bio car, u odnosu na ove nemani.
Samo kad pogledam uvođenje elektronike na aktivno vešanje --- opet rupa na svirali kao nekad ABS na sportski motor.
Гум
Ти си значи аванзовао од мајстора до инжењера. Е лепих комунистичких времена, да их је само вратити их.
За разлику од тебе ја сам заиста имао пуно контакта са Јавама и МЗ-има и добро знам какве су то машине. :))
Гагиба
ja sam odrastao u garaži i radionici. MZ i Java, Tomosa sam imao X komada počev od automatika 3, APN 4, MZ 150 (televizor) Jawa 250, Elektronik 90, pa 350, MZ 250, pa ČZ 350... pa Kawasaki 550 GPZ (neke 1985 kad je to bila misaona imenica).... Nije "to" ovde tema, nego BMW motrocikl.
Činjenica je da to po meni k+nikada nije mogao biti prvoklasni motrocikl, pa je na njemu iz tog razloga izmižljano i ugrađivano svašta što pametan ne bi radio. Od čudnih sistema vešanja, preko elektronskih nepotrebnih stvari, a ti motrckli su uvek bili papreno skupi.
I sve što sam u životu postigao, sam išao redovnim putem kao TAXI zanat u Beogradu :))
Motorcycle.com nije imao tezak posao prolikom proglasavanja. S1000RR je jedini motocikl na svetu ciji se podaci o snazi na papiru poklapaju sa podacima na valjcima.
@gym
opa, kawu 4vorocilindrasa si terao '85! to je bas daleko - i pre nego su imali nidze :)
svaka cast. jeste da nije najlepsi motor, ali je masinerija... ponovo sam ga pogledao na netu. jeste opak motor. vuk u jagnjecem runu. sav zapakovan i nizak - izgledom kao omanji dvocilindras. a ono ispod se krije japanski motor velicine onog za ficu ;)
respect za generaciju pravih motordzija. u to vreme je moj dvotockas i dalje imao pomocne tockice :))))
Гум
Ако си терао телевизора онда стварно имаш стажа. ;)
БМВ мотори су увек држали цену између осталог и због боксер конфигурације и олакшаног одржавања. Осим тога прелазили су бога-оца без кварова. Е сад каква су твоја искуства са тим пандурским бембама, у то не могу да улазим. Чим су пандурски вероватно су били расходовани до краја, мада генерално пандури боље одржавају моторцикле од аутомобила.
А те посебности које си приметио јесу специфичност БМВ-а. Кардан, моноамортизер, најлакши серијски АБС на свету, динамичка контрола...следи левитација! ;))