

Predstavljen u Zenevi prosle godine kao koncept ali odmah uz napomenu da ulazi u serijsku proizvodnju tokom 2007. godine, Opel GT je izazvao veliku paznju zaljubljenika u otvorene automobile, koji su zaista tesko podneli proteklu godinu u cekanju na ovaj atraktivni dvosed. Ali kao sto to obicno biva cekanje se isplatilo. Opel GT, koji bi mogao da se okarakterise i kao naslednik Speedstera, bice promovisan kao auto spreman za prodaju vec pocetkom marta ove godine naravno opet u Zenevi a prodaja pocinje na prolece, taman na vreme kada oni zaljubljenici u lepo vreme izvlace svoje kabriolete na sunce. Mnogi medju njima pozelece da promene svoj prevoz a sa najavljenom cenom od 30675 evra u EU, Opel GT sa 2,0 litarskim turbo motorom od 264KS predstavlja zaista primamljivu ponudu posebno ako se uporedi sa cenama kokurenata poput BMW Z4 (150-231KS), Audija TT roadster (200-250KS), Honde S2000 (240KS) i drugima, koji svi odreda ili staju vise ili imaju slabije motore. Doduse BMW za Z4 nudi snazniju M varijantu sa 343KS ali je cenom jos vise u oblacima. Jedino Mazda sa manjom cenom (ali i manjom snagom od 126 do 160KS) ozbiljno konkurise ovom Opelu. Naravno ovde govorimo o konkurentnosti cena a vozne osobine i uzitak u voznji su ono sto se kod ovakvih automobila posebno racuna. Tu i Mazda ali i svi ostali pomenuti automobili imaju sta da pokazu dok Opel tek treba da dokaze koliko vredi. A da ima cime, vidi se vec iz suvoparnih tehnickih podataka, koji glase : motor 1998 ccm sa turbo punjacem razvija 194Kw(264KS) i 353Nm. Ubrzanje do stotke za 5,7 sekundi a maksimalna brzina 230 km/h. Zahvaljujuci odlicnom rasporedu tezine od 1395 kg na prednju i zadnju osovinu i koncepciji motor napred, pogon pozadi, GT pruza zaista zabavnu voznju. Tockovi su 18 incni sa gumama 245/45 R18. Da pomenemo i dimenzije koje iznose : DxSxV 4091mm x 1813mm x 1274mm i jos medjuosovinsko rastojanje 2415mm. Ovaj Opel je lep ( i uspesan ) primer kako se radi u velikim auto kompanijama. Naime GT nije sasvim Opelov proizvod vec samo jedan od klonova koji su nastali unutar GM-a, kome pripadaju i Saturn sa modelom Sky, Pontiac Solstice i ( mozda ) buduci Vauxhall GT. Ovde treba podsetiti da je americki rodjak Opela GT, Pontiac Solstice posle 17 (!) godina prosle godine konacno skinuo Mazdu MX5 Miatu sa trona najprodavanjeg roadstera u SAD-u. Tako da se sa razlogom u Opelu nadaju da ce i u Evropi, sad evropski rodjak tog Pontiaca, slicno proci na trzistu odnosno da ce ponoviti uspeh prve verzije Opela GT izmedju 1968. i 1973. godine. Usput, na ovim zvanicnim slikama, obratite paznju na kombinaciju crvene boje karoserije i broja na registarskoj tablici !! Slucajnost ili ...