Seat je najavio svoj prvi off-road model sa 4x4 pogonom još početkom marta na salonu u Ženevi kroz studiju Altea Freetrack Concept, čija će serijska varijanta biti predstavljena javnosti na skorašnjem salonu u Barseloni (7.- 17. jun) dok prodaja počinje u septembru po zasad nepoznatoj ceni. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi dok mu prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Nažalost nekoliko atraktivnih detalja sa koncepta neće se naći i na serijskoj verziji. To se, pre svega, odnosi na visok klirens od 310 mm, koji je imala studija u Ženevi kao i na rezervni točak zakačen na zadnjim vratima, kojim bi Altea Freetrack koketirala sa pravim terencima. Od estetsko-vizuelnih dodataka, koje je imala studija malo je toga ostalo na varijanti spremnoj za proizvodnju. Tek, tu su masivniji i robusniji branici (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštita pragova i blatobrana kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovni nosači. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije kao na konceptu, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL (koncept u Ženevi je imao klirens veći za 60 mm) dok su točkovi veličine 17 inča (studija imala one od 19 inča). Ipak, Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Za putnike na tim zadnjim sedištima Seat je, kao serijski elemenat opreme, ugradio multimedijalni sistem sa 7-inčnim TFT ekranom i RCA konekciju, koja dozvoljava povezivanje sa DVD plejerom, video igricama, laptop računarima i MP3 plejerima. Ostatak standardne opreme Altee Freetrack obuhvata dvozonsku automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.