
Iza ovog dugačkog imena krije se nova i potentnija verzija nedavno
promovisanog Minija Clubman Cooper S, izašla iz pogona engleske tjuning
kompanije John Cooper Works (JCW), inače u vlasništvu bavarskog BMW-a.
Kao što
se vidi sa ovih prvih zvaničnih slika, radi se o stilski atraktivnijem
Clubmanu
Cooper S (novi 18-inčni aluminijumski točkovi, dve paralelne trkačke
trake na
karoseriji, modifikovani prednji i zadnji branik, dve hromirane izduvne
cevi i
retrovizori i otvor za vazduh na haubi motora od karbona), međutim ono
najbitnije se krije pod poklopcem motora. Radi se o pojačanom 1,6
litarskom
turbo benzincu, koji umesto fabričkih 129kW/175KS i 240Nm obrtnog
momenta (sa
overboostom privremeno 260Nm), sa JCW tuning paketom sada razvija
141kW/192KS i
250Nm (sa overboostom 270Nm), što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h
za oko sedam sekundi. JCW tjuning kit podrazumeva i pojačne kočnice,
sportski
podešeno ogibljenje, a unutrašnjost (sportski volan, ručica menjača i
ručica
ručne kočnice) može biti ili u kombinaciji alkantare i karbona ili u
koži. Što
se ostalih karateristika tiče, i Clubman Cooper S JCW privlači pažnju
svojim vratima,
odnosno njihovim rasporedom. Mini Clubman naime sa suvozačeve strane
ima i manja, pomoćna vrata za
lakši ulazak na zadnja sedišta (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde
RX8), dok
se zadnja vrata otvarju iz dva dela (50/50), kao kod nekih
komercijalnih
vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari
veća
dužina (za 24 cm) i produženo međuosovinsko rastojanje (2,55 metra -
povećanje
od 8 cm). Posledica
većeg rastojanja između osovina jeste više mesta za putnike pozadi
(dodatnih 8
cm za noge) i za 100 litara veća zapremina prtljažnika (sada 260
litara, a sa
oborenim zadnjim sedištima 930). Pažnju privlače plastični elementi (u
istoj
boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove, kao i to da
oba
krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Premijera ovog Minija se
očekuje na sledećem salonu automobila u Ženevi, u martu 2008. godine.