home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Renault Clio karavan (negde kao Clio Sport Tourer, Sportour, Grandtour ili prosto Estate) imao je svetsku premijeru još u septembru na salonu automobila u Frankfurtu, a sada je francuska kompanija na salonu u Bolonji i zvanično saopštila da prodaja ovog modela u Italiji počinje 21. decembra ove godine, a u januaru i februaru 2008. i na ostalim tržištima Zapadne Evrope. Ovo je brz i pravovremen odgovor Peugeotu 207 SW, kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koju su nedavno na svetskoj prezentaciji u Splitu vozili specijalizovani automobilski novinari (o Fabiji Combi više OVDE). Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 4202 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2575 mm), pa predstavlja jednog od najkompaktnijih karavana. Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to za 50 %, tačnije sa 290 na 439 litara. Tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara (pri obaranju zadnjih sedišta nije potrebno vaditi naslone za glavu). Renault u press saopštenju navodi i da su u interijeru upotrebljeni materijali visokog kvaliteta, odnosno da je završna obrada na vrlo visokom nivou. Bezbednost je kategorija gde Renault ne pravi kompromise, tako da Francuzi očekuju da i Clio karavan osvoji maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP "kreš" testu (koliko već ima Clio III hatchback). U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile) i BAS (pomoć pri naglom kočenju), dok skuplji modeli imaju i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, parking senzore, automatsko paljenje brisača i svetala i cruise control (tempomat) sa limiterom brzine. Clio Sport Tourer pokreću već poznati Renaultovi motori, tačnije tri benzinca (1,2 16V u verzijama sa 75 i 80KS, novi 1,2 16V TCE turbo sa 100KS i 145Nm, kao i 1,6 16V sa 110KS i 151Nm) i tri dizel agregata (1,5 litarski dCi sa 70, 85 i 105KS i sa 160, 200 i 240Nm). Dizelaši sa 85 i 105KS imaju i DPF filter čestica čađi, a ta dva dizelaša se standardno opremaju sa manuelnim 6-stepenim menjačem, dok je verziju sa 85KS moguće dobiti i sa opcionom petostepenom robotizovanom transmisijom. Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Da li će se taj motor jednog dana naći i u ovoj serijskoj verziji Clia Sport Tourer zasad nije poznato. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu (mada napominju da Clio Sport Tourer "kombinuje dinamičan dizajn sa izdašnim prostorom za prtljag"). Tako Clio Sport Tourer prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio Sport Tourer će se inače proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, gde se već proizvode Megane II Sedan, Thalia i Clio III hatchback.




čitanja : 2781



Komentari