
General Motors je posle godina raznih špekulacija, glasina i
špijunskih slika konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o toliko
nestrpljivo očekivanoj Chevrolet Corvetti ZR1, koja će zvaničnu svetsku
premijeru imati na predstojećem januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu.
Kratko rečeno, ovo je najsnažniji i najskuplji model Corvette ikada napravljen.
Naime, njen potpuno novi LS9 V8 motor, zapremine 6,2 litra, uz pomoć kompresora
razvija 462kW/620KS pri 6500 o/min. (100KS po litri zapremine) i 823Nm obrtnog
momenta pri 4000 o/min. Za zaustavljanje ovolike sile (i težine od 1519 kg)
brinu se karbon keramičke kočnice (diskovi od 394 mm napred, 380 mm nazad) sa klještima
u plavoj boji, dok je motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Iako
još nisu saopštene konkretne brojke vezane za performanse, ljudi iz GM-a
priznaju da je maksimalna brzina od 200 milja na sat (322 km/h) veoma
verovatna. Što se ubrzanja tiče, budući da aktuelni model Corvette Z06 sa 115KS manje
do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,6 sekinde, realno je očekivati da ova
nova Corvetta ZR1 istu brzinu dostiže mnogo bliže vremenu od 3 sekunde.
Zvanične brojke će inače biti saopštene tek u martu naredne godine. Sudeći po
ovim ciframa, očigledno je da su Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB i Lamborghini
Murcielago LP640 dobili dostojnog konkurenta iz Amerike. Corvette ZR1 ima delove od karbon fibera (odbojnici,
hauba, krov, prednji spojler), kao i od polikarbonata, koji je iskorišćen za
"prozor" na haubi motora, kroz koji se vidi vrh interkulera motora na
kome je izgravirano "LS9 Supercharged." Corvette ZR1 ima i najveće
točkove ikada ugrađene na neku serijsku verziju Corvete : napred od 19, a
pozadi od 20 inča. Gume su Michelin Sport 2 dimenzija P285/30ZR19 napred i
P335/25ZR20 pozadi. Što se ogibljenja tiče, ZR1 je dobio GM-ov Magnetic
Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači
automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje. Od dodatne opreme za
Corvettu ZR1 su predviđeni hromirani točkovi, sportska kožna sedišta sa
električnim podešavanjem, kožni interijer (uključujući i prednji panel),
navigacioni sistem i Bluetooth konekcija. Očekuje se cena od oko 100.000 američkih dolara.
za 100.000 evra te performanse/ravne slr-u koji kosta 600.000!!! najbolji supersportski automobil u americi, a po podacima o vremenu koje je postavila na nirburgringu, najbolja i u evropi. u unutrasnjost ima nekvalitetne plastike ali u odnosu na ostale automobile ovog ranga ne smeta jer umesto da date 100.000 evra i vise za drugi automobil vi te pare ulozite u tunning enterijera !!!