home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

General Motors je posle godina raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o toliko nestrpljivo očekivanoj Chevrolet Corvetti ZR1, koja će zvaničnu svetsku premijeru imati na predstojećem januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu. Kratko rečeno, ovo je najsnažniji i najskuplji model Corvette ikada napravljen. Naime, njen potpuno novi LS9 V8 motor, zapremine 6,2 litra, uz pomoć kompresora razvija 462kW/620KS pri 6500 o/min. (100KS po litri zapremine) i 823Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. Za zaustavljanje ovolike sile (i težine od 1519 kg) brinu se karbon keramičke kočnice (diskovi od 394 mm napred, 380 mm nazad) sa klještima u plavoj boji, dok je motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Iako još nisu saopštene konkretne brojke vezane za performanse, ljudi iz GM-a priznaju da je maksimalna brzina od 200 milja na sat (322 km/h) veoma verovatna. Što se ubrzanja tiče, budući da aktuelni model Corvette Z06 sa 115KS manje do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,6 sekinde, realno je očekivati da ova nova Corvetta ZR1 istu brzinu dostiže mnogo bliže vremenu od 3 sekunde. Zvanične brojke će inače biti saopštene tek u martu naredne godine. Sudeći po ovim ciframa, očigledno je da su Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB i Lamborghini Murcielago LP640 dobili dostojnog konkurenta iz Amerike. Corvette ZR1 ima delove od karbon fibera (odbojnici, hauba, krov, prednji spojler), kao i od polikarbonata, koji je iskorišćen za "prozor" na haubi motora, kroz koji se vidi vrh interkulera motora na kome je izgravirano "LS9 Supercharged." Corvette ZR1 ima i najveće točkove ikada ugrađene na neku serijsku verziju Corvete : napred od 19, a pozadi od 20 inča. Gume su Michelin Sport 2 dimenzija P285/30ZR19 napred i P335/25ZR20 pozadi. Što se ogibljenja tiče, ZR1 je dobio GM-ov Magnetic Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje. Od dodatne opreme za Corvettu ZR1 su predviđeni hromirani točkovi, sportska kožna sedišta sa električnim podešavanjem, kožni interijer (uključujući i prednji panel), navigacioni sistem i Bluetooth konekcija. Očekuje se cena od oko 100.000 američkih dolara.



čitanja : 1962



Komentari

za 100.000 evra te performanse/ravne slr-u koji kosta 600.000!!! najbolji supersportski automobil u americi, a po podacima o vremenu koje je postavila na nirburgringu, najbolja i u evropi. u unutrasnjost ima nekvalitetne plastike ali u odnosu na ostale automobile ovog ranga ne smeta jer umesto da date 100.000 evra i vise za drugi automobil vi te pare ulozite u tunning enterijera !!!

Autor shan 14 23 Dec 2008, 21:49