home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle mnogobrojnih špijunskih i raznih procurelih slika, Chrysler (vlasnik Dodgea) je danas konačno objavio zvanične fotografije i detalje o novom Dodge Challengeru SRT8, koji će svoju premijeru imati na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Ipak, iznenađenja nema, jer smo zahvaljujući pomenutim procurelim fotografijama već smo bili u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog toliko željno očekivanog automobila. Ovaj serijski primerak Challengera SRT8 se inače tek neznatno razlikuje od koncept automobila iz 2006. godine, odnosno razlike se svode na jednostavniji prednji gril, dodati B stub, veće retrovizore, doterane kvake na vratima i na modifikovana zadnja svetla. Chrysler je inače već krajem prošle godine obelodanio cenu za Challenger SRT8 (u SAD-u iznosi 37.995 dolara), čija je pretprodaja već počela 3. decembra 2007. (ponuđena je limitirana serija od 5000 primeraka). Koliko je interesovanje Amerikanaca za ovaj model pokazuje i podatak da je već prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položio depozit za kupovinu Challengera (isporuka će inače početi ove jeseni). Pomenuti kupci će biti u prilici da svoj primerak Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom od 425KS i 569Nm) dobiju u tri boje: crnoj, srebrnoj i HEMI narandžastoj (bez obzira na izabranu boju, svi primerci će na karoseriji imati dekorativne trkačke trake). Challenger SRT8 sa automatskim 5-stepenim menjačem ubrzava od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 5 sekundi, a maksimalna brzina mu iznosi 270 km/h (pogon je na zadnjim točkovima). Nakon Challengera SRT8 slediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene (to se očekuje sredinom ove godine). Kako bilo, Dodge će paletu Challengera naknadno proširiti i 3,5 litarskim V6 (u paru sa 4-stepenim automatikom) i 5,7 litarskim V8 motorom (ovaj potonji sa 5-stepenim automatikom i 6-stepenim manuelnim menjačem). Pomenuti 3,5L V6 agregat bi za nekoliko godina trebalo da bude zamenjen Chryslerovim 4,0 litarskim V6 agregatom, a SRT bi već u modelu za 2010. godinu mogao da dobije veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju i promociju kabriolet verzije, i to već u 2009. godini. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (gume 245/45 R20), Brembo kočnicama, audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), traction controlom, BAS sistemom za pomoć pri naglom kočenju, TPM sistemom za nadgledanje pritiska u pneumaticima, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, bočnim vazdušnim zavesama, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov). Challenger SRT8 je inače dugačak 5023 mm, širok 1923 mm, visok 1448 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2946 mm, težak je 1878 kg (raspored težine je 55,6% napred, 44,4% nazad), a može da primi pet putnika.

VIDEO : Dodge Challenger SRT8




čitanja : 970



Komentari

Stvarno prelepo. Ovaj trend povratka "muscle cars" dizajna iz sedamdesetih je pun pogodak. Prakticno ne vidim kako bi mogao da postane dosadan ili jednolican.

Autor Viktor 07 Feb 2008, 05:43