
Sem Peugeota i njegovog karavana 308 SW, i Audi će predstojeći salon
automobila u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju novog Audija A4
u
Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače
predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu). Kao
i A4
sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa
strane i
pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne
rizikuje, pa
i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke.
Ipak, u
odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu
doprinose i
kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće
međuosovinsko
rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je
omogućilo
inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu.
Rezultat
svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje
njegovih
voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12
cm više
od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i
za 10%
lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara
(A4
limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant
pre
svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se
situacija
popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430
litara. U
unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici
imaju više
mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi
za glavu
i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini
upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade,
komfor i
ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika
navodi da je
novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako
poboljšane
i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je
bogatija,
bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD,
EBA i
ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno
sistem, koji
upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca.
Preko
novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv
motora,
menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga,
upravljački
sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije
je
podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja
ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u
početku u
svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je
zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100
km/h ubrzava
za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm
(do stotke
ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni
pogon). Od
dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od
105kW/143KS i
320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i
šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava
za 6,3
sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS
(od
0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222
km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj
poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra.
VIDEO : Audi A4 Avant