
Volkswagen nastavlja da širi svoju BlueMotion porodicu ekonomičnijih modela, pa će tako na Salonu u Frankfurtu izložiti i Polo BlueMotion i Golf BlueMotion, kao i Passat BlueMotion sa 1.6 TDI motorom od 105 konja.
Svima je zajedničko da imaju common-rail dizel motore, produžene prenosne odnose u manuelnim petostepenim menjačima, poboljšanu aerodinamiku, start/stop sistem, gume sa manjim otporom kotrljanja i sistem regeneracije kočione sile.
Najvažnije su ipak brojke koje slede, a tiču se potrošnje i emisije CO2 (imajte na umu da su ovo sve fabrički podaci).
Polo BlueMotion pokreće 1,2 litarski TDI dizelaš sa 55kW/75KS koji na 100 km potroši 3,3 litara goriva, što u praksi znači da ima autonomiju od 1363 km. Emisija CO2 je pala na 87 grama po kilometru, najveća brzina je 173 km/h, ubrzanje do stotke traje 13,6 sekunde, dok se prodaja najavljuje za početak sledeće godine (po ceni od 16.575 evra).
Golf BlueMotion pod haubom krije 1.6 TDI dizel motor koji razvija 77kW/105KS i 250 Nm obrtnog momenta, a troši 3,8 litara goriva na 100 km (emisija CO2 je 99 g/km). Maksimalna brzina je 190 km/h, dok ubrzanje do stotke traje 11,3 sekunde. Golf BlueMotion će kupcima biti dostupan već od ove jeseni, i to po ceni koja u Nemačkoj iznosi 21.650 evra.

I na kraju Passat BlueMotion, koga takođe pokreće 1.6 TDI agregat sa 105 konja. Njegova potrošnja je 4,4 litara na 100 km, emisija CO2 iznosi 114 g/km, najveća brzina 193 km/h, a sprint do 100 km/h traje 12,4 sekunde. Prodaja startuje u novembru, a cena u Nemačkoj je 27.850 evra.

malo su mi neverovatne ove brojke o potrosnji, al ajd
Vozio sam golf 5 variant bluemotion 1.9tdi 105ks, sa deklarisanom potrosnjom od 4.5l na 100km (samo ne znam gde). Prosecna potrosnja mu je bila od 5 do 5.5l na 100km, ne kazem da ne moze ispod, ali u normalnom saobracaju tesko....